Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Jak przygotować spedycję na koniec papierowych faktur?

Niecały rok dzieli branżę transportowa od księgowej rewolucji. Ministerstwo Finansów potwierdziło w kwietniowym komunikacie, że początek 2026 roku to ostateczny termin wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur dla większości przedsiębiorców. Oznacza to, że już niedługo sektor TSL, zdominowany przez rozliczenia papierowe, musi stać się cyfrowy. To wyzwanie zwłaszcza dla spedycji, które rozliczają się z wieloma podmiotami równocześnie. Jak przygotować się do wdrożenia KSeF, by uniknąć problemów i kar?

Masowa korespondencja wciąż istotna w dobie cyfryzacji

Choć cyfryzacja dynamicznie zmienia sposób komunikacji, a liczba przesyłek listowych ogółem maleje, są obszary, w których tradycyjna korespondencja pozostaje nieodzownym narzędziem komunikacji. Z danych niezależnego operatora pocztowego Speedmail wynika, że największe wolumeny nadal generują branże: bankowa, telekomunikacyjna i windykacyjna, gdzie papierowe listy wspierają skuteczność operacyjną i budowanie relacji z klientem.

Zrównoważone partnerstwo w realizacji celów ESG

W łańcuchu wartości dużych przedsiębiorstw znajduje się wielu dostawców, którzy zapewniają elementy i usługi niezbędne do wytworzenia finalnych produktów. Mierzą się więc z koniecznością spełniania kryteriów zrównoważonego rozwoju, którym podlegają ich partnerzy biznesowi. Praktyki Silny&Salamon pokazują jak dostawcy mogą aktywnie wspierać realizację strategii ESG w dużych firmach.

MES vs. ERP vs. SCADA - jakie są różnice i jak te systemy współpracują?

W erze cyfrowej transformacji coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych inwestuje w nowoczesne rozwiązania informatyczne, które zapewniają im kontrolę nad realizowanymi procesami oraz pozwalają skuteczniej zarządzać zasobami. Systemy MES, ERP i SCADA odgrywają w tym kontekście szczególną rolę – mimo tego, że każdy z nich pełni inne funkcje, wspólnie tworzą potężne narzędzie IT, efektywnie wspierające produkcję. W tym artykule wyjaśnimy nie tylko, czym są te systemy i jak wpływają na pracę zakładu, ale także powiemy, dlaczego ich integracja jest zdecydowanie warta rozważenia.

Zagranica szansą rozwoju polskich sklepów internetowych

Choć prawie połowa polskich e-sklepów sprzedaje już za granicą, wciąż wiele firm nie wykorzystuje potencjału rynków międzynarodowych – wynika z raportu Fulfilio „Polski e-commerce za granicą”. 43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tymczasem dane pokazują, że działalność poza Polską jest realnym źródłem wzrostu. Aż 57% sklepów prowadzących ekspansję zagraniczną deklaruje, że odpowiada ona za nawet 25% ich przychodów. Potencjał rynków międzynarodowych najbardziej wykorzystują e-sklepy motoryzacyjne (70% działa za granicą), kosmetyczne (67%) oraz sklepy meblowe i RTV/AGD (53%).

Co decyduje o skutecznej sprzedaży cross-border w polskich e-sklepach?

E-commerce w Polsce rośnie o 20% rocznie, znacząco przewyższając prognozowany wzrost 5-10% r/r dla całego regionu CEE. Dynamiczny rozwój branży otwiera nowe perspektywy dla rodzimych e-biznesów do ekspansji zagranicznej i wykorzystania jej potencjału. Badania potwierdzają, że polskie e-sklepy nie tylko skutecznie konkurują na arenie międzynarodowej, ale stały się obiektem rosnącego zainteresowania konsumentów z kluczowych rynków Europy Zachodniej, w tym Niemiec i Francji, oraz bliższych geograficznie Czech[1]. W br. zagraniczni klienci najchętniej nabywają w polskich e-sklepach IdoSell: ubrania i akcesoria (13%), asortyment motoryzacyjny (12%), kosmetyki (9%), artykuły dla zwierząt (9%) oraz elektronikę (8%). Podstawą jest „mówienie w ich języku” i zapewnienie intuicyjnych doświadczeń, dających poczucie, że kupują u siebie.

Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość w zakupach online

Nowe technologie, wkraczając w świat handlu elektronicznego, przekształcają sposób, w jaki konsumenci postrzegają i realizują zakupy online. Jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów są rozwiązania oparte na rozszerzonej (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR). Ich zastosowanie nie tylko redefiniuje doświadczenie zakupowe, ale też zmienia oczekiwania konsumentów, sposób prezentacji produktów i relacje między marką a klientem. W erze cyfrowej, w której decyzje zakupowe podejmowane są w ułamku sekundy, immersyjne technologie stają się narzędziem nie tylko sprzedaży, lecz także narracji i budowania zaufania.

Jak platformy marketplace wspierają rozwój sklepów internetowych?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to często tylko pierwszy krok dla sprzedawców online. W obliczu rosnącej konkurencji, wielu z nich szuka sposobów na dotarcie do większej liczby klientów. Coraz popularniejszym rozwiązaniem staje się dołączenie do platform marketplace, gdzie codziennie zakupy robią tysiące konsumentów. Dlaczego ten model sprzedaży zyskuje popularność wśród właścicieli e-sklepów?

Subskrybuj to źródło RSS