Mobilne EDI w towarowym transporcie drogowym
Z elektroniczną wymiana danych (EDI - Electronic Data Interchange) mamy na świecie do czynienia już od ponad 20 lat. W tym czasie pierwsze koncepcje rozwoju EDI uległy licznym przeobrażeniom, szczególnie z punktu widzenia techniki realizacji elektronicznego przesyłania danych poprzez zastosowanie Internetu, a ostatnio również podjęto próby wprowadzenia tzw. mobilnego Internetu w towarowym transporcie drogowym. Warto zatem przyjrzeć się tej nowej koncepcji w sytuacji, gdy koncepcja mobilnego społeczeństwa informacyjnego coraz bardziej zyskuje na popularności.
Wygrać konkurencję
Na całym świecie widoczna jest stale postępująca globalizacja różnych dziedzin życia. Rynek stawia przed przedsiębiorstwami coraz wyższe wymagania w zakresie poziomu i efektywności obsługi klienta.
Vendor Managed Inventory w Kujawskiej Fabryce Manometrów "KFM" SA
Działania integracyjne we współczesnych łańcuchach dostaw powodują, że ich uczestnicy poszukują koncepcji i związanych z nimi rozwiązań praktycznych, umożliwiających osiągnięcie wysokiej efektywności dla realizowanych procesów logistycznych w ramach łańcucha. Jednym z istotnych aspektów funkcjonowania łańcucha dostaw jest optymalizacja poziomu utrzymywanych zapasów w całym łańcuchu, co w wielu przypadkach przekłada się na możliwości uzyskania trwałej przewagi konkurencyjnej dla firm - ogniw, z których zbudowany jest łańcuch dostaw.
Krajowe a europejskie wytyczne wymiarowania konstrukcji regałów - cz. 1
Artykuł Ceesa J. Tilburgsa pt. "Regały dla poprawnie eksploatowanych wózków" - cz. 1 - Logistyka nr 1/2001, cz. 2 - Logistyka nr 4/2001 porusza bardzo istotne kwestie dotyczące
metod zwiększenia bezpieczeństwa w magazynach z punktu widzenia eksploatacji zainstalowanych w nich regałów.
Krajowe a europejskie wytyczne dotyczące wymiarowania regałów - cz. 2
W części I artykułu ("Logistyka" 6/2001) dokonano porównania krajowych wytycznych (IL-B-001 opartych na normie PN-90/B-03200) z wytycznymi europejskimi (FEM 10.2.02) w zakresie stateczności słupów przy osiowym ściskaniu oraz przy ściskaniu z jednoczesnym zginaniem.
Społeczno-ekonomiczne aspekty tworzenia centrów logistycznych
Wzrost internacjonalizacji życia gospodarczego na skutek globalizacji gospodarki światowej stanowi jeden z najistotniejszych czynników świadczenia usług logistycznych przez wyspecjalizowanych operatorów. Z amerykańskich i japońskich oraz zachodnioeuropejskich doświadczeń wynika, że fizyczną realizację masowych i wieloasortymentowych dostaw towarowych w ściśle określonych terminach i po stosunkowo niskich cenach najkorzystniej zapewnić mogą jedynie centra logistyczne.
Fourth Party Logistics TM (4PL) [...]
Outsourcing okrzyknięty został jedną z najważniejszych koncepcji zarządzania na przestrzeni minionych 75 lat. Stał się chętnie podejmowanym środkiem prowadzącym do zwiększania wartości działań podejmowanych w ramach łańcucha dostawczego.
Rok 2008 to rozwój usług logistycznych w branży farmaceutycznej, FMCG i części zamiennych [...]
Rok 2008 to rozwój usług logistycznych w branży farmaceutycznej, FMCG i części zamiennych - wywiad z Jensenem Fiege Dyrektorem Zarządzającym Fiege International.