Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Nowe pomysły UE na e-commerce z Chin szansą dla logistyki kontraktowej

Parlament Europejski chce, aby każda paczka e-commerce importowana spoza Unii była obciążana opłatą manipulacyjną wynoszącą 0,5 euro, ale tylko w scenariuszu, kiedy najpierw trafi do centrum konsolidacji i stamtąd zostanie wysłana do konsumenta. W innym przypadku wysokość daniny wyniesie 2 euro. To niepowtarzalna okazja dla sektora logistyki kontraktowej, który mógłby zarządzać taką konsolidacją oraz dostawami w imieniu platform sprzedażowych pochodzących głównie z Chin. Te z pewnością potrzebują dostępu do europejskich konsumentów, choć sama Unia dąży do ograniczenia napływu zakupów internetowych z Państwa Środka, mimo że generują one wzrosty, również w logistyce dla e-commerce.

Zwroty nowym polem bitwy o klienta

Według raportu E-commerce trends 2025[1] nadmiernie restrykcyjna polityka zwrotów zniechęca  do zakupów w sieci aż 3 na 4 Polaków. Analogiczne dane przedstawiają amerykańskie badania, które dodatkowo wskazują, że szczególnie wrażliwe na ten aspekt są atrakcyjne dla e-sklepów generacje „Zetek” (76 proc.) i „Millenialsów” (74 proc.)[2]. Klientów odstraszyć może także brak spójnej polityki zwrotów w modelu omnichannel. Okazuje się bowiem, że już blisko 1/3 klientów za największy atut zakupów w tym modelu uważa możliwość zwrotu, wymiany bądź reklamacji produktów nabytych w internecie, w sklepie stacjonarnym[3]. Temat staje się szczególnie ważny dla detalistów w okresie sprzedażowych żniw, jak obecne letnie wyprzedaże czy nadchodzące „back to school”. Czy nowoczesne technologie i odpowiednia logistyka mogą wesprzeć sklepy w sprawnym obsługiwaniu zwrotów, a tym samy w zmaksymalizowaniu obrotów podczas zakupowego szaleństwa klientów?

Droga do automatyzacji operacji magazynowych

Zebra Technologies Corporation, światowy lider w cyfryzacji i automatyzacji procesów pierwszej linii, ustalił, że 82% decydentów europejskiego sektora magazynowego podziela pogląd, że większe wykorzystanie technologii i automatyzacji podnosi produktywność pracowników pierwszej linii. Jednakże niemal sześciu na dziesięciu (57%) liderów branży nie wie, od czego zacząć automatyzację w magazynie.

Drugie życie światowej mody zaczyna się w Adamowie

Każdego roku na świecie produkowanych jest ok. 100 mld sztuk odzieży. Znaczna jej część nie trafia jednak do konsumentów, a na wysypiska, zanieczyszczając środowisko. Firma Network360 stworzyła system oparty na zasadach gospodarki obiegu zamkniętego, który umożliwia zapobieganie temu marnotrawstwu. Jego sercem jest magazyn DSV – Global Transport and Logistics w Adamowie k. Warszawy, pełniący funkcję globalnego hubu dystrybucyjnego.

Słowenia w centrum europejskich przemian logistycznych

W obliczu zakłóceń w globalnym handlu i łańcuchach dostaw spowodowanych napięciami geopolitycznymi, niezawodna infrastruktura logistyczna staje się kluczowym czynnikiem odporności gospodarczej i strategicznej autonomii. Wojna w Ukrainie, ataki na statki towarowe na Morzu Czerwonym oraz idąca za tym blokada Kanału Sueskiego i coraz bardziej protekcjonistyczna polityka handlowa Stanów Zjednoczonych powodują przesunięcia globalnych szlaków handlowych, zmieniając tradycyjny układ korytarzy transportowych. Coraz częściej firmy poszukują bliższych, bardziej stabilnych i niezawodnych alternatyw.

Absorbery w opakowaniach

Niepozorna wkładka ukryta pod mięsem, rybą czy owocami to dziś znacznie więcej niż element opakowania. To technologia, która chroni żywność, wydłuża jej świeżość, a w nowoczesnym wydaniu – jest przyjazna dla środowiska. Choć przez lata kojarzona była z kontrowersjami, dziś staje się symbolem zmiany w myśleniu o pakowaniu jedzenia. Jak odróżnić bezpieczną wkładkę od tej ryzykownej? Czy można ją kompostować? I dlaczego celuloza może zrewolucjonizować rynek opakowań? Wiedzą ekspercką dzieli się Enverde. 

Logistyczny Wrocław

Ekspansja jednego z największych azjatyckich graczy e-commerce w rejonie Wrocławia może zapoczątkować nową falę inwestycji logistycznych z Dalekiego Wschodu. W ciągu zaledwie dwóch ostatnich lat Shein uruchomił aż dziewięć centrów magazynowych w aglomeracji. Dla innych azjatyckich platform, może być to wyraźny sygnał, że Dolny Śląsk jest sprawdzonym hub-em logistycznym do obsługi rynku europejskiego.

Bezpieczeństwo w łańcuchu dostaw branży fast fashion

Trend fast fashion sprawia, że logistyka w branży odzieżowej jest bardzo wymagająca. Moda zmienia się błyskawicznie, co powoduje, że od sprawnego zarządzania operacjami, procesami magazynowymi, transportowymi i zwrotami w e-commerce zależy efektywność producentów odzieży i sieci handlowych. Przykłady klientów Silny&Salamon dobrze obrazują różnorodność wyzwań i potrzeb tym sektorze.

Subskrybuj to źródło RSS