logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
  • poniedziałek, 15 październik 2018 14:59
  • Kategoria: Logistyka
Prowadzenie magazynu niezależnie od jego skali wiąże się z potrzebą szybkiej lokalizacji towarów lub surowców, które potrzebne są dla zamówień klientów, a w przypadku firm produkcyjnych do realizacji produkcji. Narzędziami wspierającymi prace magazynierów są rozwiązania klasy WMS. Aplikacje wspierają lokalizację położeń towarów, kierując pracowników magazynu w miejsca gdzie dany towar się faktycznie znajduje. W ten sposób ścieżki pobrań towarów mogą być znacznie zoptymalizowane, a pracownicy będą kierowani najszybszymi trasami pomiędzy regałami.
Czytaj więcej... 0
  • poniedziałek, 15 październik 2018 10:38
  • Kategoria: Logistyka
Przepływ informacji stanowi czynnik niezbędny dla funkcjonowania logistyki. Fakt ten wynika z definicji logistyki, wskazującej na integralność i nierozłączność przepływu ładunku i informacji o tym ładunku oraz przebiegu procesu dostawy. Przepływ informacji pomiędzy różnymi podmiotami w łańcuchu dostaw może występować w postaci sformalizowanej lub nieformalnej. Przekazywanie informacji w postaci sformalizowanej pociąga za sobą w wielu przypadkach konieczność standaryzacji informacji "wejścia" i "wyjścia". Przepływ informacji w takiej formie wymaga tworzenia procedur. Zakres tych procedur zależy zarówno od wartości handlowo-operacyjnych przekazywanych informacji jak i wielkości i rangi podmiotu uczestniczącego w danym łańcuchu dostaw.
Czytaj więcej... 0
  • czwartek, 11 październik 2018 09:39
  • Kategoria: Logistyka
Poziom obsługi klienta stanowi główny punkt wyjścia dla procesu organizacji i kształtowania właściwego systemu dystrybucji, obejmując wiele decyzji w sferze fizycznej dystrybucji. Efektywność procesów logistycznych ma coraz większe znaczenie w perspektywie szukania wzrostu konkurencyjności i w celu osiągania lepszej pozycji ekonomicznej przedsiębiorstwa na rynku. Rozpoznanie struktury i efektywności realizowanych w firmie procesów logistycznych ma nadrzędne znaczenie dla procesów decyzyjnych.
Czytaj więcej... 0
  • środa, 10 październik 2018 15:39
  • Kategoria: Logistyka
Celem artykułu jest analiza zjawiska reshoringu jako jednego z czynników wpływających na kształt dzisiejszych łańcuchów dostaw. Reshoring to trend przenoszenia obszarów wytwarzania i operacji logistycznych do miejsc znajdujących się geograficznie bliżej obsługiwanych rynków przedsiębiorstwa. Po wieloletniej fali offshoringu polegającej na przenoszeniu operacji logistycznych oraz wytwarzania produktów do odległych krajów charakteryzujących się niskimi kosztami produkcji, następuje okres powtórnej analizy potencjalnych zalet i korzyści wynikających z takiego działania.
Czytaj więcej... 0
  • środa, 03 październik 2018 08:43
  • Kategoria: Logistyka
System Kanban jest niejednokrotnie definiowany, jako układ nerwowy szczupłej produkcji, ponieważ steruje on produkcją, tak jak mózg i nerwy sterują ludzkim ciałem, eliminując przy tym wszelkiego rodzaju marnotrawstwo w procesie. W języku japońskim Kanban oznacza kartę, którą można interpretować w tym systemie jako zlecenie, które towarzyszy materiałowi. Poszczególne karty służą identyfikacji części lub podzespołu, wskazując skąd pochodzą, gdzie zostały wyprodukowane i gdzie oraz w jakiej ilości powinny zostać przetransportowane.
Czytaj więcej... 0
  • poniedziałek, 01 październik 2018 10:58
  • Kategoria: Logistyka
Efektywność jest pojęciem trudnym do jednoznacznego zdefiniowania i jednocześnie niezwykle istotnym w działalności przedsiębiorstw. Odnosi się do ich funkcjonowania i warunkuje rozwój. Postrzegana jest jako ważny czynnik wpływający na sukces przedsiębiorstw oraz budowanie przewagi konkurencyjnej. Wynika to przede wszystkim z warunków panujących obecnie w gospodarce rynkowej, gdzie przedsiębiorstwa narażone są na ogromną konkurencję i aby przetrwać, zobligowane są by jak najrozsądniej wykorzystywać dostępne zasoby, stale się rozwijać oraz efektywnie działać. Konieczne jest do tego stwierdzenie czy dotychczasowa działalność przyczyniła się do osiągnięcia zamierzonych celów oraz wskazanie obszarów, które należy udoskonalić w przyszłości. Stąd badanie efektywności jest niezbędne i pomocne zarówno w bieżącej działalności jak i w odniesieniu do przyszłości.
Czytaj więcej... 0
  • środa, 26 wrzesień 2018 10:03
  • Kategoria: Logistyka
Odpowiednia obsługa klienta powinna być wpisana na stałe działalność każdego przedsiębiorstwa, którego zasadniczym celem jest osiągnięcie odpowiedniej wartości dodanej oraz wartości dla odbiorcy czyli zwiększenie zadowolenia klientów. Systemowe podejście i odpowiednie zaangażowanie wszystkich zasobów przedsiębiorstwa na pewno przyniesie pozytywne rezultaty, zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, przez poprawę organizacji pracy i efektywności organizacyjnej jak i na zewnątrz przez budowanie lepszej pozycji strategicznej. Celem opracowania jest opisanie relacji między potrzebami i oczekiwaniami klientów a strategią przedsiębiorstw, działających zgodnie z filozofią podnoszenia poziomu obsługi klienta. Zastosowanymi metodami badań są analiza fenomenologiczna treści dostępnych w badaniach i literaturze oraz badania ankietowe.
Czytaj więcej... 0
  • piątek, 21 wrzesień 2018 10:02
  • Kategoria: Logistyka
W szeroko rozumianym procesie zarządzania łańcuchem dostaw logistyki jednym z kluczowych elementów jest magazynowanie. W związku narastającą konkurencją firmy starają się maksymalnie ograniczać wydatki związane z łańcuchem dostaw, aby pozostać atrakcyjnym dla potencjalnych nabywców towarów czy usług.
Czytaj więcej... 0
  • wtorek, 18 wrzesień 2018 14:30
  • Kategoria: Logistyka
Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy coraz częściej uznawane jest za element promocji przedsiębiorstwa oraz sposób na uzyskanie szeregu korzyści organizacyjnych i finansowych. Podejmowanie działań systemowych w obszarze BHP przyczynia się do poprawy wizerunku przedsiębiorstwa, szczególnie w lokalnej społeczności. Stanowi element prohumanistycznego nastawienia organizacji, powiązanego z możliwością zmniejszenia kosztów jej funkcjonowania.
Czytaj więcej... 0
  • piątek, 07 wrzesień 2018 09:06
  • Kategoria: Logistyka
W dzisiejszych czasach przedsiębiorstwa szukając recept prowadzących do wyższej efektywności działania wracają do idei procesów. Założeniem podejścia procesowego jest optymalizacja działań, mając na uwadze przede wszystkim procesy, a nie funkcje, dlatego też proces jest naturalnym determinantem osiągania wzrostu efektywności przez przedsiębiorstwo. Celem podejścia procesowego do zarządzania przedsiębiorstwem jest uzyskanie wysokiego poziomu niezawodności w konkretnym działaniu.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Gigantyczna umowa MLP Group z L-SHOP-TEAM

Gigantyczna umowa MLP Group z L-SHOP-TEAM

L-SHOP-TEAM, lider niemieckiej branży tekstylnej wynajął 56,5 tys. m kw. w parku logistycznym MLP Unna,...

Polska w czołówce producentów odzieży roboczej w Europie

Polska w czołówce producentów odzieży roboczej w Europie

Sektor odzieżowy w Polsce w 2022 roku ma osiągnąć wartość ponad 43 mld zł -...

GEFCO testuje ciężarówkę IVECO z jednopaliwowym silnikiem LNG

GEFCO testuje ciężarówkę IVECO z jednopaliwowym silnikiem LNG

Firma GEFCO Polska rozpoczęła testy ciężarówki IVECO Stralis Natural Power o mocy 460 KM, zasilanej...

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj