logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
W pracy przedstawiono model numeryczny drgającej liny wykonanej z materiału hipersprężystego i obciążonej masą skupioną. Jako przykład do analizy wybrano dobrze znaną gumową linę bandźi, gdzie masą skupioną jest człowiek wykonujący skok. Analizę komputerową poprzedzono prostym modelem analitycznym. Następnie wykonano analizę komputerową z wykorzystaniem systemu Abaqus. Wyznaczono amplitudę drgań liny, okres drgań tłumionych, rozkład naprężeń wzdłuż liny, wychylenie oraz przeciążenie masy skupionej na końcu liny. Analizie poddane były również zmiany energii sprężystej liny.
Czytaj więcej... 0
W artykule zamieszczono opis przyjętej metodyki badań oraz wybrane wyniki analiz symulacyjnych zachowania dynamicznego wózka nowej generacji dla tramwaju typu 805N. Omówiono przyjętą metodykę i przedstawiono wyniki obliczeń weryfikujących odpowiedzi dynamiczne wózka dla różnych wariantów toru i parametrów jego zużycia. W obliczeniach uwzględniono uproszczone analizy dynamiczne na podstawie wytycznych karty UIC 518, a także normy EN 14363:2005. Obliczenia przeprowadzono metodą symulacji komputerowej opartą o analizę dynamiki układów wielomasowych. W obliczeniach wykorzystano program SIMPACK, który jest pakietem oprogramowania inżynierskiego, przeznaczonego do modelowania i badań numerycznych układów mechanicznych z elementami podatnymi i tłumiącymi.
Czytaj więcej... 0
W artykule zaprezentowano rozważania dotyczące współpracy elementów skojarzenia tłok - tuleja - pierścienie tłokowe (T-P-C) w aspekcie poprawy ich własności tribologicznych. Wykorzystując ablacyjną mikroobróbkę laserową przeprowadzono teksturowanie powierzchni czołowej i bocznej pierścienia tłokowego, wytwarzając charakterystyczne mikrozasobniki olejowe. Przedstawiono wstępne wyniki badań własnych w zakresie teksturowania warstwy powierzchniowej. Badania wstępne mające na celu poprawę własności tribologicznych skojarzenia (T-P-C) obejmowały: dobór najlepszych parametrów mikroobróbki laserowej, badania topografii powierzchni, twardości oraz składu chemicznego w mikroobszarach.
Czytaj więcej... 0
LS-DYNA. Obiektem badań był model MES samochodu osobowego geo metro przygotowany przez „National Crash Analysis Center”. Istniejący model pojazdu przystosowano do testów symulacyjnych polegających na czołowym uderzeniu samochodu w płaską nieodkształcalną ścianę.
Czytaj więcej... 0
F100-PW-229 będącego źródłem napędu samolotu F-16, przeprowadzonych w warunkach testu stacjonarnego na stanowisku hamownianym. W artykule przedstawiono wyniki badań i ich analizę, pozwalającą na dokonanie oceny możliwości wykorzystania tego typu testów stacjonarnych do oceny emisji związków toksycznych spalin z turbinowych silników odrzutowych.
Czytaj więcej... 0
Jednym z istotnych czynników nieustannie kontrolowanych przez kierowcę pojazdu podczas jazdy jest zachowanie pojazdu poprzedzającego. Osoba kierująca pojazdem, obserwując pojazd jadący bezpośrednio przed nim, stara się dostosować prędkość ruchu do prędkości ruchu poprzednika oraz zachować do niego bezpieczną odległość. Odległość ta, zapewnia kierującemu zatrzymanie pojazdu bez powodowania kolizji. W pracy porównywano wyniki pomiarów eksperymentalnych z wynikami modelowania ruchu pojazdu poruszającego się za innym pojazdem w ruchu drogowym. Do porównania wybrano kilka powszechnie stosowanych modeli typu bezpiecznej odległości.
Czytaj więcej... 0
W artykule przedstawiono wpływ promieniowania ultrafioletowego na właściwości powłok akrylowych. Przedstawiono wyniki pomiarów: grubości, twardości, wartości parametru Ra chropowatości powierzchni oraz połysku zwierciadlanego powłok dla różnych okresów ich starzenia. Zaobserwowano zmniejszenie grubości i połysku powłok oraz zwiększenie ich twardości i chropowatości.
Czytaj więcej... 0
A control system, which achieves prescribed speed and position responses, for electric drives with a significant torsion vibration mode is presented. Control system design exploits state-space control and forced dynamics control principles. Derived control algorithm respects the vector control condition by keeping the direct axis current component approximately zero as well as controlling the load position with prescribed closed loop dynamics. Set of two observers, one on load side and the second one on motor side, generate all state variables necessary for control algorithm design including torques acting on the motor and load side to satisfy all conditions for achieving prescribed dynamics. This approach allowed to eliminate position sensor on motor side. The simulations confirm that proposed model based position control system can operate with moderate accuracy.
Czytaj więcej... 0
Artykuł przedstawia analizę metod pozyskiwania energii elektrycznej ze strat pracy silnika spalinowego cieplnego. W materiale ponadto przedstawiono struktury zarządzania energią elektryczną na pokładzie współczesnego pojazdu samochodowego oraz zaproponowano koncepcję dyspozycji i nadzoru energii elektrycznej pochodzącej z turbogeneratora zlokalizowanego w układzie wydechowym silnika tłokowego.
Czytaj więcej... 0
W artykule opisano cel oraz metody badań właściwości jezdnych pojazdów ze szczególnym uwzględnieniem samochodów specjalnych stosowanych przez służby ratownicze. Przedstawiono wymagania dotyczące aparatury pomiarowej wykorzystywanej w tych badaniach oraz ogólne warunki realizacji procedur badawczych. Opisano najczęściej stosowane znormalizowane testy drogowe pozwalające na ocenę kierowalności i stateczności pojazdów. Zaprezentowane badania będą stosowane do oceny bezpieczeństwa samochodów wykorzystywanych w Straży Pożarnej.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Geis PL w nowej lokalizacji Grodzisk Mazowiecki

Geis PL w nowej lokalizacji Grodzisk Mazowiecki

Grupa Geis modernizuje i przenosi terminale dystrybucyjne w Bydgoszczy i Szczecinie, a w czwartym kwartale...

DSV finalizuje przejęcie Panalpiny

DSV finalizuje przejęcie Panalpiny

Wszystkie warunki i wymagania niezbędne do zamknięcia transakcji zostały spełnione. W ślad za ogłoszonym porozumieniem...

Awans Polki w Grupie JF Hillebrand i wzmocnienie pozycji w…

Awans Polki w Grupie JF Hillebrand i wzmocnienie pozycji w regionie wschodnim

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny, specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, stawia...

Ostatnio na forum

Ogłoszenia

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj