Zaloguj się

WIEDZA: raporty i analizy

Tor wodny, strumień ruchu, Zmienna losowa, Rozkłady dwunormalne

W niniejszym artykule przeanalizowano prędkości statków na poszczególnych odcinkach toru wodnego Szczecin Świnoujscie. Traktując wartość prędkości statków jako zmienną losową, zbadano typ rozkładu tej zmiennej. Wykazano, że rozkłady mieszane można wykorzystać do opisu tej zmiennej. W artykule wykorzystano dane z systemu VTS, dotyczące czasu pokonywania poszczególnych odcinków toru wodnego.

Ocena wdrożenia systemu zarządzania obiektami komunikacji program SZOK system zarządzania obiektami komunikacji, SZOK, implementacja, mosty we Wrocławiu, ZDiUM

Archiwizowanie dokumentów odbywa się coraz częściej w formie elektronicznej. Sposób ten ma wiele zalet, a najważniejszą z nich będzie łatwość wyszukiwania i dostępu do informacji z dowolnego miejsca. Archiwa urzędów zbierających dane na temat obiektów inżynierskich zamieniane są na elektroniczne bazy danych.

Bezpieczeństwo ruchu drogowego, wypadki

Według statystyk każdego dnia w wypadkach drogowych ginie 11 osób, 134 są ranne. W roku 2011 doszło w Polsce do ponad 39 000 wypadków drogowych, co oznacza nieznaczny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Pomimo faktu, iż od 2010 roku obserwuje się zmniejszenie liczby wypadków drogowych w stosunku do lat poprzednich, Polska nadal znajduje się w czołówce krajów o największej ich liczbie. Według danych z 2009 roku Polska uplasowała się na szóstym miejscu wśród krajów Unii Europejskiej biorąc pod uwagę liczbę zabitych na 1mln mieszkańców z wynikiem 102 zabitych. Przyczyny wypadków są bardzo różne, spośród najczęstszych powodów wypadków drogowych wymieniane są: nadmierna prędkość, niedostosowana do istniejących warunków drogowych, zły stan techniczny pojazdu, spożycie alkoholu lub środków o podobnym działaniu, zmęczenie itp. W artykule zaprezentowano problem wypadków drogowych na polskich drogach i ich skutków latach 2009-2011.

Badania symulacyjne systemów obsługowych za pomocą programu WinQSB i jego modułu Queuing System Simulation badania symulacyjne, symulacja, systemy obsługowe

W artykule zarysowano możliwości wykorzystania programu WinQSB QSS do modelowania sieci obsługowych. Celem takiego modelowania może być usprawnienie obsługi dokonywanej w ramach sieci. Sieć składa się z wielu węzłów powiązanych ze sobą. Wyniki symulacji mogą być podstawą do działań usprawniających pracę poszczególnych węzłów obsługowych jak i całej sieci. Technika symulacyjna w tych i innych przypadkach jest bardzo wygodna gdyż nie ingeruje bezpośrednio w proces obsługi logistycznej jak i w same obiekty. Zwrócono uwagę na jakość modelu symulacyjnego i konieczność jego weryfikowania celem potwierdzenia zgodności.

Funkcjonalność i bezpieczeństwo w systemach srk wykorzystujących zmienny odstęp blokowy systemy transmisji otwartej zmienny odstęp blokowy scenariusze operacyjne

W pracy przedstawiono zasadę realizacji koncepcji Bezwzględnego Ruchomego Odstępu Blokowego w istniejących systemach sterowania ruchem opartych na odcinkach izolowanych i sygnalizacji przytorowej. Przedstawione scenariusze operacyjne omawiające ruch pociągów zarówno tych wyposażonych jak i niewyposażonych w system radiowy umożliwiający prowadzenie w oparciu o metodę ROBB pokazują że przy widocznej poprawie przepustowości zastosowana nowa metoda prowadzenia ruchu nie obniża wymaganych w tym zakresie wymagań bezpieczeństwa.

Telesterowanie i monitoring układów napędowych

Artykuł zawiera opis i charakterystykę układów sterowania zawierających moduły telemetryczne. Bezprzewodowy przesył danych pomiarowych jest nierozerwalnie związany są z rozproszonymi systemami pomiarowymi. Zastosowanie sieci komputerowych do sterowania układów automatyki przemysłowej, tworzy nowoczesny system nadzoru i kontroli, który w bardzo znacznym stopniu usprawnia i optymalizuje proces produkcyjny.

Zintegrowany system Unii Europejskiej monitorowania ruchu statków i przekazywania informacji o statkach

Wstęp Łączna powierzchnia akwenów morskich państw członkowskich Unii Europejskiej (UE) wynosi około 4 324 782 km². Część z nich ma ograniczone możliwości wymiany wody z oceanem światowym, co sprawia, że są one szczególnie wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia pochodzące zarówno ze statków jak i spływające rzekami z lądu. Trudna do ochrony przed zanieczyszczeniami ropą naftową i artykułami ropopochodnymi linia brzegowa wymienionych państw ma łączną długość ponad 70 000 km. Wody europejskie należą do akwenów o największym natężeniu ruchu statków przy jednocześnie dynamicznie rozwijającym się wykorzystaniu przemysłowym akwenów przybrzeżnych (przemysł wydobywczy i energetyka wiatrowa).

Informacja przestrzenna w procesie sterowania ruchem kolejowym

W referacie przedstawiono aktualnie wykorzystywane metody lokalizacji pojazdów kolejowych oparte o regułę „stałego odstępu blokowego - SOB” oraz nowe metody lokalizacji pojazdów umożliwiające wdrożenie zasady „ruchomego odstępu blokowego - ROB” wykorzystującej informacje pochodzące z systemów nawigacji satelitarnej klasy GNSS (Global Navigation Satellite System).
Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe