Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Czy branża zatrzyma się w rozwoju przez drożejące przesyłki kurierskie?

Dla Polski 2020 rok okazał się rekordowy pod względem liczby nadanych przesyłek. Podobnie w statystykach uplasował się 2021, pomimo pandemii i trwających obostrzeń. Jednak to, co przyniosły branży pierwsze miesiące bieżącego roku, nie jest tym, czego spodziewali się analitycy – kiedy niemalże opadła mgła po koronawirusowych potyczkach, świat zobaczył zgliszcza wojny i szybujące w górę ceny surowców. Jak ta sytuacja odbije się na branży kurierskiej oraz ściśle z nią związanej branży e-commerce?

Elektryczność – przyszłością transportu? Wnioski z konferencji transportowego obserwatorium badawczego

Analizując trendy w rozwoju transportu, a także mając na uwadze założenia dokumentów programowych wydawanych przez Komisję Europejską, wydaje się, że odpowiedź na pytanie zadane w tytule artykułu nie może być inne jak: TAK – elektryczność jest przyszłością transportu. Dotyczy to zarówno transportu indywidualnego, zbiorowego, jak i towarowego. Niewątpliwie pojazdy elektryczne mają zalety i wady. Są ich zagorzali zwolennicy oraz osoby, których nic nie jest w stanie przekonać. Producenci zaczęli prześcigać się w projektowaniu zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych ich elementów. Można poniekąd powiedzieć, że zaczął się „wyścig zbrojeń elektrycznych” w transporcie.

Niedobór kontenerów, wciąż wysokie stawki i opóźnienia w tranzycie - jak przygotować się na największe wyzwania globalnych łańcuchów dostaw?

Zawirowania na globalnym rynku żeglugowym, wywołane przez wiele czynników, jak chociażby pandemia, poważnie zakłóciły łańcuchy dostaw. Odczuwają to już nie tylko importerzy i eksporterzy, ale także konsumenci. Jak obecnie wygląda sytuacja na rynku i co jest największym wyzwaniem? – komentuje Hillebrand Gori, operator wyspecjalizowany w logistyce dla beverage, w tym spedycji morskiej.

Problemy z eksportem zboża z Ukrainy drogą morską


W wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, kraj, który do tej pory był spichlerzem Europy i znaczącym dostawcą zbóż na rynki światowe, został odcięty od morskiej drogi eksportu towarów i surowców. Główne porty Ukrainy – Odessa i Mariupol zostały zablokowane przez flotę rosyjską. Sytuacja zmusza więc Ukrainę do poszukiwania alternatywnych dróg przewozu, mogących zapewnić ciągłość wymiany handlowej i łańcuchów dostaw zarówno z Europą jak i rynkami azjatyckimi i afrykańskimi, a także nowymi dla Ukrainy rynkami Ameryki Północnej.

Subskrybuj to źródło RSS