Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Price - one of the factors that support the supply of road transport

Price can be seen as one of the most important factors that affect development and shaping of supply in road transport. The role of price, as an instrument of supply strategy of road transport company, is primarily to stimulate the demand for particular transportation service which is affected by customer’s opinion on ration between price and benefit of transportation service of specific transport company, by customer’s psychological valuation of transportation service, by customer’s competitive price comparison. Another important task of the price is to ensure to transport company the coverage of costs, that incurred by rendering of transportation service and making a profit so, that company would have enough funds to create and secure its supply.

Wpływ modyfikacji powłok polimerowych na ich odporność erozyjną

W artykule przedstawiono wyniki badań wpływu modyfikacji powłok epoksydowych oraz poliuretanowych trzema rodzajami nanonapełniaczy na ich odporność erozyjną. Jako materiał erozyjny zastosowano elektrokorund granulowany, o rozmiarach cząstek 0,6 - 0,7 mm. Cząstki erozyjne spadały swobodnie z wysokości 0,94 m, i uderzały o powierzchnię powłoki pod kątem 45°. Niezależnie od rodzaju zastosowanego nanonapełniacza, wszystkie powłoki poliuretanowe modyfikowane nanonapełniaczem wykazały większą odporność erozyjną, niż powłoki niemodyfikowane. Natomiast powłoki epoksydowe modyfikowane wykazywały mniejszą odporność erozyjną, niż powłoki niemodyfikowane.

Koncepcja ograniczenia drgań od pojazdów szynowych na dworcach kolejowych

Jedną z możliwości ograniczenia oddziaływań dynamicznych od transportu szynowego jest zastosowanie złożonych obiektów wibroizolacji gdy masa elementu wibroizolującego jest znaczna, a tak jest w przypadku maszyn i urządzeń transportowych, gdy wymiary geometryczne elementów układu wibroizolacji, upodobniają się do płyty, modelowanie układu wibroizolacji jako układu dyskretnego niesie za sobą ogromne zagrożenia. W pracy przedstawiono koncepcję ograniczenia oddziaływań dynamicznych pojazdów szynowych, kolejowych i tramwajowych gównie w torowiskach zabudowanych na dworcach, przystankach i konstrukcjach inżynierskich Na jego bazie opracowano model cyfrowy, który poddano symulacji pod kątem rozchodzenia się drgań do otoczenia. Wyniki symulacji stanowiły podstawę opracowania układu wibroizolacji dla pojazdów szynowych kolejowych których trasa przebiega na konstrukcjach inżynierskich typu dworzec, wiadukt.

Neuronowe modelowanie oceny jakości usług transportowych

W artykule przedstawiono istotę jakości usług transportowych oraz metodę jej oceny z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych. Opracowana metodologia oparta jest na wiedzy ekspertów dokonujących oceny oraz na teorii procesowego podejścia do jakości. Istotą wykorzystania sztucznych sieci neuronowych w ocenie jakości usług transportowych jest poszukiwanie modelu matematycznego dla eksperckich danych wejściowych i wyjściowych uzyskanych z rzeczywistych procesów certyfikacji.

Simulation of urban traffic lights control

Simulation of traffic control is nowadays very important for dealing with increasing urban traffic. It helps to construct the strategy of traffic lights switching and determine alternative path in the case of an accident or traffic jam. In the paper we present the application of simulation tool DYNASIM being prepared by French company DYNALOGIC. It has big number of alternative possibilities in modeling of crossings and conditions. In the paper will be described exemplary simulation of chosen crossings in Warsaw with choice of several different conditions.

Przewozy materiałów niebezpiecznych transportem lotniczym

W artykule przedstawiono charakterystykę materiałów niebezpiecznych przewożonych transportem lotniczym. Jest to bardzo istotny dział, który podlega wielu restrykcjom, przepisom i spełnieniu szczególnych standardów. Ten typ ładunku musi być odpowiednio przygotowany i oznakowany. Do celów przewozowych zastosowania mają specjalne opakowania. Istnieje też szereg materiałów, które nie mogą być przewożone transportem lotniczym..

Priorytetowe kierunki polityki transportowej UE w latach 2001 - 2010 przedstawione

w Białej Księdze „Polityka transportowa UE do 2010 r. Czas na decyzje” zapowiadały renesans żeglugi śródlądowej w Europie. W dokumencie tym sieć dróg wodnych śródlądowych w Europie została określona jako „ważny kapitał UE”, który jest w stanie obsłużyć rocznie 525 mln ton ładunku. Wyrazem intensyfikacji działań wspierających żeglugę śródlądową był przedstawiony przez Komisję Europejską w dniu 17 stycznia 2006 r.

Stadion Narodowy w Warszawie wyzwaniem dla komunikacji w mieście

Stadion Narodowy w Warszawie jest jedną z największych i najdroższych inwestycji ostatnich lat w Polsce. Międzynarodowy prestiż tego najnowocześniejszego obiektu piłkarskiego, będącego główną polską areną piłkarskich Mistrzostw Europy, jest oczywisty. Natomiast warto zastanowić się, jakie zagrożenia dla komunikacji w mieście może powodować jego użytkowanie, także po zakończeniu EURO 2012.

Subskrybuj to źródło RSS