Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Jak chronić dane przesyłek?

W czasach coraz częstszych wycieków danych oraz zaostrzających się regulacji dotyczących ich ochrony, firmy nie mogą już pozwolić sobie na niedopatrzenia – także w sferze fizycznej korespondencji. Specjalistyczne technologie zabezpieczające dane w przesyłkach papierowych, takie jak druki utajnione, pressure sealer czy scratch code, stają się nieodzownym elementem profesjonalnej obsługi klienta. To jednocześnie warunek konieczny do tego, by listy z wrażliwymi informacjami były zgodne z przepisami np. RODO. Administratorem danych w zakresie niezbędnym do doręczenia przesyłki jest operator pocztowy, procedury bezpieczeństwa obejmują jednak nie tylko wysyłkę. To także druk i konfekcjonowanie korespondencji, dlatego tak ważna jest ścisła współpraca między tym, kto przesyłki doręcza i tym, kto je produkuje. Jak chroni się dziś poufne dane w tradycyjnej korespondencji papierowej? Wyjaśniają eksperci z rynku pocztowego.

Hydraulika siłowa w naczepach ciężarowych

W świecie transportu ciężarowego, gdzie liczy się każda minuta i każdy kilogram ładunku, kluczową rolę odgrywają technologie, które na pierwszy rzut oka pozostają niewidoczne. Mowa o zaawansowanych układach hydraulicznych, montowanych w ciągnikach siodłowych. To właśnie one stanowią serce i siłę napędową dla naczep samowyładowczych, popularnie zwanych wywrotkami, oraz innowacyjnych naczep z ruchomą podłogą, jak również dla naczep rolniczych.

Jak skutecznie optymalizować zużycie paliwa w transporcie?

Każdy w branży transportowej wie, że im cięższa ciężarówka, tym większe zużycie paliwa. Ale o ile większe jest spalanie, gdy pojazd przewozi dodatkowe trzy tony? W codziennym funkcjonowaniu firm transportowych, dla których priorytetem jest czas, bezpieczeństwo i maksymalne wykorzystanie ładowności, takie pytania często schodzą na dalszy plan. A jednak to właśnie masa pojazdu jest jednym z nielicznych czynników, na które przewoźnik ma realny wpływ – w przeciwieństwie do pogody, sytuacji na drodze czy cen paliwa.

O czym muszą wiedzieć importerzy drewna do UE?

Import drewna z krajów trzecich, w tym z Norwegii, na obszar celny Unii Europejskiej, podlega szczegółowym procedurom kontrolnym i wymogom dokumentacyjnym. – Złożoność procedur sprawia, że importerzy muszą zdawać sobie sprawę z konieczności spełnienia równoczesnych wymogów fitosanitarnych, celnych oraz rejestracji w wymaganych systemach – wyjaśnia Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Ranking samochodów dostawczych do 3,5 t

Wybór samochodu dostawczego do 3,5 t to dla wielu firm decyzja strategiczna, wpływająca na efektywność pracy i całkowite koszty utrzymania floty. Rynek oferuje szeroką gamę pojazdów, które różnią się ładownością, rodzajem napędu, technologiami wspomagającymi kierowcę oraz kosztami eksploatacji. Wśród najczęściej wybieranych modeli znajdują się Ford Transit VAN, Ford Transit Custom, Peugeot Boxer, Opel Movano Furgon, Renault Master Furgon oraz Fiat Ducato. Sprawdźmy ich kluczowe parametry, praktyczne zastosowanie w różnych branżach i dostępność nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo pracy kierowców.

Co zrobić, żeby transport dowoził mimo zmiany klimatu?

Niewydolny transport to przerwanie łańcuchów dostaw, utrudnienia w dojazdach do pracy, problemy dla handlu i turystyki. Polacy dobrze wiedzą, jak czuła na warunki pogodowe jest ta dziedzina gospodarki. W jakim kierunku ją rozwijać, gdy pogoda staje się coraz mniej przewidywalna? I czy da się przy okazji nie pogarszać problemu zmiany klimatu?

Jak odwołać się od mandatów BALM nałożonych przez niemieckie służby?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Subskrybuj to źródło RSS