Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Jak wygląda sieć ładowania dla aut elektrycznych w Polsce?

Elektryczna rewolucja w Polsce nabiera tempa, a prognozy zakładają dostępność do blisko 100 tysięcy punktów ładowania do 2030 roku. Mimo że ładowanie poza domem jest coraz łatwiejsze, nadal warto zastanowić się nad montażem domowej stacji ładowania. Jakie są fakty dotyczące elektromobilności w Polsce?

Transport ładunków niebezpiecznych – jak wygląda w praktyce?

Współczesna branża TSL musi być zawsze przygotowana na przewóz nawet najmniej sprzyjających tej czynności ładunków. Bez wątpienia do takich należą towary niebezpieczne, które już w kwestii samej organizacji wymagają spełnienia wielu uregulowań prawnych. Nieprawidłowości w obchodzeniu się z samym ładunkiem podczas transportu czy składowania, stanowią niemałe ryzyko dla mienia oraz wszystkich organizmów żyjących na świecie. Dlatego też w poniższym wpisie zajmiemy się tematem przewozu ADR – wskażemy podstawowe regulacje prawne oraz wymienimy najciekawsze grupy towarów objętych tymi przepisami.

Jak uzyskać wspólnotową licencję transportową?

 

Wspólnotowa licencja transportowa jest niezbędna, jeśli firma chce wykonywać przewozy międzynarodowe. By ją uzyskać, przewoźnik musi między innymi posiadać stosowne kompetencje zawodowe i zdolność finansową, ale też wykazać się dobrą reputacją, a to tylko jeden z szeregu warunków koniecznych do rozpoczęcia działalności transportowej na zagranicznych rynkach.

Wysokie koszty operacyjne transportu drogowego a spływ należności w branży TSL

Działalność w sektorze TSL, choć kluczowa dla światowej gospodarki, okazuje się być niepokojąco kosztowna. Wysokie koszty operacyjne transportu drogowego są nieuniknione ze względu m.in. na ceny paliwa, utrzymanie pojazdów, opłaty drogowe, rosnące wynagrodzenie pracowników, a także wymogi związane z przestrzeganiem przepisów. Niestety, terminowa regulacja tych wydatków coraz częściej utrudniona jest przez problemy związane ze spływem należności, co poważnie wpływa na rentowność i płynność finansową przedsiębiorstw.

fireTMS – krok po kroku do sukcesu

Chcąc z powodzeniem realizować duże i mniejsze zlecenia, firmy transportowe muszą poświęcać czas na szukanie najlepszych rozwiązań, planowanie tras czy fakturowanie. Czynności te, jak i wiele innych, są niezbędne do pozyskiwania nowych zleceń i klientów. Korzystanie z systemu fireTMS pozwala przyspieszyć i usprawnić pracę. Automatyzacja procesów daje możliwość efektywnego działania przedsiębiorstwa. W dobie wielu zmian w przepisach drogowych tego typu pomoc jest bezcenna.

Subskrybuj to źródło RSS