Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Sztuczna inteligencja oszczędza czas spedytora

Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej dostępna, co sprawia, że przedsiębiorcy, w tym także z branży transportowej mogą interesować się jej zastosowaniem. W odpowiedzi na rosnące potrzeby firm, pojawia się również więcej narzędzi opartych na AI, skracających czas wykonywania powtarzalnych zadań. W transporcie drogowym jednym z czasochłonnych procesów jest ręczne przepisywanie danych ze zleceń do systemów wewnętrznych, dlatego też przedsiębiorstwa szukają sposobów na automatyzację. Nowoczesne rozwiązania AI pozwalają spedytorom odzyskać nawet 25 godzin miesięcznie[1], co umożliwia im skupienie się na działaniach strategicznych, takich jak kontakt z klientami, planowanie tras czy pozyskiwanie kontraktów. To dobry moment, by zastanowić się jak najlepiej wykorzystać potencjał AI w transporcie.  

Co musisz wiedzieć o przepisach dotyczących czasu pracy kierowcy kat. C?

Kierowcy kategorii C, czyli prowadzący pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, muszą działać zgodnie z unijnymi i krajowymi regulacjami. Te wprowadzono w celu ochrony ich zdrowia oraz zapewnienia bezpieczeństwa na drogach. Warto więc potraktować je nie jako uciążliwość, a ważne narzędzie w walce z przemęczeniem za kółkiem i jego konsekwencjami. Co jednak należy o nich wiedzieć?

Cyberbezpieczeństwo w spedycji

Cyfryzacja operacji transportowych i logistycznych to naturalny kierunek rozwoju branży TSL. Systemy TMS, e-CMR czy systemy do optymalizacji przewozów stosuje niemal każda firma transportowa, ale decydując się na nie, warto brać pod uwagę również zagrożenia. Im wyższy stopień cyfryzacji operacji, tym większa podatność na cyberzagrożenia i ich skutki. Branża TSL jest równocześnie jedną z najbardziej narażonych na ataki i najgorzej przygotowaną, by im przeciwdziałać.

Bezpieczny transport promieniotwórczych produktów leczniczych

Niektóre są skuteczne zaledwie kilka godzin. Umożliwiają zobrazowanie danego narządu, ale też pomagają w weryfikacji jego funkcjonowania. Wykorzystywane są w badaniach m.in. tarczycy, serca czy mózgu, niszczą komórki nowotworowe. Radiofarmaceutyki są kluczowym czynnikiem w rozwoju medycyny nuklearnej, ale ich dystrybucja wiąże się z istotnymi wyzwaniami dla logistyki. Jakie warunki należy spełnić, aby bezpiecznie je transportować i zapewnić ich skuteczność?

Autotransportery i przewożenie pojazdów w praktyce

Rynek motoryzacyjny w Polsce nie zwalnia tempa. Tylko w pierwszym kwartale 2024 roku na drogi wyjechało ponad 551 tysięcy nowych samochodów osobowych, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Jeszcze szybciej rośnie segment premium, który urósł niemal o jedną piątą.[1] Te liczby to wskaźnik popytu i ważny sygnał dla logistyki - za rosnącą sprzedażą idzie równie dynamiczny wzrost odpowiedzialności za bezpieczny transport coraz cenniejszych ładunków. Jak uniknąć ryzyka, które dystrybutorów samochodowych może kosztować miliony? I jak zapanować nad procesem, w którym bezpieczeństwo zaczyna się na długo przed uruchomieniem silnika?

Transport klimatyzatorów na chłodno

Coraz wcześniejsze fale upałów sprawiają, że Polacy już wiosną rozglądają się za sposobami na ochłodę – od klimatyzatorów, przez wentylatory, po przydomowe baseny. Ale zanim te produkty trafią do naszych domów, muszą pokonać długą i nie zawsze łatwą drogę logistyczną. Jak wyglądają kulisy ich transportu i co to oznacza dla konsumentów? Tłumaczy ekspert firmy Geis PL.

Wymiana handlowa Polska-Szwajcaria, a branża TSL

Szwajcaria, choć geograficznie położona w sercu Europy, pozostaje krajem trzecim dla Unii Europejskiej w kontekście procedur celnych. – Każda wymiana handlowa wymaga pełnej odprawy eksportowej i importowej, co bezpośrednio wpływa na czas i koszty operacji logistycznych – wyjaśnia Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Subskrybuj to źródło RSS