Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Transport ADR vs transport ponadgabarytowy – o czym należy pamiętać?

Zarówno transport ADR jak i transport ponadgabarytowy zaliczają się do ładunków specjalnych. W dobie ciągłego rozwoju gospodarki coraz częściej sięga się po transport ponadgabarytowy. Przykładem tego jest “Karpatka”, czyli przewóz tarczy do wiercenia tuneli, za który przyznano nagrodę ESTA Awards 2023 r. Najświeższe dokonanie w tej dziedzinie – kolumna petrochemiczna Wash Tower, znów bije rekordy. Konflikt zbrojny za naszą wschodnią granicą poniekąd wymusił na przewoźnikach transport towarów niebezpiecznych, z którymi dotychczas nie mieli styczności. W jaki sposób zatem odpowiednio przygotować się na takie przedsięwzięcia i zadbać o bezpieczeństwo?  Czym różnią się przepisy dotyczące transportu ADR od transportu ponadgabarytowego?

Czy pojazdy elektryczne to przyszłość transportu?

Postawione w tytule pytanie spędza sen z powiek coraz większej grupie osób. Wszystko wskazuje na to, że za kilka lat to pojazdy elektryczne będą stanowiły podstawę transportu. Dąży do tego Unia Europejska, która za wszelką cenę chce ograniczyć emisję dwutlenku węgla, spalin i zmniejszyć zużycie paliw kopalnych. Samochody elektryczne są zdecydowanie bardziej przyjazne środowisku: podczas ich użytkowania nie powstają szkodliwe substancje, które mogą negatywnie wpływać zarówno na nasze zdrowie, jak i kondycję planety.

Jakie problemy trapią transport niskopodwoziowy? Specyfika branży i wyzwania dla przewozu ładunków nienormatywnych

Transport wykorzystujący przyczepy niskopodwoziowe nie stanowi największej niszy w sektorze TSL. Ma jednak duże znaczenie dla branży transportu, a ponadto stale się rozwija. Co roku wzrasta liczba przewozów za pomocą przyczep niskopodwoziowych. Nie oznacza to jednak, że obszar ten jest pozbawiony problemów i wyzwań. Z jakimi przeszkodami muszą się mierzyć firmy transportowe świadczące usługi transportu naczepą niskopodwoziową? Na co muszą uważać i jakie są ich największe zmartwienia?

Jakie pułapki mogą czekać na przewoźników w umowach?

W branży tak dynamicznej jak sektor TSL nietrudno o nieuwagę w czytaniu umów. Niedbalstwo może być brzemienne w skutkach, jeśli zleceniodawca wykaże się dużą „kreatywnością” w zakresie kar umownych. Ekspert TC Kancelarii Prawnej - Maurycy Kieruj - podpowiada, o czym pamiętać, by nie wpaść w pułapkę kar umownych i uniknąć dochodzenia swoich praw przed sądem.

Jak bezpiecznie dostarczyć drogą morską sake z Japonii do Europy? 

W organizacji dostaw morskich niewielkich ilości ładunków najczęściej wykorzystywane są usługi transportu drobnicowego LCL. Jednak w przypadku towarów szczególnie wrażliwych na zniszczenie albo utratę jakości, np. napojów, soków czy wina, wymagane jest niestandardowe podejście i przygotowanie dedykowanych rozwiązań. Jak można bezpiecznie zorganizować dostawy LCL dla branży beverage? Przykładem mogą być dostawy sake z Japonii do Europy, organizowane przez Hillebrand Gori, operatora logistycznego dla branży beverage.

Nowe technologie a redukcja kosztów floty

Z badań Webfleet, przeprowadzonych w 2021 roku, wśród europejskich firm posiadających floty wynika, że 74 proc. wdrożyło w tym czasie nowe narzędzia cyfrowe. Okazało się, że najpopularniejsze nowe technologie to rozwiązania digitalizujące dokumentację oraz aplikacje mobilne. Obecnie w związku z kryzysem paliwowym oraz wzrostem kosztów pracy, czy operacji flotowych widzimy, że firmy szukają narzędzi, które w szybki sposób przyczynią się do generowania oszczędności. Czy telematyka i nowe technologie mogą im w tym pomóc?

Transport elementów wyposażenia wnętrz bez uszkodzeń

Obite, porysowane lub połamane części mebli przy transporcie to jeden z najgorszych scenariuszy nie tylko dla klientów, ale i dla producentów wyposażenia. Niektóre zniszczenia mogą sprawić, że dany element staje niezdatny do użytku, a jego wymiana wiąże się z dodatkowymi kosztami i długim czasem oczekiwania. Aby uniknąć tego typu sytuacji, warto postawić na rozwiązania, które doskonale sprawdzą się przy zabezpieczeniu produktów na etapie produkcyjnym, jak i podczas przewozu. O tym, jak zabezpieczyć je przed transportem opowiada Piotr Jakubczyk, Kierownik Sprzedaży DIY & OEM w firmie Thermaflex.

Kurs na wózek widłowy - wymagania, ceny, zagadnienia 2023

Wózki jezdniowe podnośnikowe spotkać można obecnie prawie w każdym większym magazynie czy też przedsiębiorstwie, które w jakikolwiek sposób zajmuje się składowaniem towarów i wydawaniem zamówień. Obsługa tego typu urządzeń wymaga posiadania uprawnień operatorskich, a aby je zdobyć konieczne jest ukończenie kursu na wózki widłowe. Jak przebiega taki kurs? Kto może się na niego zapisać i jaki jest koszt szkolenia w 2023 roku? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

Subskrybuj to źródło RSS