logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Streszczenie: W referacie przedstawiono wyniki badań dokładności śledzenia radarowego i transmitowanych przez AIS danych statku stojącego na kotwicy. Na kotwicy statek zmienia swoje położenie w niewielkim zakresie i dlatego wyznaczenie jego parametrów jest trudne i mało dokładne.
Czytaj więcej... 0
W referacie przedstawiono sposób wyznaczania kosztów funkcjonowania systemu przewozowego przypadających średnio na jednostkę czasu oraz na jeden środek transportowy. Koszty te zostały wyliczone z punktu widzenia właściciela systemu przewozowego z uwzględnieniem procesu eksploatacji środków transportowych. Zaproponowano dwa sposoby przybliżania tych kosztów jako funkcji intensywności użytkowania środków transportowych. Przedstawiono oszacowania dolne opłacalnych stawek przewozowych dla klientów zewnętrznych w zależności od przyjętego sposobu ustalania taryfy przewozowej. Całość rozważań przeprowadzono przy założeniu stacjonarności oraz deterministycznego charakteru procesów przewozowych.
Czytaj więcej... 0
Artykuł prezentuje model harmonogramowania projektu z ograniczoną dostępnością zasobów (ang. RCPSP - Resource-Constrained Project Scheduling Problem) ze zdefiniowanymi terminami realizacji kamieni milowych projektu. Dla tego modelu proponowany jest priorytetowy algorytm alokacji buforów. Skuteczność opisanego algorytmu jest testowana przy użyciu zbioru instancji J i J z biblioteki PSPLIB (ang. Project Scheduling Problem LIBrary).
Czytaj więcej... 0
W referacie przedstawiono problemy działania nowoczesnych systemu eksploatacji w powiązaniu nauką. Poruszono zagadnienia ekonomii, niezawodności eksploatacyjnej, badań diagnostycznych i ich organizacji, zbierania i przetwarzania danych oraz prawidłowego wnioskowania. Omówiono również zagadnienie potrzeby, konieczności i efektu prowadzenia badań eksploatacyjnych w aspekcie czynnika ludzkiego.
Czytaj więcej... 0
  • wtorek, 01 styczeń 2013 13:00
  • Opublikowano w E-gospodarka
  • Napisane przez
W artykule przedstawiono próbę oceny przestrzennych uwarunkowań rozwoju przedsiębiorstw na obszarach wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego, ze szczególnym uwzględnieniem dostępności szlaków komunikacyjnych oraz sąsiedztwa ośrodków miejskich.
Czytaj więcej... 0
W referacie przedstawiono wyniki badań przebiegu procesu wtrysku i rozpylania paliwa na krople w silniku PERKINS-1104C pracującym wg zewnętrznej charakterystyki prędkościowej, zasilanego: bioetanolem oraz paliwem węglowodorowym, niskosiarkowym olejem napędowym EKODIESEL PLUS 50B. Pomiary wykonano na stanowisku hamownianym wyposażonym w system pomiarów wielkości szybkozmiennych. Wykazano, że rodzaj paliwa o różnych właściwościach fizykochemicznych ma istotny wpływ na proces wtrysku i rozpylania paliwa. Analiza eksperymentalnie sporządzonych wykresów ciśnienia paliwa w przewodzie wtryskowym i wzniosów iglicy wtryskiwacza umożliwia wyznaczenie: prędkości wypływu paliwa z rozpylacza oraz rozpad strugi paliwa na krople.
Czytaj więcej... 0
W pracy zajęto się określeniem wpływu przetapiania laserowego na właściwości eksploatacyjne powłok nanoszonych elektroiskrowo. Ocenę właściwości eksploatacyjnych powłok przed i po naświetlaniu laserowym przeprowadzono na podstawie testów odporności na zużycie ścierne oraz przyczepności. Badania przeprowadzono wykorzystując Mo jako materiał powłokowy (anody) nakładane elektroiskrowo na próbki ze stali C (katody), a następnie przetapiane wiązką laserową. Do nanoszenia powłok elektroiskrowych użyto urządzenie produkcji bułgarskiej, model ELFA-541. Obróbkę laserową nałożonych powłok elektroiskrowych wykonano laserem Nd:YAG, model BLS 720.
Czytaj więcej... 0
System Personal Rapid Transit eksploatowany jest w różnych warunkach otaczającego go środowiska elektromagnetycznego. Występujące na rozległym obszarze „kolejowym” zaburzenia elektromagnetyczne zamierzone lub niezamierzone /stacjonarne lub ruchome/ mogą być przyczyną zakłócenia systemu sterowania PRT. System sterowania odpowiada za bezpieczeństwo transportu PRT - proces przemieszczania ludzi i/ lub ładunków. Zakłócenie podstawowych funkcji systemu sterowania może być przyczyną wystąpienia zagrożeń życia i zdrowia ludzi. Niniejszy referat przedstawia sposoby minimalizacji wpływu zakłóceń elektromagnetycznych na system sterowania PRT.
Czytaj więcej... 0
Streszczenie: Ogólna podstawa metodyczna ustalania współczynnika wykorzystania ładowności pojazdu. Rodzaje podsystemów przewozowych. Cel ustalania współczynnika dynamicznego wykorzystania ładowności jako średniej harmonicznej. Przykład rynkowy i transportowy ustalania omawianej średniej.
Czytaj więcej... 0
W referacie przedstawiono koncepcję wykorzystania „filozofii głębokiej obrony” (Defence-in-Depth-Philosophy, DDP) w zarządzaniu bezpieczeństwem transportu. Chodzi o zaprojektowanie takich wielokrotnych barier (zapór) bezpieczeństwa, że naruszenie którejkolwiek z nich jest wykrywane na lokalnym poziomie zabezpieczenia systemu - a więc wcześnie, co ma kluczowe znaczenie dla redukcji ryzyka wypadków transportowych i redukcji potencjalnych strat.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

500 domów tymczasowych z magazynu DSV do Iraku

500 domów tymczasowych z magazynu DSV do Iraku

Transport pół tysiąca składanych domków wyruszył w zeszłym tygodniu wprost z gdańskiego oddziału DSV Solutions...

Chińskie władze zainteresowane współpracą z Portem Gdańsk

Chińskie władze zainteresowane współpracą z Portem Gdańsk

Obecność Portu Gdańsk w Chinach jest coraz bardziej zauważalna. Po otwarciu biura handlowego w Szanghaju,...

Tele-Fonika Kable S.A. inwestuje w bezpieczeństwo i podniesienie produktywności pracy

Tele-Fonika Kable S.A. inwestuje w bezpieczeństwo i podniesienie produktywności pracy

Europejski producent kabli i przewodów - Tele-Fonika Kable S.A. wprowadza rewolucyjne zmiany w obszarze transportu,...

Ogłoszenia

Brak aktywnych ogłoszeń.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Zapisz się do newslettera

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj