Zaloguj się

WIEDZA

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe jako przykład firmy non-profit w sektorze usług logistycznych

W odróżnieniu od podmiotów prowadzących działalność komercyjną, instytucje non-profit w zasadzie nie uczestniczą w procesach konkurencji rynkowej. To pozwala skoncentrować ich działalność na bezinteresownym zabezpieczaniu jakościowego poziomu świadczonych usług.

Wybrane aspekty wielokryterialnej oceny doboru środków transportowych w systemach dystrybucji pojazdów

Pojęcie dystrybucji ma swoje zastosowanie w wielu branżach. Jednym z obszarów badań dystrybucji jest dystrybucja pojazdów. Branża samochodowa dzieli się na dwa segmenty: niezależny (Independent Aftermarket - IAM) i koncernów samochodowych (Vehicle Manufacturers - VM). Pierwszy segment tworzą producenci części samochodowych i urządzeń warsztatowych, ich dystrybutorzy oraz niezależne warsztaty, natomiast drugi segment tworzą koncerny samochodowe wraz z firmami powiązanymi, jak np. dealerzy samochodowi. Problematyka zagadnienia systemu dystrybucji pojazdów opiera się na funkcjonowaniu segmentu drugiego.

Logistyka transportu w sytuacjach kryzysowych

Życie człowieka jest coraz bardziej zależne od sprawnie funkcjonującego systemu przemieszczania dóbr, zasobów jak też jego samego. Zależność ta może znacznie wzrosnąć w chwili powstania zakłóceń w działaniu istniejącego systemu transportowego, które mogą być bezpośrednią przyczyną zagrożenia życia ludzi i zwierząt oraz powstania strat materialnych. Coraz częstsze sytuacje kryzysowe, począwszy od wynikających z działania natury po wywołane przez umyślne bądź nie działania ludzi, zmuszają państwo do zwrócenia uwagi na konieczność należytego przygotowania się do przeciwdziałania ich skutkom.

Odpowiedzialność nadawcy za szkody wynikłe z braku unieruchomienia ładunku na gruncie Konwencji CMR

Niniejsze opracowanie prawne stanowi kontynuację poprzedniej publikacji poświęconej odpowiedzialności nadawcy za szkody w przewozie wynikające z nieprawidłowego unieruchomienia ładunku. Poprzednie opracowanie odnosiło się do uregulowań krajowego (polskiego) prawa przewozowego. Warto, więc dokonać oceny w jaki sposób tę samą kwestię odpowiedzialności za szkody wynikłe z nieprawidłowego unieruchomienia ładunków, reguluje międzynarodowe prawo przewozowe – Konwencja o Umowie Międzynarodowego Przewozu Drogowego Towarów (CMR)?

Projektowanie procesów logistycznych w przedsiębiorstwach produkcyjnych - przesłanki

Projekty logistyczne mają różną skalę, często związane są z rozbudową infrastruktury logistycznej lub zmianami w realizacji działań logistycznych. Projektowanie procesów logistycznych pozwala na dokonanie zmian w funkcjonowaniu całego łańcucha dostaw. W omawianych przypadkach przedsiębiorstw zmiana i tworzenie nowych kanałów dystrybucji jest projektem zmian procesów logistycznych opierającym się często na outsourcingu usług logistycznych.

Subskrybuj to źródło RSS