Zaloguj się

WIEDZA

Innowacyjne systemy wspomagające pracę kierowcy

W artykule zaprezentowano innowacje w inteligentnych systemach wspomagających pracę kierowcy. Jest to kolejny artykuł prezentujący nowości w zintegrowanych systemach bezpieczeństwa, wykraczające poza obszar indywidualnego pojazdu i poza personalne umiejętności kierowcy. Opisano systemy: monitorowania przestrzeni przed pojazdem (CMS), moduł prędkości zbliżania CVM oraz wspomaganie stabilizacji pojazdu sprzęgniętego z przyczepą TSA. Treść artykułu napisana pod kątem newralgicznych punktów ze względu na problemy procesu diagnozy. Zdefiniowano czynności kalibracji czujników w stosunku do zakresu prac serwisowych.

Formalizacja subiektywnej niepewności

W wielu sytuacjach decyzyjnych dominuje niepewność, określana jako niepewność subiektywna, uniemożliwiająca wykorzystanie metod klasycznej teorii rachunku prawdopodobieństwa. Stąd konieczność zastosowania do wnioskowania metod formalizacji niepewności subiektywnej. W artykule przedstawiono istotę wybranych metod formalizacji niepewności subiektywnej, wskazując na możliwości ich praktycznego wykorzystania. Zaprezentowano przykład zastosowania metody nieprecyzyjnego prawdopodobieństwa (metoda Dempstera-Shafera) do syntezy wnioskowania na podstawie opinii ekspertów.

Komputerowe modelowanie 3d procesu nagniatania naporowego tocznego części samochodowych

Praca dotyczy modelowania komputerowego i symulacji procesu nagniatania naporowego tocznego powierzchni części maszyn. Opracowano w tym celu aplikacje 3D w programie Ansys/Ls-Dyna do symulacji zjawisk fizycznych zachodzących podczas nagniatania powierzchni chropowatych w dowolnej chwili czasowej. Opracowano model fizyczny, matematyczny i komputerowy procesu. Przedstawiono wyniki rozkładu odkształceń i naprężeń oraz głębokości zalegania naprężeń.

Taksonomiczna analiza rozwoju transportu

Poziom i warunki życia ludności w Polsce są silnie przestrzennie zróżnicowane. W pracy na przykładzie województw w Polsce podjęta została próba analizy przestrzennego zróżnicowania w obszarze dotyczącym transportu, w latach 2002-2008. W ramach pierwszego etapu badań, ze zbioru 20 zmiennych diagnostycznych do finalnego zbioru zmiennych wytypowano 5 zmiennych.

Rozwój koncepcji systemu transportu małymi samolotami dla istniejącej sieci lotnisk i lądowisk w polsce

Streszczenie: Celem opracowania jest wykorzystanie istniejących lotnisk i lądowisk dla Systemu Transportu Małymi Samolotami na terenie Polski. Najważniejszym z elementów jest wybór odpowiednich lokalizacji lotnisk z sieci już istniejących lotnisk i lądowisk. Wybór ten musi uwzględniać wszystkie aspekty związane z zakładaniem lotniska użytku publicznego.

Logistyczna obsługa klienta w przedsiębiorstwach

Logistyczna obsługa klienta powinna stanowić fundament systemu logistycznego i przyświecać realizacji procesów logistycznych w przedsiębiorstwach TSL. W artykule zostały wskazane wzajemne relacje kosztów logistycznych oraz poziomu obsługi logistycznej przedsiębiorstwa, jak również podstawowe kroki w dziedzinie opracowania i wdrożenia polityki firmy w zakresie logistycznej obsługi klienta.

Zastosowanie bezprzewodowych systemów transmisji do poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych

Streszczenie: W artykule przedstawiono model niestrzeżonego przejazdu kolejowego wyposażonego w dodatkowy system ostrzegania kierowców. Zaproponowano publiczne standardy WSN, Wi-Fi i WiMax do przekazywania informacji użytkownikom ruchu drogowego o zbliżającym się pociągu. W pracy pokazano jak bezprzewodowa transmisja danych oparta na sieciach publicznych może istotnie podnieść poziom bezpieczeństwa przyszłych systemów sterowania ruchem kolejowym.

Symulacyjne badanie uszkodzeń zawieszenia pojazdu szynowego

W artykule przedstawiono możliwość wykorzystania pakietu symulacyjnego w ocenie stanu technicznego zawieszenia pojazdu szynowego. Badania symulacyjne przeprowadzono na zamodelowanym torze o dobrym stopniu utrzymania w celu uzyskania informacji o możliwości monitorowania stanu technicznego zawieszenia i detekcji jego uszkodzeń. Obiektami badań są wagony pasażerskie. Pierwszy z nich posiada sprężyny stalowe w zawieszeniu II stopnia, natomiast drugi sprężyny pneumatyczne odwzorowane za pomocą zaimplementowanego w programie modelu Nishimury. Uszkodzenia elementów podatnych i tłumiących zawieszenia zamodelowano poprzez redukcję współczynników sztywności oraz współczynników tłumienia.

Rozwój transportu wodnego podczas realizacji działań w ramach projektu civitasrenaissancena przykładzie miasta szczecinek

W artykule przedstawiono problematykę wdrożenia zadania związanego z wprowadzeniem transportu wodnego na jeziorze Trzesiecko za pomocą programu CiViTAS. Przedstawiono w nim rodzaj i zakres działań mających na celu uzyskanie bardziej efektywnego wykorzystania transportu wodnego. Praca przedstawia wyniki analizy stanu bazowego oraz częściowej ewaluacji zadania określonego w ramach programu jako 2.3.
Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe