Strategie wielkich operatorów logistycznych
Rozwój rynku logistycznego
W ub. r. ukazała się 11 edycja corocznego studium „2006-Third Party Logistics”. Stwierdzono w niej, że połowa z około 370 mld USD całkowitych wydatków logistycznych była w 2005 roku udziałem zewnętrznych firm usługowych. Głównymi czynnikami przemawiającymi za wyborem operatorów oferujących zintegrowane usługi logistyczne (3PL, Third Party Logistics) i za wyborem konkretnego usługodawcy, były cena i jakość, podczas gdy proponowane usługi dodatkowe wydawały się mieć mniejsze znaczenie. Spośród najbardziej znaczących wyzwań, przed którymi stoją współcześni menedżerowie logistyki, najistotniejsza wydaje się kontrola kosztów, następnie dostępność danych i ich precyzja, a dopiero później rozważa się zmiany w wymogach stawianych usługom, zatrzymanie wykwalifikowanego personelu i niezawodność transportu (sprzętowa i usługowa), szybkość przemieszczania i redukcję czasu operacji.
- analiza
- baza
- celny
- dostawa
- dostawca
- e-gospodarka
- e-biznes
- e-learning
- handel
- kolej
- logistyka
- logistyczny
- Logistics
- magazyn
- magazynowanie
- morski
- pojazd
- proces
- Przewozy
- Przewoźnik
- przewóz
- raport
- spedycja
- spedytor
- transport
- zarządzanie
- zlecenie
- zapasy
- transport magazynowy
- Instytut Logistyki i Magazynowania
- koszty