Zaloguj się

WIEDZA

Zarządzanie logistyczne w transporcie kombinowanym

Zarządzanie logistyczne można rozumieć jako pewną orientację w zarządzaniu, gdyż logistyka jest określoną filozofią postępowania czy też sposobem myślenia. Orientacja ta, w wyniku konkretnych działań i procesów uporządkowanych w sposób odpowiadający logice procesu zarządzania, powinna gwarantować sprawny i efektywny przepływ materiałów i wyrobów gotowych w systemach logistycznych. Do tych działań należą przede wszystkim czynności zarządzania, zwane funkcjami, takie jak planowanie, organizowanie i kontrolowanie.

Znaczenie zaufania dla zarządzania ryzykiem w ujęciu sieciowym

Zaufanie jest zagadnieniem, które było dotychczas analizowane przez wielu badaczy, stanowiąc jedno z dominujących pojęć w szczególności w pracach badaczy należących do grupy IMP (Industrial Marketing and Purchasing Group). Podobną popularność można zaobserwować w przypadku powiązanego zagadnienia relacji, których siła jest zależna właśnie od poziomu zaufania występującego pomiędzy podmiotami. Wzrost zaufania oddziałuje bowiem na siłę relacji, z uwagi na co zaufanie pojawia się w publikacjach związanych z siłą relacji pomiędzy przedsiębiorstwami. Pomimo popularności obu zagadnień, zauważalny jest brak opracowań na temat zastosowania zaufania na potrzeby zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw. Artykuł poddaje analizie zagadnienie zaufania z perspektywy sieci, których wpływ jest bardzo istotny na kształtowanie relacji pomiędzy podmiotami.

Wpływ logistyki na poziom kapitału obrotowego netto

Logistyka i kapitał obrotowy netto to obecnie dwa elementy zarządzania, których wpływ na bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku, konkurencyjność i standing finansowy przedsiębiorstw jest ogromny. Logistyka to proces zarządzania dostawami oraz przechowywaniem zapasów. W ostatnich latach najbardziej spektakularne sukcesy w biznesie osiągnęły przedsiębiorstwa, które potrafiły szybko i skutecznie dostarczać produkty odbiorcom dzięki skutecznemu zarządzaniu łańcuchem dostaw, czyli miały sprawnie zorganizowaną logistykę.

Raport Cresa Polska - Occupier Insight: Rynek magazynowo-produkcyjny w Polsce w I kwartale 2019 roku

Według najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cresa Polska "Occupier Insight Q1 2019", pierwszy kwartał tego roku był kolejnym bardzo udanym okresem na rynku magazynowo-przemysłowym w Polsce. Zasoby istniejącej powierzchni wzrosły do blisko 16,5 mln m kw. Rynek ten utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu, czego potwierdzeniem jest rekordowa ilość powierzchni w budowie (2,16 mln m kw.).

Teoria systemów w logistyce i systemach logistycznych

Od wielu lat panuje przekonanie, że logistyka powinna być osadzona w teorii systemów. Jednak w obszarze logistyki termin "system" jest dość swobodnie używany. Wydaje się, że dla wielu system jest pojęciem rozumianym intuicyjnie jako słowo powszechnie używane, co w konsekwencji prowadzi do nadużywania tego terminu do opisu czegoś, co systemem nie jest, a na pewno nie jest odpowiednio zdefiniowane w ujęciu teorii systemów.

Aspekty ekologiczne w logistycznym łańcuchu opakowań jednostkowych

Dzisiejszy rynek dóbr konsumpcyjnych charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem różnorodności produktów oraz ich konkurencyjności. Wraz z jego rozwojem coraz istotniejsze staje się poszukiwanie sposobów na odróżnienie danego wyrobu od innych i przyciągnięcie do niego potencjalnych klientów. Wśród stosowanych w tym celu narzędzi marketingu-mix szczególnie istotne stało się opakowanie, zwłaszcza jednostkowe, rozumiane jako bezpośrednie opakowanie wyrobu, które zawiera zazwyczaj taką dozę produktu, jaka jest często sprzedawana w handlu detalicznym.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - I kwartał 2019 roku

Na koniec I kwartału 2019 r. całkowite zasoby rynku powierzchni przemysłowych i logistycznych przekroczyły granicę 16 mln m kw. dzięki oddaniu od początku roku 506 tys. m kw. powierzchni magazynowej - jak podaje międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield w raporcie "Marketbeat Polska - I kwartał 2019 roku".

Europejska wartość dodana korytarzy transportowych sieci bazowej UE - podstawowe wyzwania badawcze

Korytarze transportowe sieci bazowej UE powinny wygenerować tak zwaną europejską wartość dodaną, która została w sposób bardzo ogólnikowy określona w art. 3 pkt. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 roku w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej. W dokumencie tym określono ją, jako: "… wartość projektu, który - oprócz potencjalnej wartości dla danego państwa członkowskiego - prowadzi do znacznej poprawy połączeń transportowych albo przepływów transportowych między państwami członkowskimi, co można wykazać posługując się poprawą wydajności, zrównoważonego charakteru, konkurencyjności lub spójności, zgodnie z celami określonymi w art. 4" tegoż rozporządzenia. Ta kategoria ekonomiczna, opisana w tym akcie prawnym w swym wymiarze transportowo-logistycznym bardzo syntetycznie, ma jednak istotne znaczenie zarówno na etapie budowy nowego układu korytarzy TEN-T, jak również ich eksploatacji.

Logistyka i bezpieczeństwo w procesie magazynowania

Miejsce, w którym odbywa się proces magazynowania to magazyn. W kontekście znaczenia logistycznego magazynem nazywa się budowlę zaprojektowaną specjalnie do celów przyjmowania, składowania, przemieszczania oraz przygotowywania do wysyłki materiałów, które są przeznaczone do sprzedaży lub dalszego przetwarzania. To również zespół organizacyjno-funkcjonalny, mający odrębną przestrzeń, wyposażony w sprzęt i urządzenia techniczne, urządzenia ewidencyjne oraz wyszkolony personel dla obsługi tych urządzeń; zaplanowana organizacyjno-funkcjonalnie przestrzeń dla efektywnego składowania i przemieszczania materiałów.

Modelowanie budynków wielofunkcyjnych stanowiących elementy systemu logistycznego miasta

Projektowanie obiektów wielofunkcyjnych na obszarach zurbanizowanych jest złożonym procesem. W kontekście współczesnego miasta, umiejętność tworzenia budynków w postaci wydajnych systemów funkcjonalnych stanowi podstawę dla jego przyszłych możliwości rozwoju. W obecnych czasach można zaobserwować intensywny wzrost inwestycyjny w wielkogabarytowe obiekty użytkowe, które wytwarzają środowisko wielofunkcyjne w jednym budynku. Zaspokajają one potrzeby dużej liczby użytkowników. Obiekty wielofunkcyjne poprzez swoją intensywną formę zagospodarowania przestrzeni wywierają silny wpływ na funkcjonowanie systemu logistycznego miasta.

Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe