Zaloguj się

WIEDZA

Reklamacje w transporcie drogowym – kiedy można je składać?

Z pojęciem reklamacji spotykamy się w codziennym życiu jako konsumenci, gdy towary czy usługi nie spełniają oczekiwań lub standardów. Reklamacja pełni ważną rolę również w transporcie drogowym. Jeśli przewoźnik nie wykona umowy przewozu lub zrobi to nienależycie, powinien liczyć się z możliwością otrzymania reklamacji.

Satelity na zatłoczonej niskiej orbicie okołoziemskiej

Duża liczba nowych satelitów komunikacyjnych na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO) otwiera wiele interesujących możliwości, w tym również dla logistyki. W szczególności sieć Starlink, która już teraz może być wykorzystywana w wielu częściach świata. „Laboratorium przyszłości” przedstawia wyniki badań Działu Badań i Rozwoju Korporacji, który ściśle współpracuje z różnymi działami i oddziałami, partnerami badawczymi zajmującymi się  technologią, a także z laboratorium DACHSER Enterprise Lab we Fraunhofer IML.

Czy ESG i zero waste będą standardami rozwoju biznesowego?

Postrzeganie biznesu ewoluuje. Dziś coraz większe znaczenie mają działania w duchu ESG i Zero Waste, które sprawiają, że przedsiębiorstwa mogą osiągać sukces, jednocześnie działając na rzecz społeczności i środowiska. To podejście staje się kierunkiem rozwoju nowoczesnego biznesu, nie tylko ze względów etycznych, ale również prawnych. Wchodząca w życie dyrektywa Unii Europejskiej dotycząca sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju[1] zobowiązuje przedsiębiorstwa do klarownego raportowania podejmowanych działań w obszarze ESG. Choć nowe przepisy stawiają przed firmami duże wyzwanie, są takie, które udowadniają, że zrównoważony rozwój jest nie tylko etyczny, ale także praktyczny i korzystny biznesowo. Joanna Legutko, wiceprezes przedsiębiorstwa W.Legutko wyjaśnia, jak działania na rzecz zrównoważonej produkcji i odpowiedzialności społecznej, mogą przyczynić się do wzrostu efektywności, redukcji kosztów oraz budowania silnej pozycji na rynku.

Na czym świąteczna logistyka zarobi w tym roku najwięcej?

To nie był wymarzony rok dla sektora TSL i handlu w Polsce. Nadzieję pokładano w ostatnim kwartale, zwłaszcza że świąteczne wydatki Polaków miały być wyższe niż zeszłoroczne. Problem w tym, że zapowiadane nominalne wzrosty nie przekładają się na wolumeny towarowy, bo za większe budżety gwiazdkowe w sporej części odpowiada inflacja. W ciągu roku zawiódł także e-commerce, są jednak obszary, gdzie operatorzy wciąż mogą liczyć na solidny zysk.

Jak zabezpieczyć ładunek przed kradzieżą i wyłudzeniami?

Przewożony ładunek jest narażony na kradzież. Przewoźnicy zmagają się również z licznymi wyłudzeniami ze strony nieuczciwych kontrahentów. Wszystko to generuje straty i może zaburzyć płynność finansową firmy transportowej. Jak chronić ładunek przed wyłudzeniami i kradzieżą? Jak zabezpieczyć towar na czas przewozu i kto jest odpowiedzialny za jego ochronę?

Najważniejsze wyzwania w transporcie lotniczym towarów niebezpiecznych według Dachser

Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego za 2022 r. sektor transportu lotniczego w Polsce odnotował największy wzrost w przewozach towarów w stosunku do pozostałych gałęzi transportu. W porównaniu z poprzednim rokiem to wzrost o 31 proc. Ponadto Urząd Lotnictwa Cywilnego prognozuje dalszy rozwój przewozów towarów i poczty drogą powietrzną. Rosnące wolumeny i otwarcie się polskich eksporterów na nowe kierunki oznacza konieczność uwzględnienia różnorodnych regulacji międzynarodowych, a to wymaga doświadczonego operatora logistycznego, który sprosta tym wymaganiom.

Technologia i logistyka zmieniają zwyczaje zakupowe klientów e-commerce

„Jedyną stałą w życiu jest zmiana.” Te słowa greckiego filozofa Heraklita z Efezu doskonale pasują do przeobrażeń zachodzących w zwyczajach zakupowych konsumentów w świecie e-commerce. Coraz większa oferta e-sklepów, rozwój technologii, nowatorskie formy prezentacji produktów, rozbudowane systemy bezpiecznych płatności, zaawansowane systemy ocen i opinii czy wreszcie rozwój logistyki, dzięki któremu skraca się czas dostawy i wygoda odbioru zamówień – wszystko to wpływa na rozwój branży, ale też na zmiany przyzwyczajeń czy oczekiwań klientów.

UTK analizuje kolejowe przewozy intermodalne w III kwartale 2023

Masa ładunków przewiezionych w transporcie intermodalnym koleją w III kwartale 2023 r. osiągnęła prawie 6,2 mln ton, a wykonana przy tym praca przewozowa blisko 2,2 mld tonokilometrów. Wyniki przewozowe za III kwartał 2023 r. są zdecydowanie lepsze niż w II kwartale 2023 r., jednak w porównaniu z III kwartałem 2022 r. masa ładunków spadła o 8,6%, a praca przewozowa o 4,5%. W III kwartale 2023 r. przewieziono prawie 6,2 mln ton, a w III kwartale ubiegłego roku ponad 6,7 mln ton ładunków w transporcie intermodalnym. Oznacza to spadek rok do roku o prawie 0,6 mln ton (-8,6%). Wykonana III kwartale 2023 r. praca przewozowa to blisko 2,2 mld tonokilometrów. W porównaniu do prawie 2,3 mld tonokilometrów w III kwartale 2022 r., jest to spadek o 0,1 mld tonokilometrów (-4,5%). Wyniki III kwartału 2023 r. są jednocześnie zdecydowanie lepsze niż te osiągnięte w II kwartale 2023 r. – masa towarów wzrosła o 0,4 mln ton (+6,5%), a praca przewozowa o 0,1 mld tonokilometrów (+7,4%).

Studium przypadku - usuwanie zanieczyszczeń z przezroczystych osłon kamer do skanowania kodów kreskowych na etykietach paczek

Wdrożenie zautomatyzowanego procesu czyszczenia osłon kamer skanujących kodów kreskowych przyniosło Klientowi Pneumat System znaczące oszczędności kosztów oraz zwiększenie efektywności pracy. Udało się zmniejszyć o 40% częstość błędnych odczytów kodów kreskowych, a także podnieść poziom bezpieczeństwa pracowników. Takie wyniki zostały osiągnięte dzięki implementacji rozwiązania Pneumat. w sortowni paczek Klienta.
Subskrybuj to źródło RSS