logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
  • środa, 08 sierpień 2018 13:16
  • Kategoria: Logistyka
Internet to obecnie najpopularniejsze narzędzie poszukiwania informacji w różnych dziedzinach życia. Jest również wykorzystywany do przesyłania wiadomości za pośrednictwem kont mailowych, czatowania, dokonywania elektronicznych płatności, itd. Tak duża popularność tej formy komunikacji oraz znaczący wzrost powszechnego dostępu do Internetu został szybko zauważony i wykorzystany przez przedsiębiorców jako kolejny kanał zawierania transakcji - kupna i sprzedaży.
Czytaj więcej... 0
  • wtorek, 07 sierpień 2018 14:46
  • Kategoria: Logistyka
Proces zakupów dokonywany jest w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od profilu jego działania. Firmy zaopatrują się w surowce, materiały, zespoły, części oraz różnego rodzaju usługi. Dobra te są konieczne do prowadzenia działalności gospodarczej, przede wszystkim produkcyjnej i usługowej. Powszechność procesu zakupu sprawia, że odgrywa on istotną rolę w każdej firmie, wpływa na jej sytuację ekonomiczną i pozycję konkurencyjną.
Czytaj więcej... 0
  • czwartek, 02 sierpień 2018 14:18
  • Kategoria: Logistyka
Dostawy żywności mają miejsce codziennie. Sprawne zarządzanie sieciami dostaw, wykorzystywanie dostępnych technologii oraz analiza informacji pozwala na ułatwienie obsługi łańcucha żywnościowego jak również poprawia bezpieczeństwo żywności. Wprowadzenie modernizacji w łańcuchu dostaw oraz zastosowanie systemów, które wspomagają zarządzanie łańcuchami logistycznymi niesie za sobą wiele udogodnień dla dostawców żywności. W opracowaniu przedstawiono opis elementów mogących mieć wpływ na kształtowanie wysokiej jakości produktów zarówno w sferze produkcji, jak również dystrybucji żywności w całym łańcuchu logistycznym oraz w sprawnym zarządzaniu obiegiem informacji na rynku.
Czytaj więcej... 0
W zakresie tematyki przewozów intermodalnych wyróżnić można dwie składowe infrastruktury. Pierwsza z nich to infrastruktura liniowa, w obrębie której wyróżnia się linie kolejowe oraz drogi kołowe. Druga z kolei to infrastruktura punktowa, której głównym elementem są terminale przeładunkowe. Podzielić je można na portowe, będące punktem styku gałęzi transportu morskiego z kolejowym oraz terminale lądowe, stanowiące punkt styku gałęzi transportu kolejowego oraz drogowego.
Czytaj więcej... 0
  • wtorek, 31 lipiec 2018 09:34
  • Kategoria: Logistyka
Właściciele współczesnych przedsiębiorstw doskonale zdają sobie sprawę, że dobrze zorganizowany system logistyczny jest kluczem do konkurowania z najlepszymi. Optymalizacja przepływów materiałowych, informacji z nimi związanych oraz innych czynników dotyczących przechowywania towarów w magazynach wpływają przede wszystkim na efektywność gospodarowania. Sprawnie i harmonijnie prowadzona polityka magazynowa przedsiębiorstwa z punktu widzenia ekonomicznego, umożliwia firmie przede wszystkim minimalizację kosztów, w tym kosztów utrzymania zapasów i infrastruktury magazynowej. Ponadto zapewnia ciągłość dostaw od momentu procesu produkcji, aż do przekazania gotowego wyrobu finalnemu odbiorcy.
Czytaj więcej... 0
  • czwartek, 26 lipiec 2018 11:17
  • Kategoria: Logistyka
W otoczeniu pełnym turbulentnych zmian, przedsiębiorstwa aby osiągnąć sukces rynkowy wykorzystują nadarzające się okazje oraz unikają powstających zagrożeń, jednocześnie wprowadzając zmiany wewnątrz organizacji (eliminują słabości i rozwijają mocne strony). Drogę do osiągnięcia sukcesu należy rozpocząć od identyfikacji słabości celem ich eliminacji. Warto podejmować się takich działań, na które ma się wpływ, w związku z czym warto doskonalić realizację procesów wewnętrznych, gdyż istnieje szansa wprowadzenia rzeczywistych zmian ukierunkowanych na poprawę, co warunkuje sukces. Podejmowanie działań zorientowanych na zmianę otoczenia może okazać się trudne do realizacji, nieskuteczne, albo przynieść niemiarodajne skutki. W związku z powyższym warto przyjąć podejście “do wewnątrz organizacji”.
Czytaj więcej... 0
Współcześnie, szeroko rozwinięty handel elektroniczny i systemy sprzedażowe umożliwiają klientom zamawianie oraz zakup produktów, dóbr i usług z wykorzystaniem m.in. telefonów komórkowych czy komputerów przenośnych za pośrednictwem Internetu. To powoduje, że proces ten jest znacząco skracany, a rezultatem tego klienci oczekują równie sprawnej i szybkiej dostawy zakupionego dobra. Niesie to ze sobą konieczność utrzymywania wysokiej efektywności całych łańcuchów dostaw i systemów dystrybucji. W każdym z takich systemów i łańcuchów obiekty logistyczne odgrywają bardzo istotną rolę, gdyż pełnią funkcję spajających je ogniw, determinując tym samym ich efektywność i wydajność. Dla większości ze wspomnianych obiektów podstawową funkcją i zadaniem związanym z obsługą klientów jest realizacja procesu kompletacji, czyli konstruowania niejednorodnych jednostek ładunkowych z dostępnego w obiekcie asortymentu, na podstawie informacji o zapotrzebowaniu klientów. W przypadku procesu kompletacji, jej najbardziej czasochłonnym etapem jest przemieszczanie się pracowników kompletujących pomiędzy miejscami pobrań artykułów. Czynności te mogą przekraczać nawet 55% całego czasu poświęcanego na tego typu procesy. Wobec tego w celu poprawy wydajności i zwiększenia efektywności kompletacji w punktowych elementach łańcuchów dostaw i systemów dystrybucji dąży się do skrócenia czasu przemieszczania pracowników w strefie kompletacji. To z kolei jest ściśle związane ze skróceniem długości dróg pokonywanych w tej strefie. Poszukuje się zatem takich metod generowania tras kompletacyjnych, dla których możliwe będzie zminimalizowanie ich długości lub co najmniej znaczne ich ograniczenie.
Czytaj więcej... 0
  • wtorek, 24 lipiec 2018 08:46
  • Kategoria: Logistyka
Współcześnie widoczne są nowe trendy w zarządzaniu firmami produkcyjnymi. Ze względu na obecny poziom konkurencyjności oraz otwierające się nowe rynki (nie tylko zbytu, ale i produkcji, takie jak Brazylia czy Indie) dąży się do wzrostu znaczenia firm rodzimych. Tylko przedsiębiorstwa, które potrafią wyeliminować ze swoich kosztów marnotrawstwo oraz są w stanie spełnić coraz większe wymagania klientów mają szansę na sukces w przyszłości i dalszy rozwój. Poprawę pozycji konkurencyjnej mogą zapewnić procesy usprawniające funkcjonowanie organizacji. Ich realizacja może nastąpić przy wykorzystaniu takich systemów sterowania produkcją, jak:- MRP,- Just in Time,- Kanban.
Czytaj więcej... 0
  • czwartek, 19 lipiec 2018 11:20
  • Kategoria: Logistyka
Realizacja usług logistycznych i zapewnienie wysokiego poziomu ich jakości, związana jest oprócz fizycznego przemieszczania ładunków również z przepływem informacji. Jednakże niekontrolowany przepływ informacji dotyczących różnorodnych przedsięwzięć związanych zarówno z operacyjnymi, jak również strategicznymi działaniami operatorów usług logistycznych, w istotny sposób determinuje poziom bezpieczeństwa realizowanych łańcuchów dostaw. Tym gorzej, jeżeli działania na rzecz przepływu informacji mają celowo szkodliwy charakter, który skierowany jest na pozyskiwanie chronionych danych technologicznych, handlowych lub organizacyjnych operatorów logistycznych. Inżynieria bezpieczeństwa informacji wraz z rozwojem zaawansowanych technologii informatycznych, staje się obecnie jedną z kluczowych kwestii związanych z realizacją łańcuchów dostaw. Aktualnie wielu operatorów usług logistycznych boryka się z problemami zapewnienia właściwego poziomu bezpieczeństwa przepływu informacji. Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badań związanych z bezpieczeństwem informacji wśród operatorów usług logistycznych.
Czytaj więcej... 0
  • poniedziałek, 16 lipiec 2018 11:08
  • Kategoria: Logistyka
Produkcja małoseryjna i wieloasortymentowa charakteryzuje się dużym poziomem zmienności produkowanego asortymentu, dużym poziomem ogólności standardów i procedur oraz wymaga się od niej dużej elastyczności. Ten rodzaj działalności przedsiębiorstwa od inżynierów produkcji i logistyki by analizowali systemy produkcyjne z uwzględnieniem dominującej pozycji czynnika ludzkiego. Wynika to z dużej wagi indywidualnych decyzji ludzi odpowiedzialnych za działania produkcyjne, zazwyczaj istotnie większe niż w produkcji seryjnej. Produkcja małoseryjna i wieloasortymentowa jest pod tym względem podobna do produkcji jednostkowej – duża zmienność powoduje konieczność wysokiego stopnia elastyczności, której nie da się osiągnąć bez wykorzystania naturalnej zdolności człowieka do adaptacji do nowych warunków i jego kreatywności. Ze względu na tę zmienność, a także istotną pozycję czynnika ludzkiego nie jest łatwe określenie rzeczywistych przyczyn opóźnień w produkcji małoseryjnej i wieloasortymentowej. Celem artykułu jest przedstawienie trudności w odnajdywaniu rzeczywistych przyczyn opóźnień, propozycja sposobu określania przyczyn źródłowych oraz zestawienie tychże przyczyn dla wybranego okresu czasu w przedsiębiorstwie o produkcji małoseryjnej i wieloasortymentowej.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Tańsza wymiana floty dzięki zakupom w grupie

Tańsza wymiana floty dzięki zakupom w grupie

Na rynku transportowym zadebiutował system zakupów grupowych, umożliwiający kupno ciężarówek z rabatem dostępnym jak dotąd...

Polska na 36 miejscu w światowym rankingu globalizacji DHL Global…

Polska na 36 miejscu w światowym rankingu globalizacji DHL Global Connectedness Index

Z danych raportu "Global Connectedness Index" - szczegółowej analizy stopnia globalizacji przygotowanej przez DHL -...

Poczta Polska pozyska flotę aut elektrycznych

Poczta Polska pozyska flotę aut elektrycznych

Kilkadziesiąt aut elektrycznych o ładowności do 800 kg będzie przewozić paczki klientów Poczty Polskiej już...

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Zapisz się do newslettera

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj