logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Podczas wykonywania międzynarodowego przewozu towarów kierowca uszkodził kartę kierowcy. Czy może kontynuować jazdę i przez jaki okres?
Czytaj więcej... 0
Podczas załadunków oraz rozładunków zdarza się, iż kierowcy chcąc zaoszczędzić odbierany odpoczynek sięgają po zasadę jednej minuty. Na przykład w szóstej godzinie odbieranego odpoczynku, będąc wezwanym na załadunek, poruszają się tak aby w jednej minucie minimum 31 sekund było przeznaczone na odpoczynek, natomiast maksymalnie 29 sekund na jazdę. Czy powyższe postępowanie jest prawidłowe w celu zachowania ciągłości odbieranego odpoczynku i bez obaw można korzystać z dobrodziejstwa powyżej wskazanej zasady?
Czytaj więcej... 0
Firma inżynieryjna, działająca tylko na terenie Polski, zatrudnia przy pomocy firmy pośredniczącej pracowników z Ukrainy. Między innymi zatrudnia operatorów żurawi samojezdnych, którzy posiadają ukraińskie prawa jazdy. Czy mogą oni kierować pojazdami wymagającymi prawa jazdy kategorii "C" po drogach publicznych RP?
Czytaj więcej... 0
Firma produkcyjna w centrum dystrybucyjnym, mieszczącym się koło Łodzi, składuje towary wyprodukowane w Polsce jak i importowane spoza UE. Spora część produktów wyjeżdża do Wielkiej Brytanii. Czy firma może uniknąć płacenia cła w UE, jeśli centrum dystrybucyjne, gdzie składowane są produkty, operowałoby jako skład celny? Jakie warunki należy spełnić, aby móc otworzyć skład celny w Polsce? Czy taka strategia byłaby opłacalna, przy proponowanym modelu sprzedaży towarów do klientów w Wielkiej Brytanii?
Czytaj więcej... 0
Firma produkcyjna, która poza Polską działa również m.in. na obszarze Wielkiej Brytanii, swoje towary wyprodukowane w Polsce sprzedaje z polskiej spółki do spółki brytyjskiej, która następnie odsprzedaje je do klientów z UK (np. Tesco, ASDA itp.). Aktualnie towar był sprzedawany z 0% VAT i był traktowany jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów. W związku z brexitem towary firmy będą musiały zostać odprawione w Wielkiej Brytanii, a ich spółka brytyjska będzie musiała zapłacić cło oraz VAT w imporcie, co wpłynie na cenę końcową dla klienta brytyjskiego.Czy znana już jest klasyfikacja celna, według której towary firmy mają być deklarowane do Brytyjskiego Urzędu Celnego po brexicie? Czy została określona stawka celna, od której będzie zależna wysokość cła do zapłaty w UK?
Czytaj więcej... 0
Firma transportowa chce kontynuować dostawy dla klienta z Belgii do Wielkiej Brytanii po brexicie. Klient chce wykorzystać możliwość niepłacenia cła na swoich towarach i poinformował o chęci wysyłania towarów ze składu celnego w Belgii, czyli wysyłaniu towarów o statusie celnym. Klient wysłał już instrukcje załadunkowe, według których zobowiązał firmę transportową do przewozu właśnie takiego rodzaju towarów. Z czym wiąże się przewóz towarów celnych z Belgii do Wielkiej Brytanii po brexicie?
Czytaj więcej... 0
Czy uprawnienia agenta celnego nabyte w innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wystarczą, aby wykonywać zawód agenta celnego w Polsce? Czy nadal wymagana jest decyzja o uznaniu kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego do wpisu na listę agentów celnych? Jeśli tak, to w jaki sposób można tego dokonać?
Czytaj więcej... 0
Wyniki ostatniego głosowania w Komisji Transportu i Turystyki (TRAN) odbiły się szerokim echem w całej branży TSL. Z jednej strony, odrzucono niekorzystne regulacje dotyczące pracowników delegowanych, lecz z drugiej przeforsowane zostały przepisy ograniczające swobodę w świadczeniu usług przewozowych na terenie Europy Zachodniej. Czy przewoźnicy z Polski powinni być zaniepokojeni przyjętymi przepisami?
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Poczta Polska rusza ze świąteczną rekrutacją

Poczta Polska rusza ze świąteczną rekrutacją

Największy pracodawca w kraju rozpoczął sezonową rekrutację pod hasłem "Pracuj w Ekipie Świętego Mikołaja w...

InPost współpracuje z LPP

InPost współpracuje z LPP

Operator logistyczny InPost nawiązał współpracę z Grupą LPP, właścicielem 5 marek odzieżowych. Od 1 października...

Panattoni Europe wybudował rekordowy w Polsce big box

Panattoni Europe wybudował rekordowy w Polsce big box

Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wybudował rekordowy obiekt magazynowy w Polsce ze...

Porad udzielają

Anna Żurawiecka
Redaktor naczelna portalu PrawoiLogistyka.pl, prawnik i ekspert z zakresu Trade Compliance. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw zdobyte w wielu czołowych międzynarodowych firmach z branży FMCG, farmaceutycznej i motoryzacyjnej. 

Marta Matuszewska
Radca prawny, szkoleniowiec, dziennikarz, specjalizacje: prawo przewozowe, CMR, reklamacje w transporcie, prawo pracy.


Maurycy Kieruj
Radca prawny, absolwent studiów podyplomowych z zakresu controllingu. Od kilku lat współpracuje przy obsłudze prawnej dużej międzynarodowej spółki spedycyjnej doradzając przy zawieraniu dobrych i bezpiecznych umów.
 

Beniamin Niedbalski
Prawnik, absolwent Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu prawa transportowego. Prelegent na licznych konferencjach naukowych oraz szkoleniach poświęconych wyżej wymienionej tematyce. Doświadczenie zawodowe zdobywał w renomowanych kancelariach prawnych, oddziale legalizacji zatrudnienia cudzoziemców w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu, wydziale prawnym Inspekcji Transportu Drogowego oraz spółce transportowej. Posługuje się językiem angielskim, rosyjskim oraz niemieckim. Prywatnie miłośnik muzyki oraz podróży.


 

Ostatnio na forum

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Zapisz się do newslettera

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj