logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Firma produkcyjna w centrum dystrybucyjnym, mieszczącym się koło Łodzi, składuje towary wyprodukowane w Polsce jak i importowane spoza UE. Spora część produktów wyjeżdża do Wielkiej Brytanii. Czy firma może uniknąć płacenia cła w UE, jeśli centrum dystrybucyjne, gdzie składowane są produkty, operowałoby jako skład celny? Jakie warunki należy spełnić, aby móc otworzyć skład celny w Polsce? Czy taka strategia byłaby opłacalna, przy proponowanym modelu sprzedaży towarów do klientów w Wielkiej Brytanii?
Czytaj więcej... 0
Firma produkcyjna, która poza Polską działa również m.in. na obszarze Wielkiej Brytanii, swoje towary wyprodukowane w Polsce sprzedaje z polskiej spółki do spółki brytyjskiej, która następnie odsprzedaje je do klientów z UK (np. Tesco, ASDA itp.). Aktualnie towar był sprzedawany z 0% VAT i był traktowany jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów. W związku z brexitem towary firmy będą musiały zostać odprawione w Wielkiej Brytanii, a ich spółka brytyjska będzie musiała zapłacić cło oraz VAT w imporcie, co wpłynie na cenę końcową dla klienta brytyjskiego.Czy znana już jest klasyfikacja celna, według której towary firmy mają być deklarowane do Brytyjskiego Urzędu Celnego po brexicie? Czy została określona stawka celna, od której będzie zależna wysokość cła do zapłaty w UK?
Czytaj więcej... 0
Firma transportowa chce kontynuować dostawy dla klienta z Belgii do Wielkiej Brytanii po brexicie. Klient chce wykorzystać możliwość niepłacenia cła na swoich towarach i poinformował o chęci wysyłania towarów ze składu celnego w Belgii, czyli wysyłaniu towarów o statusie celnym. Klient wysłał już instrukcje załadunkowe, według których zobowiązał firmę transportową do przewozu właśnie takiego rodzaju towarów. Z czym wiąże się przewóz towarów celnych z Belgii do Wielkiej Brytanii po brexicie?
Czytaj więcej... 0
Czy uprawnienia agenta celnego nabyte w innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wystarczą, aby wykonywać zawód agenta celnego w Polsce? Czy nadal wymagana jest decyzja o uznaniu kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego do wpisu na listę agentów celnych? Jeśli tak, to w jaki sposób można tego dokonać?
Czytaj więcej... 0
Wyniki ostatniego głosowania w Komisji Transportu i Turystyki (TRAN) odbiły się szerokim echem w całej branży TSL. Z jednej strony, odrzucono niekorzystne regulacje dotyczące pracowników delegowanych, lecz z drugiej przeforsowane zostały przepisy ograniczające swobodę w świadczeniu usług przewozowych na terenie Europy Zachodniej. Czy przewoźnicy z Polski powinni być zaniepokojeni przyjętymi przepisami?
Czytaj więcej... 0
W związku z coraz głośniejszymi komunikatami związanymi z wprowadzeniem tzw. inteligentnych tachografów, pojawiły się opinie, iż od 2019 r. istnieje obowiązek wymiany starych tachografów na nowe. Czy taki wymóg faktycznie istnieje?
Czytaj więcej... 0
Podczas realizacji międzynarodowego przewozu towarów z miejscem dostawy we Francji, kierowca został zatrzymany przez blokadę drogową w ramach akcji protestacyjnej na jednej z autostrad. Zatrzymanie pojazdu nastąpiło w sposób nagły, niedający się przewidzieć. Skutkiem postoju było jednodniowe opóźnienie na miejscu załadunku, przez co zleceniodawca chce obciążyć Przewoźnika kwotą 10.000 euro. Jednocześnie kierowca przekroczył przewidziany czas pracy, co zostało odnotowanie w tachografie zamontowanym w pojeździe. Czy w takiej sytuacji Przewoźnik jest zobowiązany do zapłaty kwoty we wskazanej wyżej wysokości oraz czy istnieje ryzyko nałożenia mandatu przez odpowiednią inspekcję drogową w zakresie przekroczenia czasu pracy przez kierowcę?
Czytaj więcej... 0
Zleceniodawca otrzymał notę na równowartość 40 euro za opóźnienie w transakcjach handlowych. Tymczasem faktura została opłacona na czas, zgodnie z terminem otrzymania (jeszcze w zeszłym roku), stąd zamierza ją zignorować. Jaki jest okres przedawnienia w przypadku takiej wierzytelności? Czy mimo postanowień zlecenia, które przewoźnik podpisuje (termin 60 dniowy), nadal możemy otrzymać notę z tytułu 30 dni? Kiedy można wystawiać notę na koszty windykacji?
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Nowy Panattoni Park Zabrze 65 000 m kw. z pierwszymi…

Nowy Panattoni Park Zabrze 65 000 m kw. z pierwszymi najemcami

Panattoni Europe, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, rozpoczął budowę Panattoni Park Zabrze o planowanej...

Ideal Idea City Park szybko pnie się w górę

Ideal Idea City Park szybko pnie się w górę

Budowa najnowszego podwarszawskiego kompleksu magazynowo-biurowego City Park biegnie szybko i zgodnie z harmonogramem. Obiekt powstaje...

Dachser Air & Sea Logistics wchodzi do Szwecji

Dachser Air & Sea Logistics wchodzi do Szwecji

Dachser uruchomił swój pierwszy oddział logistyki transportu lotniczego i morskiego w Szwecji. Tamtejsze biuro Dachser...

Porad udzielają

Anna Żurawiecka
Redaktor naczelna portalu PrawoiLogistyka.pl, prawnik i ekspert z zakresu Trade Compliance. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw zdobyte w wielu czołowych międzynarodowych firmach z branży FMCG, farmaceutycznej i motoryzacyjnej. 

Marta Matuszewska
Radca prawny, szkoleniowiec, dziennikarz, specjalizacje: prawo przewozowe, CMR, reklamacje w transporcie, prawo pracy.


Maurycy Kieruj
Radca prawny, absolwent studiów podyplomowych z zakresu controllingu. Od kilku lat współpracuje przy obsłudze prawnej dużej międzynarodowej spółki spedycyjnej doradzając przy zawieraniu dobrych i bezpiecznych umów.


Beniamin Niedbalski
Prawnik, absolwent Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu prawa transportowego. Prelegent na licznych konferencjach naukowych oraz szkoleniach poświęconych wyżej wymienionej tematyce. Doświadczenie zawodowe zdobywał w renomowanych kancelariach prawnych, oddziale legalizacji zatrudnienia cudzoziemców w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu, wydziale prawnym Inspekcji Transportu Drogowego oraz spółce transportowej. Posługuje się językiem angielskim, rosyjskim oraz niemieckim. Prywatnie miłośnik muzyki oraz podróży.


 

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Zapisz się do newslettera

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj