logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Pewna firma transportowa od lat kursuje pomiędzy Śląskiem a Gdynią po ustalonej najszybszej trasie przejazdu, unikając jednocześnie dróg o niskiej jakości, które mogłyby spowodować zniszczenie samochodów. Jeden z klientów firmy zażyczył sobie, aby kierowcy jeździli innymi trasami, ustalonymi przez klienta. Czy klient ma do tego prawo?
Czytaj więcej... 0
Przewożąc zboże trzeba wziąć pod uwagę, że ładunek może w czasie transportu zmieniać swoją wagę. Jak się ustrzec przed ewentualnymi konfliktami z klientami jeżeli w czasie transportu dojdzie do zmiany wagi przewożonego towaru?
Czytaj więcej... 0
Klient zarzucił firmie transportowej, że z kontenera zniknęło 500 kg używanych ubrań, które miały być w tym kontenerze przewożone. Jednak kontener był zaplombowany przez klienta i plomby nie zostały naruszone. Czy istnieje ryzyko, że przewoźnik będzie musiał płacić karę klientowi?
Czytaj więcej... 0
Pewna firma posiada w okolicach Warszawy magazyn do którego przeważone są podzespoły do produkowanych urządzeń budowlanych. Transporty te docierają od kontrahentów z Wrocławia i Gdańska. Ostatnio jeden z kierowców, który przyjechał z transportem części z Wrocławia stwierdził, że nie będzie rozładowywał towaru, ponieważ nie jest to jego obowiązek. Towar rozładowali pracownicy magazynu. W umowie, która została podpisana z przewoźnikiem nie ma odpowiednich uregulowań odnoszących się do kwestii rozładunku towaru. Czy są jakieś przepisy, które regulują kwestie tego, kto ma dokonywać rozładunku?
Czytaj więcej... 0
Pewna firma zajmuje się działalnością przewozową. W lipcu 2013 r. zawarto umowę na przewóz towarów do Niemiec. Towar został dowieziony, niestety firma, która zleciła ten przewóz stwierdziła, że ma trudności finansowe i nie jest w stanie zapłacić za przewóz. Okazało się, że firma w podobny sposób potraktowała przynajmniej kilku innych podwykonawców. Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy, gdy podpisana umowa była zawarta prawie 3 lata temu?
Czytaj więcej... 0
W pewnej firmie większość pracowników zatrudniana jest na podstawie umowy o pracę na czas określony. Przeważnie umowy te są podpisywane na okres 2-3 lat. Pracownicy niedawno dowiedzieli się, że zmieniły się zasady wypowiadania takich umów. Jakie teraz są okresy wypowiedzenia takich umów?
Czytaj więcej... 0
Czy właścicielem karty kierowcy jest PWPW (Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.), sam kierowca, czy może przedsiębiorca, który zwrócił kierowcy koszt wyrobienia karty?
Czytaj więcej... 0
Stan faktyczny: Jesteśmy niedużą firmą spedycyjną z siedzibą w województwie mazowieckim. Ostatnio w wyniku kradzieży samochodu z towarem otrzymaliśmy wiadomość od klienta o skierowaniu wobec nas roszczeń w związku z nieodpowiednim wyborem firmy transportowej. W jaki sposób możemy zwolnić się od odpowiedzialności za winę w wyborze przewoźnika?
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

3. edycja Blue Run - "Pobiegnij Po Woli dla Autyzmu"

3. edycja Blue Run - "Pobiegnij Po Woli dla Autyzmu"

12 kwietnia br. o godz. 10.00 wystartuje kolejna, już trzecia, edycja Niebieskiego Biegu Charytatywnego organizowanego...

Dachser z szybszymi codziennymi dostawami do Mediolanu

Dachser z szybszymi codziennymi dostawami do Mediolanu

Międzynarodowy operator logistyczny Dachser wystartował z codziennym połączeniem z Sosnowca do Padwy i Mediolanu. Dzięki...

Panattoni Europe szósty raz dla Amazona - 45 tys. m…

Panattoni Europe szósty raz dla Amazona - 45 tys. m kw. w Łodzi

Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Polsce, ponownie wybuduje obiekt logistyczny dla firmy Amazon...

Porad udzielają

Anna Żurawiecka
Redaktor naczelna portalu PrawoiLogistyka.pl, prawnik i ekspert z zakresu Trade Compliance. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw zdobyte w wielu czołowych międzynarodowych firmach z branży FMCG, farmaceutycznej i motoryzacyjnej. 

Marta Matuszewska
Radca prawny, szkoleniowiec, dziennikarz, specjalizacje: prawo przewozowe, CMR, reklamacje w transporcie, prawo pracy.


Maurycy Kieruj
Radca prawny, absolwent studiów podyplomowych z zakresu controllingu. Od kilku lat współpracuje przy obsłudze prawnej dużej międzynarodowej spółki spedycyjnej doradzając przy zawieraniu dobrych i bezpiecznych umów.


Beniamin Niedbalski
Prawnik, absolwent Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu prawa transportowego. Prelegent na licznych konferencjach naukowych oraz szkoleniach poświęconych wyżej wymienionej tematyce. Doświadczenie zawodowe zdobywał w renomowanych kancelariach prawnych, oddziale legalizacji zatrudnienia cudzoziemców w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu, wydziale prawnym Inspekcji Transportu Drogowego oraz spółce transportowej. Posługuje się językiem angielskim, rosyjskim oraz niemieckim. Prywatnie miłośnik muzyki oraz podróży.


 

Ostatnio na forum

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Zapisz się do newslettera

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj