logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Pewna firma zajmuje się działalnością przewozową. W lipcu 2013 r. zawarto umowę na przewóz towarów do Niemiec. Towar został dowieziony, niestety firma, która zleciła ten przewóz stwierdziła, że ma trudności finansowe i nie jest w stanie zapłacić za przewóz. Okazało się, że firma w podobny sposób potraktowała przynajmniej kilku innych podwykonawców. Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy, gdy podpisana umowa była zawarta prawie 3 lata temu?
Czytaj więcej... 0
W pewnej firmie większość pracowników zatrudniana jest na podstawie umowy o pracę na czas określony. Przeważnie umowy te są podpisywane na okres 2-3 lat. Pracownicy niedawno dowiedzieli się, że zmieniły się zasady wypowiadania takich umów. Jakie teraz są okresy wypowiedzenia takich umów?
Czytaj więcej... 0
Czy właścicielem karty kierowcy jest PWPW (Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.), sam kierowca, czy może przedsiębiorca, który zwrócił kierowcy koszt wyrobienia karty?
Czytaj więcej... 0
Stan faktyczny: Jesteśmy niedużą firmą spedycyjną z siedzibą w województwie mazowieckim. Ostatnio w wyniku kradzieży samochodu z towarem otrzymaliśmy wiadomość od klienta o skierowaniu wobec nas roszczeń w związku z nieodpowiednim wyborem firmy transportowej. W jaki sposób możemy zwolnić się od odpowiedzialności za winę w wyborze przewoźnika?
Czytaj więcej... 0
Stan faktyczny: Kierowca samochodu uczestniczył w kolizji drogowej. Została wezwana Policja na miejsce zdarzenia. Po przeprowadzeniu czynności na miejscu wypadku przez Policję zostało stwierdzone podejrzenie, że kierowca jest sprawcą wypadku, co powoduje zatrzymanie prawa jazdy za pokwitowaniem przez Policję. Czy w takiej sytuacji Policja miała uprawnienie do zatrzymania prawa jazdy oraz czy kierowca samochodu może dalej prowadzić samochód?
Czytaj więcej... 0
Stan faktyczny: Kierowcy w przedsiębiorstwie są zatrudnieni na pełen etat. W umowie o pracę mają zapisane, że teren wykonywania ich pracy to: teren działalności przedsiębiorstwa (Europa). Część z nich na co dzień rozpoczyna pracę z siedziby firmy. Zdarza się jednak, że zaczynają pracę z miejsca garażowania i pojazdem służbowym poruszają się do siedziby firmy. I mamy sytuacje odwrotne: kierowcy na co dzień rozpoczynają pracę z miejsca garażowania, a w sytuacji awaryjnej muszą dojechać do siedziby firmy aby rozpocząć pracę. Czy w sytuacji zaplanowanej (grafikowej), gdy miejscem rozpoczęcia pracy kierowcy nie jest siedziba firmy tylko np. miejsce garażowania pojazdów, oddalone o 30 km od miejsca siedziby firmy,  należy się kierowcy delegacja lub zwrot kosztów podróży, jeżeli dojeżdża do miejsca garażowania własnym samochodem?
Czytaj więcej... 0
Stan faktyczny: Przedsiębiorstwo zajmujące się transportem na terenie Unii Europejskiej zatrudnia 10 kierowców. Jeden z zatrudnionych mężczyzn podczas swojego prywatnego wyjazdu (w czasie urlopu wypoczynkowego) stracił prawo jazdy. Powodem utraty dokumentu było przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 80 km/h. Pracownik, który utracił prawo jazdy zatrudniony był w przedsiębiorstwie 10 lat na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Czy w opisanej sytuacji można zwolnić pracownika? Czy dla sprawy ma znaczenie, że kierowca utracił prawo jazdy kierując samochodem prywatnym?
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Ekspansja Grupy Fracht w Afryce - operator uruchamia nowy oddział…

Ekspansja Grupy Fracht w Afryce - operator uruchamia nowy oddział w Egipcie

Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, wzmacnia swoją ofertę i rozszerza działalność na afrykańskim...

ID Logistics gotowy do uruchomienia nowego magazynu PepsiCo

ID Logistics gotowy do uruchomienia nowego magazynu PepsiCo

ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych, specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wzmacnia współpracę z...

Cyfryzacja dokumentacji celnej i metoda pojedynczego okna od 2021 roku

Cyfryzacja dokumentacji celnej i metoda pojedynczego okna od 2021 roku

Cyfryzacja dokumentacji ułatwia handel oraz zmniejsza koszty i pozwala zaoszczędzić cenny czas, jednak branża logistyczna...

Porad udzielają

Anna Żurawiecka
Redaktor naczelna portalu PrawoiLogistyka.pl, prawnik i ekspert z zakresu Trade Compliance. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw zdobyte w wielu czołowych międzynarodowych firmach z branży FMCG, farmaceutycznej i motoryzacyjnej. 

Marta Matuszewska
Radca prawny, szkoleniowiec, dziennikarz, specjalizacje: prawo przewozowe, CMR, reklamacje w transporcie, prawo pracy.


Maurycy Kieruj
Radca prawny, absolwent studiów podyplomowych z zakresu controllingu. Od kilku lat współpracuje przy obsłudze prawnej dużej międzynarodowej spółki spedycyjnej doradzając przy zawieraniu dobrych i bezpiecznych umów.
 

Beniamin Niedbalski
Prawnik, absolwent Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu prawa transportowego. Prelegent na licznych konferencjach naukowych oraz szkoleniach poświęconych wyżej wymienionej tematyce. Doświadczenie zawodowe zdobywał w renomowanych kancelariach prawnych, oddziale legalizacji zatrudnienia cudzoziemców w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu, wydziale prawnym Inspekcji Transportu Drogowego oraz spółce transportowej. Posługuje się językiem angielskim, rosyjskim oraz niemieckim. Prywatnie miłośnik muzyki oraz podróży.


 

Ostatnio na forum

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Zapisz się do newslettera

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj