Zaloguj się

EKSPERT RADZI

Dropshipping – legalne sposoby sprzedaży w tym modelu logistycznym

Dropshipping jest modelem logistycznym stosowanym w działalności gospodarczej, głównie w branży e-commerce. Wyróżniamy w nim 3 podmioty: sprzedawcę, klienta i dostawcę, np. pod postacią hurtowni. Od tradycyjnej formy sprzedaży wysyłkowej różni się tym, że przenosi proces wysyłki towaru na dostawcę. W tym modelu klient składa zamówienie u sprzedawcy, a sam sprzedawca przekazuje informację o tym fakcie dostawcy. Wówczas cały proces logistyczny, obejmujący przygotowanie i realizację zamówienia, jest właśnie po stronie dostawcy. Mimo to odpowiedzialność z tytułu rękojmi oraz wykonania lub niewykonania umowy nadal ponosi sprzedawca.

Odpowiedzialność przewoźnika za przewożony towar. Podstawy prawne

Nie bez przyczyny transport i spedycję uznaje się za jedne z najważniejszych obszarów gospodarki. Są niezbędnym elementem funkcjonowania wielu innych branż - realizują regularne dostawy towarów, zaopatrują sklepy i zakłady. Jednocześnie przewóz towarów generuje ryzyko powstania szkody. Szczególnie wtedy, gdy mowa o przewozie transgranicznym. Które przepisy prawne regulują usługi przewozowe? Jaki reżim został przewidziany przez ustawodawcę? Oto najważniejsze informacje o odpowiedzialności ze strony przewoźnika.

Kary za przekroczenie czasu pracy kierowcy. Jakie są skutki prawne?

Kwestia przestrzegania warunków pracy kierowców ma ścisły związek z zapewnieniem bezpieczeństwa - zarówno kierującego pojazdem, jak i transportowanych przez niego osób czy towarów. Reguluje to prawo krajowe oraz przepisy wspólnotowe. Obowiązek przestrzegania warunków pracy kierowców został też obwarowany sankcjami pieniężnymi oraz karnymi. Jak właściwie liczyć czas pracy kierowcy i jak wysokie kary grożą za nieprzestrzeganie jego praw?

Przepisy prawne, które regulują pracę przewoźników międzynarodowych

Przewóz towarów uznaje się na bardzo ważną gałąź gospodarki - zarówno w kontekście krajowym, jak i międzynarodowym. Jednak transport na duże odległości generuje ryzyko uszkodzenia bądź utraty towaru w trakcie realizacji usług przez przewoźnika. Częstym problemem są też opóźnienia w dostawie. Pieczę nad standardem usług transportowych na skalę międzynarodową sprawują odpowiednie regulacje prawne. Jakie przepisy krajowe, międzynarodowe i wspólnotowe zawierają konstrukcje normujące pracę przewoźników?

Niefabryczne instalacje gazowe w ciężarówkach już nie tak opłacalne Polecamy!

W zeszłym roku w pewnej firmie zainstalowano do kilku pojazdów niefabryczną instalację LNG w celu uniknięcia ponoszenia opłat drogowych na terenie Niemiec. W ostatnim czasie dochodzą do nas informacje, że od przyszłego roku nie będzie już zwolnienia z opłat drogowych dla ciężarówek wyposażonych w niefabryczne instalacje gazowe. Czy taka sytuacja będzie miała miejsce?

Wymiana tachografów - czyli przyszłość transportu międzynarodowego

Małe urządzenie, a tyle z nim problemów. Mowa o tachografach. Pakiet mobilności spowoduje sukcesywną wymianę tych urządzeń i po jego lekturze trudno nie odnieść wrażenia, że nie tylko o lepszy nadzór nad pracą kierowców i pojazdów oraz rozszerzenie możliwości kontrolnych tu chodzi.

Pakiet mobilności a wynagrodzenia kierowców Polecamy!

W skład pakietu mobilności wchodzą trzy grupy przepisów. Pierwsza z nich to wymagania dotyczące maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennych i tygodniowych okresów odpoczynków, a także przepisy dotyczące tachografów (rozporządzenie UE 2020/1054). Druga określa warunki wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i dostęp do międzynarodowego rynku przewozów drogowych (rozporządzenie UE 2020/1055). Ostatnia natomiast dotyczy delegowania kierowców w sektorze transportu drogowego oraz kontroli drogowych (dyrektywa UE 2020/1057).

Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe