Zaloguj się

EKSPERT RADZI

Pakiet Mobilności - kłopotliwy powrót kierowcy do bazy firmy Polecamy!

Jako firma transportowa większość tras wykonujemy w ramach przewozów kabotażowych oraz cross-trade. Do tej pory zdarzało się, iż kierowca wracał do bazy przedsiębiorstwa raz na 3 miesiące. Czy w świetle przepisów Pakietu Mobilności kierowca może wracać do kraju w powyższej częstotliwości?

Co obecnie stanowi największe zagrożenie legislacyjne dla branży transportowej?

Wiele osób zastanawia się, jakie będą skutki długofalowe trwającej już ponad pół roku epidemii koronawirusa. Zarówno pod względem medycznym, społecznym jak i gospodarczym znamy więcej pytań niż odpowiedzi. Inni zadają sobie pytanie jak będzie wyglądała współpraca handlowa i logistyczna z Wielką Brytanią od stycznia 2021 roku, gdy Brexit będzie odczuwalny na granicach. Właściciele firm transportowych czekają na precyzyjne informacje, jakie w praktyce będą musieli wprowadzić zmiany w swoich firmach, aby spełnić wymagania związane z Pakietem Mobilności.

Opłaty drogowe w Niemczech do zwrotu w wyniku wyroku TSUE Polecamy!

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu wydał bardzo korzystny wyrok dla wszystkich użytkowników dróg publicznych w Niemczech. Najbardziej zainteresowane wyrokiem są firmy transportowe, które latami płaciły wygórowane opłaty drogowe, aczkolwiek skorzystać mogą także inni posiadacze pojazdów, którzy płacili za drogi publiczne. Czego dotyczył wyrok i czy firmy mogą liczyć na zwrot należności?

Jakie korzyści dla branży transportowej daje wdrożenie e-CMR? Polecamy!

Cyfryzacja procesów logistycznych postępuje każdego roku. Użycie oprogramowania typu TMS, WMS lub pozycjonowania pojazdów nikogo już nie dziwi, a mimo powszechnej potrzeby usprawnienia sposobu udowodnienia wykonania przewozu Europa nadal zmaga się z wdrożeniem rozwiązań umożliwiających stosowanie elektronicznych (cyfrowych) listów przewozowych. Branża spedycyjna od kilku lat stosuje najrozmaitsze zapisy w zleceniach transportowych, których celem jest wyegzekwowanie jak najszybszego dostarczenia dokumentów potwierdzających dostarczenie ładunku do odbiorcy. Problem jednak powstaje wtedy, gdy kierowca przebywa w trasie nawet 3 tygodnie, a wysyłka dokumentów operatorami powszechnymi jest często czasochłonna. Stąd też powstaje pytanie, czy stosowanie różnego rodzaju kar za niedostarczenie listów przewozowych w określonym terminie jest zgodne z prawem?

Wydłużenie czasu jazdy już możliwe Polecamy!

Jednoosobowa firma transportowa, wykonująca przewozy międzynarodowe zamierza skorzystać z możliwości wydłużenia czasu jazdy o dwie godziny w związku wprowadzeniem Pakietu Mobilności. Jakie warunki musi spełnić kierowca, aby odstępstwo nie spotkało się z mandatem?

Czasowe odstępstwa w zakresie czasu pracy kierowców w związku z pandemią koronawirusa Polecamy!

Firma transportowa chce skorzystać z możliwości wydłużenia czasu pracy kierowców. Zarząd firmy ma jednak wątpliwości co do warunków skorzystania z odstępstw. Czy taka możliwość występuje tylko w wypadku przewożenia towarów ochrony osobistej typu maseczki, rękawice, przyłbice?

Dodatkowa odpowiedzialność karna za jazdę na tzw. magnesie Polecamy!

Kierowca podczas wykonywania przewozu użył niedozwolonego przedmiotu, tzw. magnesu mając na celu dokonanie manipulacji wskazań tachografu. Prowadzący pojazd przyjął mandat karny, jednakże został wezwany do prokuratury w charakterze podejrzanego o czyn z art. 306a § 1 Kodeksu karnego tj. za zmianę wskazań drogomierza. Czy kierowca może ponieść dodatkową odpowiedzialność karną oraz czy może ona zostać rozszerzona na pracodawcę?

Subskrybuj to źródło RSS