Zaloguj się

4. Kongres Nowoczesnej Dystrybucji

Rodzaj wydarzenia: konferencja

Data rozpoczęcia: 2022-05-17

Data zakończenia: 2022-05-18

Miejsce konferencji: The Westin Warsaw Hotel

Organizator: Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji

baner 640x480

17-18 maja 2022 roku, w The Westin Warsaw Hotel i online, odbędzie się 4. edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. W wydarzeniu wezmą udział liderzy sektorów: handlu, przetwórstwa i dystrybucji, przedstawiciele administracji państwowej oraz eksperci rynku.
Tegoroczna 4. edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji upłynie w wyjątkowej atmosferze z uwagi na bezprecedensową sytuację, w jakiej znalazła się Europa i cały świat, a zwłaszcza nasz region. Wojna na Ukrainie i zmiany w globalnej architekturze geopolitycznej będą miały długofalowe skutki dla światowej i polskiej gospodarki. Zakłócenia globalnych łańcuchów dostaw, rosnące ceny paliw, energii elektrycznej i surowców, rekordowa inflacja, kryzys humanitarny i migracyjny to kluczowe wyzwania, z jakimi sektor będzie musiał zmierzyć się w perspektywie najbliższych miesięcy, a nawet lat. W świetle zmian geopolitycznych i gospodarczych nowego znaczenia nabierają tak ważne dotychczas dla handlu obszary, jak: łańcuch dostaw, współpraca z partnerami biznesowymi, bezpieczeństwo żywnościowe Polski czy rynek pracy. Liderzy rynku, przedstawiciele rządu i ekonomiści będą dyskutować o wyzwaniach dla sektora, możliwych scenariuszach rozwoju sytuacji oraz strategiach prowadzenia biznesu w nowych warunkach. Zagadnieniom tym poświęcone zostaną 2 panele w części plenarnej.

Obszarem eksplorowanym w ramach kolejnego bloku tematycznego będą trendy konsumenckie związane z przemianami gospodarczymi i społecznymi: nowy typ konsumenta i zwyczaje zakupowe uchodźców, prognozy dotyczące reakcji klientów na wzrost cen koszyka zakupowego, redefinicja zwyczajów zakupowych klientów oraz klient w otoczeniu dynamicznych innowacji. Liderzy rynku opowiedzą o tym, jak sieci handlowe dbają o klienta w czasach wysokiej inflacji. Następnie omówione zostaną strategie handlowe i narzędzia dostosowane do oczekiwań klientów, m.in.: segmentacja klientów i personalizacja oferty, budowanie Customer Experience, uwzględniające perspektywę sklepów stacjonarnych i e-commerce, interaktywność klienta i branży retail, technologie pozwalające zrozumieć klienta.
Dyskusje przedstawicieli biznesu, administracji rządowej i ekspertów będą ogniskować się także wokół problematyki zrównoważonego rozwoju handlu. Prelegenci dokonają analizy nowego modelu biznesowego w erze zmian klimatu. Poruszą zagadnienia takie, jak: strategia klimatyczna UE „Fit for 55” w kontekście sytuacji geopolitycznej, prowadzenie biznesu w kierunku zeroemisyjności, efektywność energetyczna, system kaucyjny, regulacje dotyczące śladu węglowego oraz proekologiczne rozwiązania dla handlu. Nie zabraknie komentarza na temat wyzwań związanych z wdrożeniem dyrektywy OMNIBUS. Obrady zakończy dyskusja poświęcona kierunkom rozwoju handlu w dobie sustainable tsunami.

Drugi dzień wydarzenia rozpocznie się od cyklu prezentacji i paneli odbywających się w ramach bloku tematycznego „RETAILTEC trends – Handel przyszłości”. Eksperci porozmawiają o intensyfikacji wdrażania innowacji, m.in. w odniesieniu do boomu innowacji w czasie pandemii, wpływie wojny na Ukrainie na inwestycje i rozwój innowacji oraz innowacyjnych technologiach cyfrowych służących obsłudze zwiększonej liczby konsumentów. Skomentowane zostaną również elementy marketplace jako siły napędowej handlu.
Blok „Transformacja przemysłu logistycznego i łańcucha dostaw” poświęcony zostanie tematom takim, jak m.in.: wpływ konfliktu na Ukrainie na łańcuch dostaw, budowanie łańcucha dostaw odpornego na kryzysy, rozwój handlu błyskawicznego i zrównoważony rozwój w logistyce.
Kolejnym ważnym obszarem omawianym w drugim dniu Kongresu będą przemiany dokonujące się na polskim rynku pracy. Prelegenci omówią m.in. aspekty związane z wpływem wojny na Ukrainie na rynek pracownika, Diversity & Inclusion w polskim handlu, przeciwdziałaniem wykluczeniu cyfrowemu oraz automatyzacją procesów. Podczas debaty „Handel jest kobietą” przedstawiona zostanie kobieca perspektywa w sektorze handlu i dystrybucji.
Zwieńczeniem obrad będzie dyskusja na temat współpracy sieci handlowych z partnerami biznesowymi. Poruszone zostaną kwestie innowacji produktowych, różnych modeli współpracy partnerskiej, transformacji żywieniowej oraz wzmacniania potencjału polskiego rolnictwa i przetwórstwa dzięki współpracy z sieciami.

W gronie prelegentów 4. Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji swój udział potwierdzili:
● Beata Badzyńska, Chief Executive Officer, AR-LABS.IO
● Anita Błaszczak, Dziennikarka, Rzeczpospolita
● dr Bohdan Wyżnikiewicz, Ekonomista, Prezes Zarządu, IPAG Institute
● Mateusz Boruta, Dyrektor Zarządzający, ECR Polska, Lean&Green & Navigor
● Dagmara Brzezińska, Wiceprezes ds. Sprzedazy, InPost
● Łukasz Chrobak, Dyrektor Obszaru Strategii i Komunikacji, Fundacja Polska Bezgotówkowa
● Tomasz Chróstny, Prezes, UOKiK
● Prof. dr hab. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKS
● Łukasz Dwulit, Head of Business Development, Klarna
● Sylwia Filimon, Dyrektor komunikacji, JYSK Polska
● Piotr Frankowski, Head of Customer Advisory, SAS Institute
● Aneta Gil, Public Relations Leader, IKEA Group
● Anna Gorączka, Green Officer, Żabka
● Paweł Grabowski, Dyrektor Rozwiązań Bezobsługowych, Żabka Polska
● Adrian Jabłoński, Dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji, JTI Polska
● Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
● Norbert Kaczmarczyk, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
● Joanna Kasowska, Dyrektor Jakości i Systemów Zarządzania Żywnością, Żabka
● Michał Kazienko, Dyrektor Informatyki i Cyfryzacji, Carrefour Polska
● Agnieszka Koc, Dyrektor ds. ochrony środowiska, Jerónimo Martins Polska
● Katarzyna Konkel, CEO, Omnisense
● Kalina Kordalska, Dyrektor ds. Relacji Pracowniczych, Kaufland Polska
● Krzysztof Kośmider, Managing Director, Accenture w Polsce
● Katarzyna Kowalska, Dyrektor Łańcucha Dostaw OBI
● Maciej Krzyczkowski, Communication Leader, IKEA Industry AB
● Łukasz Kuczkowski, Head of e-Commerce Poland & East Europe, Unilever
● Agata Kwiek, Corporate Affairs and Communications Manager, JTI
● Marek Lipka, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska
● Krzysztof Łapiński, Ekspert, Government Affairs
● Marcin Łojewski, Członek Zarządu, Kaufland Polska
● Katarzyna Łosińska-Burdzy, Dyrektor Pionu Rekrutacji i Marketingu Personalnego, Kaufland Polska
● Mirosław Maliszewski, Prezes, Związek Sadowników RP
● Anna Miazga, Sustainability Manager, Accenture
● dr Michał Mostowik, Senior Associate, DLK Legal
● Łukasz Nienartowicz, Head of Business Intelligence, Britenet
● Michał Nowaczyk, Członek Zarządu ds. Administracji, Lidl Polska
● Paweł Nowak, Member of Executive Board, Goodvalley
● Łukasz Olszewski, Dyrektor Działu Wsparcia Operacyjnego i Rozwoju, Stokrotka
● Henryk Orfinger, Przewodniczący Rady Nadzorczej, dr Irena Eris S.A.
● Justyna Orzeł, Sekretarz Generalna Wiceprezes Zarządu, Carrefour Polska
● Dariusz Osiak, Personnel Administration and Payroll Manager, MediaMarktSaturn Polska
● Katarzyna Pawłowicz, Product Director, Poland Go To Market, CEE Visa
● Marcin Piasecki, Managing Editor, Commentator, Publicist, Rzeczypospolita
● Michał Pieprzny, Współprzewodniczący Rady Programowej RetailTec Congress, Country Leader, SAS Poland
● Marek Pospiszyl, Prezes Zarządu, E.Leclerc Wrocław
● Barbara Rogala, Climate journalist
● Michał Samborski, Head of Development, Panattoni Europe
● Łukasz Sas-Topolnicki, Członek Zarządu, Dyrektor Administracyjno-Finansowy Castorama
● Michał Siwek, Dyrektor Departamentu International Food&Agri Hub Grupy BNP Paribas
● Jan Słowik, Dyrektor ds. Logistyki, Lidl Polska
● Olga Sobieraj, Konsultantka Biznesowa i Marketingowa, Olga Sobieraj & Co
● Artur Soboń, Sekretarz Stanu , Ministerstwo Finansów
● Aleksandra Sroka-Krzyżak, Head of Strategy and Chief of Staff, Allegro
● Zbigniew Szatkowski, HR Lead at iSpot Apple Premium Reseller, ICC Coach
● Anna Szymkiewicz, HR Manager, MediaMarktSaturn Polska
● Edyta Tkaczyk, Prezes, E.Leclerc Lublin
● Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
● Marta Waldmann, Starszy specjalista ds. rozwoju logistyki Z-ca Dyr., Centrum Logistyki i Nowoczesnych Technologii
● Marek Walencik, Dyrektor Kategorii, Jeronimo Martins Polska
● Tadeusz Woszczyński, Country Manager – Poland Austria&CEE, Hitachi
● Katarzyna Zabratańska, Menadżerka ds. Równości i Włączającej Kultury Organizacyjnej, Żabka
● Piotr Zambrzycki, Senior Industry Consultant, SAS Institute
● Alessandro Zanotti, Global Managing Director Retail & Fashion, Accenture Song
● Marek Złakowski, Digital & Customer Development Director, Jerónimo Martins Polska
● Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa

Kongres skierowany jest do kadry zarządzającej międzynarodowych sieci handlowych, detalistów, hurtowników i dystrybutorów, zarządców i najemców centrów handlowych, koncernów FMCG oraz personelu kierowniczego zarządzającego wdrażaniem nowych technologii w branży. Wydarzenie skierowane jest także do dostawców rozwiązań technologicznych i usług dla retailu, osób zajmujących się marketingiem w branży handlowej, analityków, przedstawicieli firm świadczących usługi finansowe oraz przedsiębiorstw zajmujących się logistyką i dystrybucją. Spotkanie stanowi niepowtarzalną okazję do dialogu z przedstawicielami rządu i administracji państwowej oraz zdobycia aktualnej wiedzy o zmianach systemowych, czekających branżę handlową.

Organizatorami Kongresu są: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji oraz MMC Polska.
Program wydarzenia: https://dystrybucja.pl/program/
Prelegenci: https://dystrybucja.pl/prelegenci
Więcej informacji i rejestracja: https://www.dystrybucja.pl

 

Strony internetowe