Ruszyła produkcja e-Craftera
Fabryka Volkswagena we Wrześni rozpoczęła seryjną produkcję e-Craftera. To już drugi, obok MAN eTGE, w pełni zelektryzowany model produkowany we wrzesińskim zakładzie.
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
Fabryka Volkswagena we Wrześni rozpoczęła seryjną produkcję e-Craftera. To już drugi, obok MAN eTGE, w pełni zelektryzowany model produkowany we wrzesińskim zakładzie.
Płoccy rowerzyści mają już do dyspozycji 500 rowerów miejskich w ponad 56 punktach zlokalizowanych w Płocku oraz na obrzeżach miasta. PKN ORLEN wyposażył właśnie Płocki Rower Miejski w dodatkowe 250 rowerów w 25 lokalizacjach.
Koncern PKN ORLEN testuje drona, który ma przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa infrastruktury logistycznej. Od kwietnia bezzałogowy statek powietrzny monitoruje rurociąg Wrocław - Ostrów Wielkopolski. Projekt realizowany jest w ramach programu akceleracyjnego Space3ac Scale Up II.
Kolejowy operator Intermodalny w Europie HUPAC oraz DB Cargo Polska, spółka operatora kolejowego w Europie - grupy DB Cargo od wielu lat współpracują w zakresie transportu intermodalnego. Efektem porozumienia są już 3 mln ton towarów przeniesionych z dróg na tory.
Grupa Żywiec i OMEGA Pilzno rozpoczęły współpracę w zakresie ekologicznego transportu. Piwo Żywca przewożą teraz cztery samochody ciężarowe napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG). Wspólny projekt ma na uwadze dbałość o środowisko, a jego celem jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów w dystrybucji piwa.
GEFCO Polska testuje samochód dostawczy MAN eTGE. Auto jest w pełni elektryczne i jego testy wpisują się w strategię operatora logistycznego, która zakłada obniżanie wpływu logistyki na środowisko.
Urząd Transportu Kolejowego przygotował przewodnik "Dobre praktyki obsługi osób z niepełnosprawnościami na kolei". Publikację opracowali eksperci organizacji społecznych, którzy znają dobrze kłopoty osób z niepełnosprawnościami. Ma ona przyczynić się do podniesienia standardów obsługi pasażerów oraz ułatwienia obowiązków pracowników kolei.
Przedstawiciele Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, producentów ciężarówek, dostawców, organizacji pozarządowych i sektora energetycznego zwrócili się do Komisji Europejskiej z propozycją, by stacje ładowania na parkingach dla ciężarówek były obligatoryjne.