logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-
Z uwagi na coraz większą mobilność Europejczyków, liczne podróże i częste zmiany miejsca pobytu, kluczowego nowego wymiaru nabrało świadczenie usług medycznych w ujęciu transgranicznym, w tym możliwość wystawiania i realizacji recept przez pacjentów za granicą. Kwestie z tym związane są uregulowane prawnie i umożliwiają wystawianie recept w postaci papierowej. Wśród przedstawicieli branży ochrony zdrowia na poziomie Unii Europejskiej zarysowuje się dążenie do wypracowania rozwiązania w zakresie elektronizacji tej procedury.
Czytaj więcej...
Pierwszy kod kreskowy został zeskanowany w 1974 roku w Stanach Zjednoczonych. Od tego czasu standardy GS1 znajdują swoje zastosowanie np. w handlu, ochronie zdrowia, TSL, wojsku, a od niedawna również w eCommerce, pomagając usprawnić transakcje, ułatwiając koordynację i zapewniając efektywne wykorzystanie zasobów w łańcuchu dostaw.
Czytaj więcej...
Liczba sprzedawanych podróbek wciąż rośnie, pomimo rozwoju technologii zabezpieczeń. Producenci i właściciele uznanych marek, którzy najwięcej tracą na tym procederze, nie mają na tyle skutecznych narzędzi i rozwiązań, by móc wpłynąć na wyhamowanie procederu.
Czytaj więcej...
W ostatnich latach sytuacja polityczna na świecie spowodowała, że władze wielu krajów zwracają szczególną uwagę i asygnują środki na poprawę bezpieczeństwa państwa i obywateli w kontekście minimalizowania ryzyka związanego z atakami terrorystycznymi. Oprócz ataków z użyciem materiałów wybuchowych i wszelkiego rodzaju broni palnej, istnieje również zagrożenie atakami biologicznymi.
Czytaj więcej...
Zachęcając klientów do kupna swoich produktów, producenci prześcigają się w tworzeniu różnego rodzaju promocji, które mają spowodować zwiększenie zainteresowania ich towarami, a tym samym przełożyć się na sprzedaż. Promocje produktowe stały się obecnie tak powszechne, że mamy z nimi do czynienia nie tylko przy okazji świąt, czy innych ważnych okoliczności, ale towarzyszą nam w codziennych zakupach. Z założenia produkt promocyjny jest sezonowo zmodyfikowany. Powinien być dostępny w sprzedaży w konkretnym dniu lub określonym czasie. Istnieje potrzeba jego jednoznacznej identyfikacji w łańcuchu dostaw. Taką jednoznaczną identyfikację zapewnia umieszczony na produkcie, w postaci kodu kreskowego - numer GTIN (Globalny Numer Jednostki Handlowej). To on w jednoznaczny sposób identyfikuje dowolną jednostkę (produkt lub usługę), która może być wyceniana, zamawiana lub fakturowana w celach handlowych pomiędzy uczestnikami w dowolnym punkcie łańcucha dostaw. Jednostką handlową może być zarówno produkt detaliczny (jednostka konsumencka), jak i niedetaliczny (np. karton, czy paleta). O tym, czy w przypadku danej modyfikacji produktu związanej z promocją należy nadać nowy numer GTIN, decydują zasady zarządzania numerami GTIN. Zostały one stworzone globalnie przez organizację GS1, przy współpracy z przedstawicielami firm z całego świata i zapewniają spójną identyfikację produktów w łańcuchu dostaw.
Czytaj więcej...
Praktycznie na każdym opakowaniu transportowo-logistycznym umieszczane są różnego typu etykiety, wykorzystywane zarówno podczas wewnętrznych procesów magazynowych, jak i podczas realizacji transportu. Niestety, większość z tych etykiet, to indywidualne rozwiązania firm, które w żaden sposób nie są powiązane z innymi partnerami w łańcuchu dostaw i służą wyłącznie ich twórcom. Kolejni odbiorcy sami tworzą wewnętrzne rozwiązania, naklejając tym samym swoje oznaczenia na jednostkę logistyczną.
Czytaj więcej...
Po kilkumiesięcznej pracy globalnej grupy roboczej złożonej z przedstawicieli 25 firm z całego świata (m.in. PepsiCo, Nestle, L’OREAL, P&G, Unilever, Ebay, Google, Alibaba.com, TESCO, Walmart, Carrefour, MetroGroup), stworzone zostały uproszczone zasady zarządzania numerami GTIN.
Czytaj więcej...
Kody kreskowe dzisiaj są już codziennością, elementem dobrze znanej technologii, dla niektórych już nawet trochę przestarzałej, bo ponad 40-letniej. Ich wynalezienie nie tylko zrewolucjonizowało sposób prowadzenia handlu detalicznego i wygenerowało miliardy dolarów zysków, ale także wywołało potrzebę współpracy i budowania konsensusu między dotychczasowymi konkurentami. Obecnie jesteśmy świadkami kolejnej rewolucji spowodowanej digitalizacją handlu i ogromnym wzrostem znaczenia ostatecznego konsumenta. Konsumenci mają obecnie nieporównywalnie większe możliwości zakupowe i oczekują łatwego i bezproblemowego doświadczenia zakupowego, bez względu na to jak robią zakupy: w sklepie, przez telefon czy przez Internet.
Czytaj więcej...

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Cztery nagrody dla PKN ORLEN

Cztery nagrody dla PKN ORLEN

Raport Zintegrowany Grupy ORLEN 2016 i sprawozdawczość finansowa realizowana przez Spółkę zostały bardzo wysoko ocenione...

Przemysł motoryzacyjny zdejmuje nogę z gazu? Mniej produkcyjnych optymistów w…

Przemysł motoryzacyjny zdejmuje nogę z gazu? Mniej produkcyjnych optymistów w Polsce

Przedstawiciele branży motoryzacyjnej w Polsce z mniejszym, ale wciąż widocznym optymizmem, spoglądają w przyszłość. 36%...

Kody kreskowe w poznańskim szpitalu

Kody kreskowe w poznańskim szpitalu

Szpital Wojewódzki w Poznaniu rozpoczyna projekt w zakresie wykorzystania kodów kreskowych GS1, które pozwolą nie...

Ostatnio na forum

Ogłoszenia

Brak aktywnych ogłoszeń.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj