logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR – Corporate Social Responsibility) stała się w ostatnich latach coraz powszechniejszym pojęciem. Tylko w 2014 roku w prasie drukowanej i portalach internetowych pojawiło się niemal 12.000 informacji na ten temat. Z każdym rokiem kolejne firmy wypracowywały strategię CSR. W branży surowców, paliw i energetyki  odpowiedzialność społeczną w serwisie www uwzględnia aż 92,3 proc. firm, tyle samo posiada politykę CSR. Rośnie również zainteresowanie raportowaniem pozafinansowym. W 2015 roku 37 organizacji zgłosiło swoje raporty społeczne do konkursu organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Przez ostatnie 8 lat do rywalizacji na tym polu stanęło 200 raportów pozafinansowych. 1 stycznia 2017 roku weszła w życie ustawa regulująca sporządzanie tego typu dokumentów w Polsce. Obejmie ona wg szacunków 300 podmiotów w Polsce.  Zakres raportowania obejmuje kwestie środowiskowe, społeczne, pracownicze, poszanowania praw człowieka i zapobiegania korupcji.
Czytaj więcej...
Dzisiaj, 14 lutego 2017 roku, lider internetowy - firma Google - wprowadziła obowiązek znakowania produktów umieszczonych w Google Adwords oraz Google Shopping numerem GTIN - czyli unikatowym dla każdego produktu numerem kodu kreskowego. Obowiązek dotyczy wszystkich produktów, jakie posiadają numery GTIN nadane przez organizację GS1. 
Czytaj więcej...
Od 14 lutego 2017 roku lider internetowy - firma Google - wprowadza obowiązek znakowania produktów umieszczonych w Google Adwords oraz Google Shopping numerem GTIN - czyli unikatowym dla każdego produktu numerem kodu kreskowego. Obowiązek dotyczy wszystkich produktów, jakie posiadają numery GTIN nadane przez organizację GS1.  E-sklepy, które dotychczas nie wykorzystywały numeru GTIN, będą musiały dostosować strukturę produktów do nowych obowiązków, gdyż produkty, które nie będą posiadały tego popularnego identyfikatora, będą od 14 lutego 2017 roku przez narzędzia Google odrzucane. Z pomocą sklepom internetowym przychodzi organizacja GS1 Polska, która uruchomiła pilotażowy projekt platformy informacji o produktach ProduktyWSieci.gs1.pl. Poprzez platformę można zweryfikować bazy danych sklepów internetowych w kontekście poprawności numeru GTIN i nie bać się problemów z pozycjonowaniem sklepu i jego produktów w Google.
Czytaj więcej...
Ważna informacja dla wszystkich, którzy promują swoje produkty w wyszukiwarce Google. Od 14 lutego lider internetowy wprowadza obowiązek znakowania produktów umieszczonych w Google Adwords oraz Google Shopping numerem GTIN – Globalnym Numerem Jednostki Handlowej (ang. Global Trade Item Number), czyli unikatowym dla każdego produktu numerem kodu kreskowego.Obowiązek dotyczy wszystkich produktów, które posiadają numery GTIN nadane przez właściciela marki. E-sklepy które dotychczas nie wykorzystywały numeru GTIN będą musiały dostosować strukturę opisu produktów do nowych obowiązków gdyż produkty, które nie będą posiadały tego popularnego identyfikatora będą od 14 lutego przez Google odrzucane.
Czytaj więcej...
Już w drugi poniedziałek stycznia serdecznie zapraszamy Państwa w imieniu Fundacji GS1 Polska do udziału w webinarium pt. "Pierwsze kroki z kodami kreskowymi". Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do firm, które rozpoczynają lub planują wdrożenie rozwiązań opartych o standardy GS1.
Czytaj więcej...
W ostatnich miesiącach sieć Carrefour przeprowadziła setki testów związanych z wdrożeniem rozwiązań opartych na wymianie danych za pomocą GDSN. Wszystkie testy zakończyły się pomyślnie i z końcem września pierwszy dostawca rozpoczął regularną wymianę danych produktowych w sesji elektronicznej. Obecnie kolejni dostawcy Carrefour otrzymują z działu handlowego informację o możliwości dołączenia do GDSN.
Czytaj więcej...
Organizacja GS1 Chiny zarządza jedynym w tym kraju certyfikowanym katalogiem elektronicznym GDSN. Dzięki współpracy GS1 Chiny z Alibaba Group udało się opisać numerami GTIN (ang. Global Trade Item Number) wszystkie chińskie produkty oferowane za pośrednictwem platform Alibaba. Ponieważ lokalny projekt zakończył się sukcesem, chiński operator internetowych platform sprzedażowych zarekomendował zastosowanie standardów GS1 także sprzedającym za pośrednictwem tych platform globalnym właścicielom marek handlowych.
Czytaj więcej...
  • piątek, 02 wrzesień 2016 09:44
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
Jeszcze do 15 września sklepy internetowe i producenci (szczególnie z branż: spożywcza, odzież i obuwie oraz ochrona zdrowia) mogą zgłosić się do pilotażowego wdrożenia nowego standardu GS1 SmartSearch. W ramach pilotażu odbędzie się audyt możliwości wdrożenia GS1 SmartSearch (sprawdzenie, czy platforma technologiczna umożliwia jego zastosowanie), a po jego pozytywnym wyniku uczestnicy otrzymają pomoc w przystosowaniu istniejących opisów produktów do formatu GS1 SmartSearch, wsparcie w oznaczeniu wszystkich produktów numerami GTIN lub bezpłatną weryfikację istniejących danych i konsultacje merytoryczne na etapie uzupełniania szablonów stron produktowych uczestnika pilotażu o znaczniki GS1 SmartSearch oraz indeksowania przeprojektowanych stron w wyszukiwarce. W pakiecie znajduje się także oferta śledzenia wyników przez ok. 2-3 miesiące od momentu wdrożenia. Pilotaż połączony będzie z badaniem wpływu zastosowania nowego standardu na poprawę pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce.
Czytaj więcej...

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Lajon ponownie wybiera lwa

Lajon ponownie wybiera lwa

16 marca 2017, w autoryzowanej stacji serwisowej MAN JK Diesel Service w Rybniku, właściciele firmy...

Grupa Deutsche Post DHL planuje ograniczyć do zera emisję dwutlenku…

Grupa Deutsche Post DHL planuje ograniczyć do zera emisję dwutlenku węgla do 2050 r.

Grupa Deutsche Post DHL do 2050 r. ograniczy emisję dwutlenku węgla wytwarzanego przez działania z...

PEKAES otwiera nowoczesny terminal w Małopolsce

PEKAES otwiera nowoczesny terminal w Małopolsce

Operator logistyczny PEKAES uruchomił nową platformę cross-dockingową w Małopolsce, zmieniając w ten sposób lokalizację Oddziału...

Ostatnio na forum

Ogłoszenia

Brak aktywnych ogłoszeń.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj