Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Międzynarodowy transport multimodalny Frigo Logistics

Frigo Logistics rozpoczęło obsługę międzynarodowego transportu multimodalnego - kolejowego, morskiego i lotniczego - w ramach utworzonego Działu Frachtu Lotniczego i Morskiego w Błoniu k. Warszawy. Jednym z ważniejszych projektów firmy jest transport kontenerów chłodniczych (tzw. reeferów) do Chin, drogą kolejową.

Darmowe autostradowe przejazdy dla pojazdów zeroemisyjnych

EV Klub Polska, Autopay, Wallbox oraz Partnerzy kampanii elektromobilni.pl uruchomią od 4 lipca drugą odsłonę „Autostrady do elektromobilności”. Jest to efekt odniesionego sukcesu pierwszej edycji, kiedy zelektryfikowani kierowcy wykonali blisko 4 tys. darmowych przejazdów o łącznej długości ponad 160 tys. kilometrów i przyczynili się do redukcji niemal 19 tys. kg dwutlenku węgla.

ABB otwiera centrum produkcji i rozwoju technologii szybkich ładowarek

Centrum elektromobilności w Valdarno zajmuje powierzchnię 16 000 m2 i dostarcza rozwiązania prądu stałego (DC) m.in. na rynek polski. Na 3200 metrach kwadratowych znajduje się dodatkowa przestrzeń na potrzeby rozwoju technologii i prototypowania.
W centrum rozwijana jest m.in. ładowarka Terra 360, która wydłuża zasięg samochodu o 100 km w zaledwie 3 minuty.

DACHSER DIY Logistics wspiera zarządzanie całym procesem logistycznym

Wielozadaniowość i elastyczność to obszary, które zyskały na znaczeniu w dobie pandemii COVID-19, szczególnie w kontekście postępującej cyfryzacji kanałów komunikacji i procesów zakupowych. Dlatego DACHSER DIY Logistics oferuje kompleksowe wsparcie logistyczne, by pomóc klientom z branży remontowo-budowlanej w cyfrowej transformacji i tworzeniu nowych modeli biznesowych.

Nowe naczepy z grupy Heisterkamp w Trucksters

Hiszpański startup Trucksters, operator transportu technologicznego opartego na przekaźnikach samochodowych, zawarł umowę z Grupą Heisterkamp na włączenie do swojej floty 10 nowych, najnowocześniejszych naczep niemieckiego producenta Kässbohrer (model K.SBT). Jednostki te są wyposażone w najnowsze elementy bezpieczeństwa czynnego, takie jak najnowocześniejsze systemy oświetlenia i reflektory w pełni LED, a także w solidną konstrukcję, dużą ładowność wnętrza, telematykę, najwyższej klasy podzespoły, takie jak osie BPW i elektronika WABCO. Ponadto wszystkie naczepy, wyposażone w GPS, mają nowe asymetryczne napisy z logo Trucksters.

Polscy przewoźnicy stawiają na rozwój mimo wysokich cen

Z danych CEPIK wynika, że w Polsce do końca maja 2022 roku zarejestrowano o blisko 13 tys. mniej pojazdów ciężarowych (60 568) niż w analogicznym okresie w 2021 roku (73 514), jednak nie ma to nic wspólnego ze spadkiem zainteresowania rozwojem floty. Nowe modele są wykupywane natychmiastowo, a czas oczekiwania na nowy pojazd zazwyczaj się przedłuża. Zdaniem Tomasza Czyża, Eksperta Technologicznego branży TSL, Grupa Inelo, transport cały czas się rozwija, także technologicznie, co przekłada się na duże zapotrzebowanie na nowe pojazdy, których ceny sięgają nawet do 100 tys. euro za pojazd, podczas gdy jeszcze kilka lat temu można było kupić nową ciężarówkę w granicach 70 tys. euro. Warto zaznaczyć, że mowa tutaj o flocie w wersji bazowej. Za ciężarówki, które są lepiej wyposażone w systemy elektroniczne zdecydowanie trzeba zapłacić więcej. Mimo wszystko, wysokie ceny nie odstraszają polskiego transportu od inwestowania w rozbudowę floty i wyposażenie jej w systemy telematyczne ze względu na ograniczoną podaż i duży popyt.

Subskrybuj to źródło RSS