Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

DACHSER testuje bezemisyjne naczepy chłodnicze

Pierwsze cztery akumulatorowo-elektryczne naczepy chłodnie zostały poddane testom w oddziałach sieci DACHSER w Erlensee, Hamburgu i Langenau. Głównym celem tych działań jest zdobycie cennego doświadczenia w codziennej logistyce z wciąż rozwijającą się technologią eTrailers od producenta Krone.

Transport drogowy towarów z ponad 2 mld zł długów

Zaległe zadłużenie przedsiębiorców zajmujących się drogowym transportem towarów przekroczyło właśnie 2 mld zł. Kolejny rok wzrosło o prawie 11 proc., choć trzy lata temu spadało. Na czas nie płaci swoim kontrahentom co dziewiąty przewoźnik. Co czwarta firma transportowa doświadczyła w minionym roku problemów z płynnością finansową, głównie za sprawą nieterminowego wpływu zapłaty za świadczone usługi – wynika z analiz Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Czy 2024 przyniesie poprawę sytuacji w transporcie?

Ubiegły, 2023 rok dla branży transportowej zamiast prostej, szerokiej drogi, przypominał raczej rollercoaster. Słaba koniunktura, zerwane łańcuchy dostaw, konflikt zbrojny na Ukrainie, a później protest na wschodniej granicy, niekorzystne zmiany legislacyjne, a wreszcie spadki stawek mocno wpłynęły na całą branżę. Przewoźnicy wchodzą więc w nowy rok, przede wszystkim, z nadzieją na poprawę sytuacji. Czy to się uda?

Branża transportu drogowego potrzebuje wsparcia dla rozwiązań bezemisyjnych

Polski sektor transportu drogowego generuje ok. 6 proc. PKB i ma wiodącą pozycję w UE – rodzime firmy odpowiadają za blisko 1/5 wszystkich przewozów na unijnym rynku. W tej chwili branża jest jednak na zakręcie, a zwrot wymuszają regulacje nastawione na walkę ze zmianami klimatu i rosnące wymagania zleceniodawców związane z redukcją emisji. Dlatego aby utrzymać się na rynku i zachować konkurencyjność, polscy przewoźnicy powinni mieć możliwość korzystania z pełnego wachlarza zeroemisyjnych technologii, do których zaliczają się m.in. pojazdy elektryczne i biopaliwa. Jednak jak na razie rząd i regulacje prawne im tego nie ułatwiają.

Solaris dostarczy 19 autobusów wodorowych do Essen w Niemczech

Solaris podpisał z niemieckim przewoźnikiem Ruhrbahn GmbH umowę na dostawę 19 bezemisyjnych, napędzanych wodorem autobusów do Essen. Pojazdy wyposażone będą w ogniwa wodorowe generujące energię elektryczną na pokładzie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa ADAS. Dostawy innowacyjnych pojazdów zaplanowane są na lata 2024 i 2025 i będą to pierwsze Solarisy na ulicach Essen.

Podsumowanie 2023 r. w sektorze zeroemisyjnego transportu

Według danych z końca grudnia 2023 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 57 065 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez 12 miesięcy ubiegłego roku ich liczba zwiększyła się o 23 651 sztuk, tj. o 52% więcej niż w 2022 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.

500 samochodów elektrycznych we flocie DPD Polska

Z taśmy produkcyjnej do oddziałów i w ręce kurierów - DPD Polska systematycznie rozbudowuje swoje możliwości operacyjne w oparciu o zieloną technologię. Niskoemisyjna flota samochodowa przekroczyła 500 pojazdów, w skład której wchodzą takie modele jak: eSprinter, eVito Furgon oraz MAN eTGE. Firma dodatkowo posiada flotę ponad 80 elektrycznych rowerów cargo. Inwestując w zielone środki transportu oraz infrastrukturę do jej obsługi, DPD zmierza w stronę ambitnego celu środowiskowego – NET-ZERO 2040.

Subskrybuj to źródło RSS