Polskie lotniska w trudnej sytuacji
Polskie lotniska nawet przez cztery lata będą odbudowywać ruch pasażerski. Na powrót do kondycji finansowej sprzed pandemii potrzebują jeszcze więcej czasu.
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
Polskie lotniska nawet przez cztery lata będą odbudowywać ruch pasażerski. Na powrót do kondycji finansowej sprzed pandemii potrzebują jeszcze więcej czasu.
Toyota zaprezentowała niedawno nowy moduł ogniw paliwowych, który ułatwi wdrażanie technologii wodorowych do nowych zastosowań w transporcie i przemyśle.
DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy na Bałtyku, świętuje osiągnięcie kolejnego etapu w swoim rozwoju. Od momentu otwarcia w 2007 roku terminal obsłużył 15 milionów TEU (kontenerów 20-stopowych), co oznacza, że DCT Gdańsk jest prawdziwym bałtyckim hubem.
Branża spedycyjna w naszym kraju rozwija się systematycznie, z roku na rok. Zaliczamy do niej przedsiębiorstwa specjalizujące się w świadczeniu usług transportowych, spedycyjnych, logistycznych oraz pokrewnych. Polskie firmy cieszą się popularnością nie tylko w naszym kraju, ale również za granicą – np. w innych państwach Unii Europejskiej. Jednym z głównym powodów dużej popularności polskich kierowców jest sama lokalizacja naszego kraju – umiejscowionego w centrum szlaku handlowego na rynek europejski.
Goodyear ogłosił nawiązanie strategicznej współpracy z firmą UFODRIVE, w pełni cyfrową wypożyczalnią samochodów elektrycznych. Celem współdziałania obu firm jest poprawa wydajności floty pojazdów elektrycznych.
Symulacja dodania do żywego ruchu lotniczego wielu rozproszonych dronów - na tym w skrócie polega projekt NaviLab, który zostanie uruchomiony w ramach współpracy Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej i Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego. To symulacyjne laboratorium pozwoli na stworzenie systemu zarządzania ruchem lotniczym, który będzie jeszcze bardziej płynny i bezpieczny. A pomoże mu w tym potężna moc obliczeniowa poznańskiego superkomputera.
Cztery dni, ponad trzysta kilometrów, sześć czterdziestostopowych kontenerów z towarami - dziś (6 kwietnia br.) z portu morskiego w Gdańsku rusza pierwszy rejs z ładunkiem dla kujawsko-pomorskich firm produkcyjnych. Towary dotrą do Chełmna w czwartek (8 kwietnia), gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci na Wybrzeże. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około 4 dni.
Załadunek kontenerów i ciężarówek przez długi czas odbywał się ręcznie, przy pomocy ołówka i papieru i nawet dzisiaj jest to powszechnie stosowane podejście przez wiele firm i operatorów magazynów. Jest to jednak system powolny, nieefektywny i nie może zapewniać 100% dokładności. Na szczęście technologia i komputery przeniknęły do tej dziedziny i dziś dokładny plan załadunku można obliczyć za pomocą symulatora załadunku, oszczędzając czas i pieniądze, nie tylko wielkim firmom spedytorskim, ale także małym rodzinnym spółkom, które nie przesyłają ładunków zbyt często.