Coraz więcej kobiet zostaje listonoszkami
Coraz więcej kobiet wybiera zawód listonosza. Jak wynika z danych Poczty Polskiej, panie szczególnie sobie cenią stałe godziny pracy, jednozmianowy system pracy, wolne popołudnia i weekendy.
Coraz więcej kobiet wybiera zawód listonosza. Jak wynika z danych Poczty Polskiej, panie szczególnie sobie cenią stałe godziny pracy, jednozmianowy system pracy, wolne popołudnia i weekendy.
Na rynku transportowym zadebiutował system zakupów grupowych, umożliwiający kupno ciężarówek z rabatem dostępnym jak dotąd jedynie dla największych przewoźników. Nowe w branży TSL rozwiązanie zostało opracowane przez firmę Exabid. Jak zapewniają jego twórcy, system oparty jest na idei rzeczywistych zakupów w grupie. Swoją misję Exabid realizuje, oferując mniejszym i średnim przedsiębiorcom dostęp do ekonomii skali, a tym samym oszczędności sięgające nawet setek tysięcy złotych.
Z danych raportu "Global Connectedness Index" - szczegółowej analizy stopnia globalizacji przygotowanej przez DHL - mierzonej międzynarodowymi przepływami handlowymi, kapitałowymi, informacyjnymi i osobowymi, wynika że poziom globalizacji utrzymał się w Polsce (w porównaniu do raportu z 2015 roku) na tym samym poziomie.
Kilkadziesiąt aut elektrycznych o ładowności do 800 kg będzie przewozić paczki klientów Poczty Polskiej już jesienią 2019 roku - to efekt ubiegłorocznych testów tych pojazdów. Kolejną grupę aut, tym razem większych, już testują pocztowcy.
Operator logistyczny Dachser uruchomił nowe bezpośrednie połączenie z Warszawy do Bratysławy. Ciężarówki w żółto-niebieskich barwach będą realizowały przewozy na tej trasie we wszystkie dni robocze. Dzięki regularnej linii, łączącej stolicę ze słowackim Eurohubem Dachser, przesyłki drobnicowe rodzimych eksporterów z okolic Warszawy będą docierały szybciej również do innych krajów położonych na południe od Polski.
Płaca minimalna w Polsce stale wzrasta od 2000 roku. Nowe stawki mają zastosowanie do wszystkich zawodów i branż, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, regionu czy wyników finansowych, co wśród niektórych pracodawców z sektora transportu ciężkiego spotyka się ze sprzeciwem. Małe firmy przewozowe, choć niezadowolone, muszą dostosować się do realiów rynku. Tym bardziej, że wynagrodzenie minimum to temat numer jeden również w innych krajach Unii Europejskiej. Francja najniższy próg pensji aktualizuje co roku, a Holandia jeszcze częściej, bo co sześć miesięcy. Sprawdzono, ile mogą zarobić na tak zwanej podstawie kierowcy w wybranych państwach Wspólnoty.
Szymon Bielas pełni obowiązki prezesa DB Schenker klastra Europy Północno-Wschodniej (NEE) od 1 lutego 2019 r. do czasu podjęcia przez Radę Nadzorczą decyzji w sprawie powołania prezesa.
Dział Badań Prologis po raz kolejny wziął pod lupę stawki czynszów w nieruchomościach logistycznych i przygotował raport pt. "2018 r.: Rozprzestrzenianie się globalnego wzrostu".