Zaloguj się

WIEDZA: edukacja

Beer Game - praktyczne refleksje o grze logistycznej w dydaktyce

Standardom dydaktycznym w zakresie logistyki daleko dziś jeszcze do miana ukształtowanych. Sytuacja taka jest nie lada wyzwaniem dla nauczających, ale zawiera też w sobie pewien pozytywny potencjał. Pobudza przecież refleksję o dydaktyce logistyki znajdującej się nadal in statu nascendi, a zatem podgrzewa dyskurs o kształtujących się wizjach nauczania w ramach tego kierunku.

Rozwój logistyki i logistycznych łańcuchów dostaw oraz ich wpływ na systemy zarządzania portami morskimi - cz. 2


Oczywistym jest, że nie tylko sam system czy model zarządzania, ale również szereg innych czynników determinuje zdolność dostosowania się portów morskich, jako tradycyjnych ogniw łańcuchów transportowych w relacjach lądowo - morskich do roli sprawnych i efektywnych ogniw w układzie globalnych morskich łańcuchów dostaw, zarządzanych skutecznie przez jednego, zewnętrznego względem nich operatora.

IT w służbie logistyki

Często zadawanym pytaniem w związku z wykorzystaniem rozwiązań in formatycznych w branży logistycznej, jest pytanie o korzyści, na ja kie może liczyć firma i jej klienci. Dzięki zastosowaniu rozwiązań informatycznych na każdym etapie procesu logistycznego, zwiększa się kontrola nad przepływem towaru, ułatwione jest także planowanie działań. Dodatkowo, informacja o statusie zamówień i terminie ich dostawy dociera do odbiorców usług logistycznych szybciej i do tego jest pełniejsza. Ma to również wpływ na ocenę jakości i efektywności działań prowadzonych przez operatora logistycznego oraz możliwość optymalizacji kosztów.

Transport jako ogniwo łańcucha logistycznego i jego oddziaływanie na środowisko naturalne

W systemach logistycznych transport odgrywa bardzo istotną rolę. Jest on jednym z podstawowych ogniw łańcucha logistycznego. W przemieszczaniu ładunku pomiędzy zakładem produkcyjnym, magazynem a klientem, wszędzie występują procesy transportowe. Transport, jako wewnętrzny, występuje w zakładach produkcyjnych, pomiędzy wydziałami produkcyjnymi oraz w magazynach.

Komodalność jako nowy trend w transporcie ładunków

Pojęcie komodalności w transporcie 
Komodalność jest terminem wprowadzonym do unijnej polityki transportowej w 2006 roku dla określenia systemu działań na rzecz współistnienia i współpracy różnych gałęzi transportu, w celu uzyskania optymalnego wykorzystania istniejących zasobów infrastrukturalnych i wszystkich pozostałych zasobów całego systemu transportowego globalizującej się Europy. Oznacza to jednocześnie porzucenie, w dotychczasowej polityce transportowej Unii Europejskiej, nakreślonego w Białej Księdze z 2001 roku, dążenia do zrównoważonego rozwoju transportu poprzez lansowanie tak zwanego modal shift policy, a więc tak naprawdę poprzez przeciwstawianie transportowi drogowemu wszystkich pozostałych gałęzi transportu. Dziś celem nadrzędnym jest poszukiwanie optimum w całej sferze funkcjonowania wszystkich gałęzi transportu, w tym również w przewozach wielogałęziowych.

Ryzyko procesów logistycznych w aspekcie tworzenia wartości dodanej [...]

Ryzyko procesów logistycznych w aspekcie tworzenia wartości dodanej - macierz relacji: zarządzanie ryzykiem - wartość dodana procesów logistycznych

Jednym z podstawowych celów zwiększania wytwarzanej i dostarczanej wartości dodanej jest ciągle doskonalenie procesów. Szereg możliwości i potencjałów wiąże się w tym zakresie z koncepcją zarządzania ryzykiem. Planowanie, organizowanie, realizowanie i kontrola zakłóceń w przebiegu procesów logistycznych przyczynia się do kreowania wyższego poziomu realizowanej wartości dodanej dla klienta oraz wyższej wartości dodanej dla przedsiębiorstwa.

Subskrybuj to źródło RSS