Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Kody GS1 DataBar - przykłady inicjatyw na świecie

W skali całego świata zauważa się coraz więcej inicjatyw i działań w zakresie wdrażania kodów GS1 DataBar - nowej symboliki, która zostanie wprowadzona do użycia od 2010 roku w punktach sprzedaży detalicznej. Kody GS1 DataBar będą stanowić uzupełnienie obecnie stosowanych kodów kreskowych, np. EAN-13, a ich zaletą jest znacząco mniejsza ilość miejsca, które zajmują.

Uwarunkowania implementacji przeładunku kompletacyjnego w łańcuchu dostaw

Stosowanie przeładunku kompletacyjnego wiąże się z koniecznością podjęcia różnego rodzaju decyzji poprzedzających. Dotyczą one samej strategii przeładunku, uwarunkowań organizacyjno-technicznych, jakie towarzyszą jego wdrożeniu, a także planowania operacyjnego. Pozostaje jeszcze trudna do sparametryzowania sfera organizacyjna, dotycząca zdolności do rozszerzania współpracy, ponoszenia dodatkowych kosztów i zapewnienia przejrzystości działań.

Zarządzanie ryzykiem w logistyce farmaceutycznej

Ryzyko jest nieodłącznym elementem prowadzenia działalności gospodarczej. Podejmując codzienne decyzje biznesowe trzeba liczyć się z wystąpieniem zdarzeń niosących ze sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Przy ciągle zmieniającym się otoczeniu ekonomicznym umiejętność zarządzania ryzykiem staje się wręcz nieuniknioną koniecznością.

Centra logistyczne w regionie Languedoc-Roussillon (Francja)

Region Languedoc-Roussillon (powierzchnia 27400 km kw. i 2,5 mln. mieszkańców) jest położony w południowej części Francji, na przecięciu dróg pomiędzy Hiszpanią i Włochami oraz północną a południową Europą, co decyduje o niezwykłej atrakcyjności tej lokalizacji dla inwestorów. Region ten charakteryzują również korzystne czynniki demograficzne (najwyższy we Francji przyrost naturalny oraz 80000 studentów na czterech uniwersytetach. Zróżnicowanie i poziom wykształcenia mieszkańców pokrywa zapotrzebowanie inwestujących firm.

Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwach handlowych - przykład analizy

Zapasy zawsze postrzegane były dwojako. Stanowią niezbędny składnik biznesu; często jest tak, że łatwiej żyje się z nimi niż bez nich. Jednak z drugiej strony, utrzymywanie zbyt wysokiego poziomu zapasów nie może być korzystne ze względu na tak ważne kwestie finansowe. Istotna jest zatem umiejętność kalkulowania właściwego poziomu zapasów.

Integracja danych operacyjnych i kosztowych na potrzeby kontrolingu procesów przedsiębiorstw rolnych - cz. 2

W zależności od organizacji ZPK przedsiębiorstwa rolnego i potrzeb analizy zawartości kont analitycznych, definiowany jest w hurtowni danych schemat selekcji kosztów operacyjnych w przedsiębiorstwie rolnym - na podstawie zespołu kont (koszty księgowane według układu rodzajowego) i zespołu kont księgowych (koszty księgowane według układu funkcjonalno-kalkulacyjnego). Podstawą ewidencji w zespole 4 ZPK jest zasobowe przypisanie kosztów, gdyż układ rodzajowy jest układem zasobowym - na przykład koszt amortyzacji środków trwałych, wynagrodzenia, materiały, delegacje pracowników, itp.
Dla przedstawionego przykładu koszt zakupu oleju napędowego (księgowanego na koncie 411-07-07-1) będzie w całości traktowany jako koszt operacyjny, natomiast tylko część rozksięgowana na konto 501-02 (700.00 PLN) będzie stanowiła podstawę analizy operacyjnej produkcji podstawowej, aby określić, jaka część kosztu zostanie zakwalifikowana do kosztów produkcji. Pozostała część kosztu zakupu oleju napędowego rozksięgowana na konto 503-03, przeznaczona na działalność nadzoru, jest w całości traktowana jako koszt pośredni ogólnozakładowy (KP), bez udziału kosztów operacyjnych produkcji.

Składowanie komponentów paszowych w magazynach przemysłowych i transportowych

Współczesne zmiany w procesie produkcji i składowaniu komponentów paszowych ukierunkowane są głównie na:
■ automatyzację pomiarów i wdrażanie układów zintegrowanych, zapewniających pełną, systematyczną kontrolę składowania komponentów
■ automatyzację napełniania silosów
■ zwiększenie liczby i modernizację towarzyszących składowaniu czynności konserwacyjnych,  przedłużających czas  dobrej  jakości  składowanych komponentów
■ poszerzenie  zakresu  usług  świadczonych  przez magazyny poprzez wprowadzenie  komplementarnych technologii
■ zmniejszenie pojemności silosów, jako pochodnej wzrostu różnorodności produkowanych asortymentów i wynikającej stąd tendencji do wytwarzania większej liczby małych partii produkcyjnych.

Prognozy rozwoju lotnictwa cywilnego

Gałąź pasażerska
Zapotrzebowanie na silniki lotnicze jest nieodłącznie związane z zapotrzebowaniem na samoloty i śmigłowce. Jednakże nie zachodzi między nimi proporcjonalna zależność. Dostarczenie 18 740 nowych samolotów i śmigłowców w ciągu następnych kilkunastu lat, wymagać będzie 48 100 silników różnych typów, łącznie z silnikami potrzebnymi na wymianę do samolotów obecnie funkcjonujących.

Subskrybuj to źródło RSS