Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Oferta rynkowa wózków jezdniowych

Trudno wyobrazić sobie efektywną realizację procesów logistycznych bez zastosowania mechanizacji czynności przeładunkowych i transportu technologicznego. Do realizacji tych czynności wykorzystywane są różne urządzenia. Jedną z najbardziej rozpowszechnionych grup urządzeń transportu technologicznego są wózki jezdniowe ręczne i napędzane, a wśród nich wózki podnoszące oraz ciągnikowe. Do grupy wózków podnoszących zalicza się wózki unoszące i podnośnikowe. Korzystając z terminologii dotyczącej wózków jezdniowych, zawartej w normach:
- PN-ISO 5053:1999 Wózki jezdniowe napędzane. Terminologia
- PN-M-78100:1977 Wózki jezdniowe napędzane. Podział, określenia i symbole
- PN-M-78101:1977 Wózki jezdniowe ręczne i doczepne. Podział, określenia i symbole

O czym powinien pamiętać przyszły najemca nieruchomości logistycznej?

Dynamicznie rozwijające się firmy logistyczne oraz transportowe, aby móc utrzymać stały, zrównoważony wzrost, muszą wciąż poszukiwać nowych rozwiązań. Chcąc zaspokoić potrzeby swoich klientów oraz utrzymać wysoki poziom oferowanych usług, inwestują w nowe technologie, poszerzają bazę transportową, jak również zwiększają swoje zaplecze magazynowe. W naszym artykule skoncentrujemy się na tej ostatniej kwestii oraz związanych z nią problemach.

Kształtowanie procesów logistycznych w elastycznych systemach produkcyjnych

Przed przedsiębiorstwami produkcyjnymi wraz ze wzrostem wymagań rynku związanych z rosnącą konkurencją, indywidualizacją zaspokajania potrzeb klientów, zmiennością popytu stanęły nowe jakościowo wyzwania. Odpowiedzią na nie był rozwój i wdrażanie do praktyki przemysłowej elastycznych systemów produkcyjnych.

Systemy monitoringu wizyjnego w zarządzaniu ruchem miejskim

"Miasto to historycznie ukształtowany typ osiedla, wyznaczony istnieniem konkretnej społeczności cząstkowej, skoncentrowanej na pewnym obszarze o odrębnej organizacji, uznanej i określonej prawnie oraz wytwarzającej w ramach swej działalności zespół trwałych urządzeń materialnych o specyficznej fizjonomii, którą można uznać za konkretny typ krajobrazu".

Rozwój transportu i usług logistycznych po wejściu Polski do Unii Europejskiej

Sam tytuł powinien nastawiać czytelnika pozytywnie. Skoro wejście Polski do Unii Europejskiej spowodowało ożywienie gospodarcze, wzrost wymiany handlowej, napływ inwestycji bezpośrednich, to zapewne efekty w dziedzinie transportu i usług logistycznych powinny być równie pozytywne. Spróbujmy zatem dokonać bilansu kosztów i korzyści tego procesu, przyjmując rok 2006 jako ostatni wzięty do porównań.

Subskrybuj to źródło RSS