Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie systemów logistycznych w oparciu o traceability

Według S. Kummera i J. Webera - logistyka jest to koncepcja zarządzania procesami i potencjałem dla skoordynowania realizacji przepływów towarowych w skali przedsiębiorstwa i powiązań między jego partnerami handlowymi. Możemy określić logistykę, jako zorganizowany system planowania, realizacji i kontroli procesów przepływu towarów z miejsca ich pochodzenia do miejsca ich konsumpcji wraz z przypisanymi im strumieniami informacyjnymi. Istotę logistyki możemy wskazać jako zasadę 7W (W - właściwy): właściwy produkt, właściwemu klientowi, we właściwej ilości, we właściwym czasie, we właściwe miejsce, we właściwej kondycji, przy właściwym koszcie.

Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach i innych podmiotach działających w łańcuchu dostaw często utożsamiane jest z wdrażaniem nowych bądź doskonaleniem istniejących produktów. Niemniej jednak w obszarze logistyki innowacje często związane są z technologią, metodą bądź organizacją. W ostatnim stuleciu najbardziej charakterystyczne zmiany, które wyznaczyły kierunki, w jakich podążały przedsiębiorstwa, związane były m.in. z filozofią "Just In Time".

Kreatywna logistyka jako nowa koncepcja rozwoju organizacji

Współczesne przedsiębiorstwa dążąc do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, starają się przede wszystkim pozyskać jak najszerszą wiedzę o rynku i jego uczestnikach. Zdobycie takich informacji pozwala na przekształcenie zasobów przedsiębiorstwa, sformułowanie nowych celów rynkowych i sformułowanie strategii rynkowej.

Etykieta logistyczna w magazynie

Etykieta logistyczna jest jednym z podstawowych narzędzi stosowanych do oznaczania i monitorowania przepływu ładunków - jednostek transportowych. Identyfikacja jednostek logistycznych za pomocą etykiety logistycznej jest obecnie coraz bardziej rozpowszechnioną formą znakowania jednostek logistycznych szczególnie wśród producentów i dostawców produktów do sieci handlowych w Polsce. Wiele firm stosuje etykietę logistyczną również w celu identyfikacji towarów wysyłanych na rynki zagraniczne, stąd duże znaczenie przypisuje się jednolitej i standardowej identyfikacji spełniającej wspólne dla europejskich firm kryteria.

Badanie efektywności metody sterowania linią transportową za pomocą symulacji komputerowej

Globalizacja gospodarki światowej oraz zmiany polityczno-gospodarcze doprowadziły w wielu krajach do dużego wzrostu konkurencji wśród wytwórców różnego rodzaju dóbr konsumpcyjnych. Warunkiem przetrwania dla wielu firm jest obniżenie kosztów produkcji.

Efektywne zarządzanie czasem w projektach logistycznych

Jednym z istotnych zagadnień analizowanych obecnie w logistyce jest problematyka zarządzania realizacją projektów logistycznych. W ramach niej badane są m.in.: lokalizacja zakładów produkcyjnych, budowa magazynów, wdrożenie systemu WMS, wybór systemu magazynowania, wybór środków transportu, optymalizacja tras przewozu, zmiana operatora logistycznego, zmiana procesów logistycznych, wdrożenie lub rozbudowa systemu IT wspierającego logistykę, wdrożenie lub rozbudowa systemu klasy ERP, wybór nowego dostawcy.

Planowanie rozmieszczania produktów w magazynie - najnowsze rozwiązania i trendy rozwojowe

Na efektywność magazynu wpływają trzy elementy: sposób składowania i pomieszczenia produktów, sposób kompletacji produktów i wyznaczania drogi kompletacji oraz zarządzanie zamówieniami. Klasyczne metody klasyfikacji produktów, wykorzystywane do planowania ich rozmieszczenia we współczesnym magazynie, który musi dostosowywać się do częstych zmian gospodarki są mało efektywne.

Analiza efektywności procesów transportowych w łańcuchu dostaw

Analiza efektywności w łańcuchu dostaw jest jednym z podstawowych elementów analizy controllingowej. Pomimo konieczności wykonywania kompleksowych analiz efektywności w praktyce gospodarczej, stopień ich wykorzystania jest niezadowalający. Jest to spowodowane zarówno nieprecyzyjnym zdefiniowaniem problematyki efektywności procesów logistycznych w literaturze przedmiotu, jak również brakiem kompleksowych rozwiązań wspomagających analizy w praktyce.

GS1 - Globalne standardy identyfikacji - narzędzie wspierające działania promocyjne firm

Wzbudzenie zainteresowania współczesnego konsumenta jakimkolwiek towarem wymaga od marketingowca nie lada wiedzy. Dynamiczny rozwój technologii, ogromna zmiana w obszarze zachowań społecznych, postaw i oczekiwań konsumentów spowodowały, że metody promocji stosowane jeszcze 10–15 lat temu przestały praktycznie funkcjonować.

Subskrybuj to źródło RSS