Zaloguj się

WIEDZA

Zagadnienia bezpieczeństwa systemu GSMR w aspekcie wspomagania transportu kolejowego

Sieci GSMR są już wykorzystywane na całym świecie, również w krajach europejskich. W najbliższej przyszłości GSMR ma być budowany również w Polsce. Łączność obecnie stosowana na polskiej kolei, pracująca w paśmie 150 MHz, została wyeksploatowana, przez co nie spełnia dzisiejszych wymagań technicznych, norm i standardów oraz nie posiada wymaganej funkcjonalności.

Rozpędzanie pojazdu dostawczego a emisja gazowych składników

Obecnie konieczne staje się ciągłe zmniejszanie negatywnego oddziaływania różnego rodzaju środków transportu na środowisko naturalne człowieka. Wynika to m.in. ze stale wzrastającej liczby pojazdów na świecie oraz wymagań prawnych wprowadzanych przez międzynarodowe organizacje odpowiedzialne za ochronę klimatu ziemskiego (np.

Analiza zależności między przyjętym algorytmem sterowania na pojedynczym skrzyżowaniu a efektami sterowania obszarowego

Obszarowe sterowanie ruchem drogowym, polegające na właściwym wyznaczaniu pewnych parametrów sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach w wybranym obszarze, przy jednoczesnym ścisłym uzależnieniu wartości tych parametrów od wartości parametrów na pozostałych skrzyżowaniach, zależnie od przyjętej metody oraz postawionej (wspólnej dla całego obszaru) funkcji celu - poprzez uzyskane swoiste zmniejszenie losowego charakteru strumieni pojazdów dopływających do poszczególnych skrzyżowań może być sposobem eliminacji bądź łagodzenia niektórych negatywnych zjawisk w ruchu drogowym.

Wdrożenie outsourcingu logistycznego w procesie transportu zbiorników na gaz skroplony

Rosnąca złożoność systemów logistycznych powoduje, że sprawnie działający system dystrybucji i transportu może stanowić istotną przewagę konkurencyjną. W sytuacji, kiedy coraz więcej firm decyduje się na koncentrację na działalności podstawowej, funkcje logistyczne powierzane są wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym. Firmy zwiększają zarówno wolumen, jak i zakres zlecanych na zewnątrz funkcji, coraz częściej poszukując usług dopasowanych do indywidualnych wymagań. W chwili obecnej dostawcy usług logistycznych zazwyczaj oferują usługi odpowiadające specyficznym potrzebom klientów i komplementarne w stosunku do ich własnych zasobów. Rynek zmierza w kierunku sytuacji, w której zewnętrzny dostawca będzie w stanie dostarczyć klientowi wszystkie potrzebne usługi i potencjalnie przejąć wszystkie funkcje logistyczne przedsiębiorstwa. Idea wykorzystania zasobów zewnętrznych oparta na partnerstwie, specjalizacji i odnoszeniu korzyści przez obie strony jest na tyle atrakcyjna, że przedsiębiorstwa coraz chętniej wykorzystują outsourcing pozwalający obniżyć koszty, skupić się na kluczowych kompetencjach, podnieść jakość obsługi klienta czy zwiększyć elastyczność działania. W artykule przedstawiono, na przykładzie przedsiębiorstwa produkującego zbiorniki na gaz skroplony, analizę możliwości wydzielenia na zewnątrz funkcji transportu wyrobu gotowego do klientów.

O potrzebie uświadamiania społeczności akademickiej w sferze ochrony praw własności intelektualnej

Mianem własności intelektualnej określa się rozmaite rezultaty intelektualnej działalności człowieka czyli, ogólnie rzecz ujmując, tzw. „dobra niematerialne”. Przedmioty tej działalności są zgrupowane w obrębie dwóch obszarów: własność przemysłowa oraz własność autorska. Pośród przedmiotów własności przemysłowej wymienia się w szczególności: wynalazki, znaki towarowe, wzory przemysłowe i użytkowe, oznaczenia geograficzne. Przedmiotami własności autorskiej z kolei są utwory literackie, filmy, utwory muzyczne, rzeźby, fotografie, artykuły (także niniejszy), monografie i inne. Ogólnie rzecz biorąc, wśród przedmiotów własności przemysłowej można wyróżnić takie, które rozszerzają stan techniki (np. wynalazki), oraz takie, które nie przyczyniają się do postępu technicznego, pozwalając jedynie na indywidualizację produktu lub przedsiębiorcy (np. znaki towarowe).

Rozwiązania transportowe w Data Center

Artykuł wskaże jak istotną kwestią jest rozważenie sposobu transportu sprzętów wielkogabarytowych w zakresie Data Center oraz jego otoczenia. Zagadnienia te są istotne z powodu konieczności ich uwzględniania już na etapie projektowym. Zaniechanie tego prowadzi w konsekwencji do problemów nawet z samym eksploatowaniem Data Center. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na ten problem z racji jego słabego rozumienia w branży informatycznej jak również na poziomie opracowań także w ośrodkach badawczych. Zadania jakie należy wykonywać rzeczywiście zarządzając Data Center są wysoce o charakterze interdyscyplinarnym i wymagają łączenia wielu dziedzin wiedzy nieraz odległych od siebie.

Wspomaganie komputerowe konstrukcji rozkładu jazdy pociągów

Rozkład jazdy pociągów to podstawowy element organizacji przewozów kolejowych stanowiący plan pracy kolei, według którego odbywa się ruch wszystkich pociągów po sieci kolejowej lub jej części. To efekt graficznego przedstawienia tras pociągów w układzie droga - czas czyli wykresu ruchu. Konstrukcja rozkładu jazdy pociągów jest złożonym procesem decyzyjnym. Polega na przyporządkowaniu konkretnych godzin odjazdów i przyjazdów do konkretnych posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych na sieci kolejowej. Jego realizacja jest determinowana różnymi warunkami brzegowymi. Z jednej strony powinien uwzględniać elementarne czasy niezbędne do płynnego prowadzenia ruchu kolejowego, a z drugiej strony oczekiwania użytkowników. W wyniku procesu konstrukcji rozkładu jazdy pociągów otrzymuje się wykres ruchu pociągów w postaci graficznej z wyróżnieniem czasu przyjazdu i odjazdu z poszczególnych posterunków ruchu. Nie jest to jednak zadanie łatwe do wykonania dlatego poszukuje się narzędzi wspomagających pracę konstruktora rozkładu jazdy.

Sztuczne sieci neuronowe w zastosowaniu do modelowania fazy wznoszenia samolotu

W ostatnich latach na świecie, a także w Polsce zaobserwować można wzmożone zainteresowanie transportem lotniczym. Zainteresowanie to widać nie tylko u pasażerów, ale przede wszystkim u stale rosnącej liczby członków personelu lotniczego. Przykładowo na koniec 2006 r., stan aktywnych licencji wynosił 3717 pilotów liniowych, zawodowych oraz turystycznych, samolotowych i śmigłowcowych. Przez kolejne 4 lata liczba personelu wzrosła o 376 pilotów, natomiast na koniec 2011 r.

Wizyjno-optyczna metoda wykrywania przechyłu obiektu

Za pomocą kamery i komputerowej analizy obrazów rzadko można robić precyzyjne pomiary. Jednak przy użyciu dodatkowych przyrządów użycie kamery może wydać się właściwe do odczytywania wyników działania innego przyrządu pomiarowego. W trakcie transportu np: narzędzi pomiarowych nierzadko istnieje potrzeba poprawnego rejestrowania położenia takiego przyrządu. Rejestrowane dane mogą posłużyć w takim przypadku do korekty pomiarów wykonywanych przez przenoszony przyrząd. Takie zastosowanie ma metoda przedstawiona w tym artykule. Metoda ta jest wykorzystana przy precyzyjnym pomiarze przechyłu urządzenia do analizy świateł samochodu. Wykorzystuje dwa elementy, jakimi są światło lasera i rejestracja sekwencji obrazów przez kamerę.
Subskrybuj to źródło RSS