Zaloguj się

WIEDZA

Prognozowanie zamówień przy pomocy programu Walter'S

Jednym z rozwiązań przedstawionych na paryskim salonie informatycznym Progilog był program do prognozowania zamówień - Walter’S francuskiej firmy BS&K (http://www.bskwalters.com/). Chciałbym przedstawić to rozwiązanie czytelnikom czasopisma „Logistyka” ze względu na jego zalety techniczne oraz na fakt, że został on przetłumaczony na język polski i jest od pewnego czasu oferowany klientom polskim. Każde przedsiębiorstwo, które musi na co dzień rozwiązywać problemy zamówień i zapasów, bez względu na to, czy dotyczy to produkcji, czy też dystrybucji, potrzebuje narzędzi do wykonywania zadań, których nie potrafią skutecznie ułatwić dostępne na rynku systemy ERP. Zadania te potrafi natomiast wykonać wyspecjalizowane oprogramowanie w sposób bardzo łatwy dla użytkownika. Walter'S to program wspomagający podejmowanie decyzji, skierowany przede wszystkim do osób, które zarządzają zapasami i zaopatrzeniem, zarówno w sektorze dystrybucji jak i produkcji.
Zanim przejdę do opisu poszczególnych cech programu, kilka uwag na temat podstawowych założeń jakimi kierowali się jego twórcy i celów jakie zamierzali osiągnąć.
 
Cel
Walter’S stawia sobie za cel zapewnienie wysokiej jakości obsługi na wszystkich etapach łańcucha dystrybucji i produkcji. Oznacza to, że Walter’S stara się zapewnić stałą dostępność wyrobów jednocześnie maksymalnie redukując wysokość kapitałów zamrożonych w zapasach i w produkcji w toku.

Dunaj jako ogniwo łańcucha logistycznego: Transportowe wykorzystanie drogi wodnej

Czynniki determinujące aktualną rolę Dunaju w systemach logistycznych
Liczne problemy w procesie funkcjonowania transportu towarowego w krajach Unii Europejskiej coraz silniej przemawiają za potrzebą aktywniejszego wykorzystania wolnego potencjału przewozowego tych gałęzi transportu, które decydują o realizacji polityki zrównoważonego rozwoju transportu, ale i jednocześnie gwarantują sprawność funkcjonowania całego systemu transportowego. W tym świetle pojawia się problem oceny szans i możliwości rozwoju zwłaszcza żeglugi śródlądowej na drogach wodnych, które dotychczas nie są dostatecznie wykorzystane. Szczególnym przykładem tego rodzaju arterii wodnej jest droga wodna Dunaju. Mimo, że pod względem długości (łącznie 2 850 km, w tym odcinek uznany za żeglowny Kelheim - Sulina obejmuje 2 411 km) jest to druga droga wodna w Europie, to jej żeglugowe wykorzystanie oraz rola w kształtowaniu systemów logistycznych jest aktualnie niewielka.

Subskrybuj to źródło RSS