Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Solaris debiutuje na nowym rynku w Europie

Port of Bar, główny port morski w Czarnogórze, wybrał na drodze postępowania przetargowego firmę Solaris jako dostawcę jednego pojazdu Urbino 12 mild hybrid. Tym samym Solaris wszedł na nowy, 33. już rynek na liście krajów, w których obecne są pojazdy tej marki. Dostawa tego niskoemisyjnego autobusu jest przewidziana na grudzień 2022.

DHL zamawia 44 elektryczne samochody ciężarowe od Volvo Trucks

Volvo Trucks i Grupa Deutsche Post DHL podpisały umowę o współpracy w celu przyspieszenia przejścia na pojazdy o zerowej emisji spalin. DHL zamierza zintensyfikować przejście na ciężkie samochody ciężarowe z napędem elektrycznym poprzez wprowadzenie łącznie 44 nowych elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo na trasy w Europie.

Eurodeputowani wybrali mało ambitną ścieżkę elektryfikacji samochodów

Parlament Europejski musi poprzeć cel zakończenia sprzedaży samochodów spalinowych do 2035 roku oraz cel pośredni dotyczący redukcji emisji z nowych samochodów na 2027 rok, aby doprowadzić do zmniejszenia cen samochodów elektrycznych i pomóc państwom członkowskim w obniżeniu ich emisji z transportu.

CHEP Europe z najwyższą oceną od EcoVadis za społeczną odpowiedzialność biznesu

CHEP Europe – specjalista w obsłudze łańcucha dostaw otrzymał ocenę Platinum Recognition Level EcoVadis za swoje osiągnięcia w zakresie zrównoważonego rozwoju w 2021 r. Tym samym CHEP znalazł się w gronie 1% najlepiej ocenianych firm w kategorii „Wynajem i leasing innych maszyn, urządzeń i dóbr materialnych”.

Jak zminimalizować wpływ lotnictwa na środowisko?

Linie członkowskie sojuszu SkyTeam, a wśród nich Air France i KLM stanęły w szranki w konkursie „Skyteam Sustainable Flight Challenge”, poszukując skutecznych sposobów walki z emisją CO2. W ostatnich dniach linie Air France i KLM zrealizowały cztery specjalne loty, podczas których zastosowano wszystkie aktualnie dostępne środki i narzędzia w celu maksymalnej redukcji emisji CO2 i minimalizacji wpływu na środowisko. Dwa rejsowe loty Air France - do Montrealu i Lizbony oraz dwa połączenia KLM - do Edmonton i Porto odbyły się w ramach projektu „Skyteam Sustainable Flight Challenge”, w którym bierze udział szesnastu członków sojuszu SkyTeam. W pierwszej połowie maja b.r. linie zrzeszone w aliansie podejmują wyzwanie przeprowadzenia możliwie najbardziej ekologicznych operacji lotniczych, aby stymulować innowacje oraz wspólnie gromadzić wiedzę i dzielić się doświadczeniami. Projekt ma także na celu przyspieszenie transformacji branży lotniczej, aby przeciwdziałać skutkom kryzysu klimatycznego.

Brak polskich przewoźników może sparaliżować europejskie rynki

Około 44 proc. przewoźników operujących autami do 3,5t nie podejmie się lub nie zdąży z wyrobieniem do 21 maja licencji wspólnotowej. W związku z wejściem w życie zmian w ramach Pakietu Mobilności jest to niezbędny dokument pozwalający na realizację międzynarodowych przewozów ładunków. Brak przewoźników grozi załamaniem na rynku transportowym w Europie, wzrostem cen o nawet 20 proc. i zerwaniem płynności dostaw.

Air France obniża emisję prawie o połowę podczas dwóch lotów specjalnych

W ostatnich dniach linie Air France i KLM zrealizowały cztery specjalne loty, podczas których zastosowano wszystkie aktualnie dostępne środki i narzędzia w celu maksymalnej redukcji emisji CO2 i minimalizacji wpływu na środowisko. Dwa rejsowe loty Air France - do Montrealu i Lizbony oraz dwa połączenia KLM - do Edmonton i Porto odbyły się w ramach projektu „Skyteam Sustainable Flight Challenge”, w którym bierze udział szesnastu członków sojuszu SkyTeam. W pierwszej połowie maja b.r. linie zrzeszone w aliansie podejmują wyzwanie przeprowadzenia możliwie najbardziej ekologicznych operacji lotniczych, aby stymulować innowacje oraz wspólnie gromadzić wiedzę i dzielić się doświadczeniami. Projekt ma także na celu przyspieszenie transformacji branży lotniczej, aby przeciwdziałać skutkom kryzysu klimatycznego.

Subskrybuj to źródło RSS