Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Publiczne stacje ładowania nie staną na drodze bardziej ambitnym celom UE w zakresie pojazdów elektrycznych – wyniki badania

Z nowych analiz wynika, że infrastruktura do ładowania nadąży za wzrostem liczby pojazdów elektrycznych, spowodowanym zaostrzeniem unijnych przepisów w zakresie czystej mobilności. Model opracowany przez Transport & Environment sugeruje, że do 2035 r. w Polsce może powstać nawet 360 000 publicznych stacji ładowania, jeżeli cele w zakresie emisji CO2 dla samochodów zostaną podniesione zgodnie ze zobowiązaniami wynikającymi z Europejskiego Zielonego Ładu. T&E uważa, że polski rząd i polscy eurodeputowani mogą naciskać na przyjęcie jeszcze bardziej ambitnych przepisów w zakresie emisji CO2 dla samochodów, niż te zaproponowane przez Komisję Europejską, nie obawiając się, że zabraknie stacji do ładowania.

Air France prezentuje nową strategię redukcji emisji CO2

Aby osiągnąć cel wyznaczony podczas Porozumienia Klimatycznego ONZ podpisanego w Paryżu, które zakłada ograniczenie globalnego ocieplenia do poziomu poniżej 2°C, w celu przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych, branża lotnicza musi przyspieszyć transformację swojej działalności względem środowiska. W związku z tym linie lotnicze Air France uruchamiają program „Air France ACT”, który określa nową strategię redukcji emisji CO2.

Grupa Volkswagen kontynuuje swoją globalną elektryczną ofensywę

Grupa Volkswagen w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyła dostawy samochodów z napędem elektrycznym o 65 procent. Mimo problemów z dostawami półprzewodników i wiązek przewodów do końca marca do odbiorców trafiło 99 100 elektrycznych aut, podczas gdy rok wcześniej było to 60 000 samochodów. Największy wzrost odnotowano w Chinach, gdzie aż 28 800 klientów odebrało elektryczne samochody, wyprodukowane przez marki Grupy Volkswagen – to ponad czterokrotnie więcej niż w pierwszym kwartale 2021 roku.

Odszkodowania dla właścicieli ciężarówek

Nie jest tajemnicą, że właściciele ciężarówek nie mają łatwo, gdyż na każdym kroku swojej działalności napotykają przeszkody, które nie zawsze są oczywiste, jednoznaczne i nieskomplikowane w swoich możliwych rozwiązaniach. Wątpliwe traktowanie przez kartele ciężarówek, a nawet instytucji rządowych w odniesieniu do nieuzasadnionych, jak również wyższych cen lub opłat (np. drogowych) są nieuniknioną rzeczywistością dla wielu przedsiębiorców. Dlatego też nie jest trudno sobie wyobrazić frustrację i poczucie niesprawiedliwości połączone z bezradnością firm transportowych, gdy dowiadują się one, że po raz kolejny zostały wykorzystane. Niezliczona ilość decyzji wydanych przez różne organy jurysdykcyjne, wykonawcze i administracyjne, zarówno na szczeblu krajowym i międzynarodowym, takie jak Komisja Europejska i Polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ujawniają istnienie karteli i nielegalnych opłat związanych z branżą transportową.

Litewski operator LTG Cargo chce przewozić ładunki intermodalne do terminali w Polsce

Spółka uruchomiła przewozy intermodalne z terminalu intermodalnego w Kownie (KIT) do terminali w Polsce. Przewozy towarowe będą organizowane na zamówienie klienta. Zrealizowano już pierwsze pilotażowe podróże do Gdańska i Małaszewicz, a na życzenie klientów zostaną zbadane możliwości transportu ładunków do innych centrów logistycznych w Polsce, takich jak Poznań.

Subskrybuj to źródło RSS