Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: wieści z GS1

Czy Twoja firma jest gotowa na UDI? Zapraszamy na bezpłatne webinaria: 3-6 czerwca 2019 r.

Webinaria GS1 to okazja do zdobycia podstawowej wiedzy o kodach kreskowych w zaledwie godzinę i to bez ruszania się od komputera, tabletu czy smartfona. Każdy, kto zapisze się na webinarium, dostanie indywidualny link na wskazany adres e-mail do wirtualnego pokoju konferencyjnego i będzie mógł wysłuchać ekspertów od kodów kreskowych oraz zadać im pytania. Udział jest bezpłatny, ale wymagana jest wcześniejsza rejestracja na stronie GS1 Polska.

Śledzenie produktów w branży produktów świeżych

Konsumenci codziennie są bombardowani nowymi doniesieniami o aferach związanych z wycofywaniem niebezpiecznych dla zdrowia produktów ze sklepów. Takich sytuacji jest każdego roku coraz więcej i dotyczą nie tylko żywności, ale także produktów AGD, zabawek, chemii gospodarczej, kosmetyków czy farmaceutyków. Wycofywanie produktów z rynków ma wiele przyczyn, tzn.: nieodpowiednia jakość produktu, złe oznakowanie, a tym samym wprowadzenie konsumenta w błąd, co finalnie może spowodować poważne konsekwencje dla jego zdrowia i życia.

Koniec z fałszowaniem leków - nowe przepisy dotyczące znakowania

Już 9 lutego 2019 roku zaczynają obowiązywać przepisy wynikające z tzw. dyrektywy fałszywkowej i rozporządzenia delegowane w zakresie potwierdzania autentyczności produktów leczniczych. Rozporządzenie nakłada na podmioty odpowiedzialne obowiązek umieszczania na produktach leczniczych kodów dwuwymiarowych, w których zakodowany będzie tzw. niepowtarzalny identyfikator. Nowe przepisy oznaczają nie tylko koniec z fałszowaniem leków, ale także wymuszą na aptekach i szpitalach zakup niezbędnego sprzętu, m.in. skanerów i oprogramowania.

Carrefour przyspiesza z GDSN. Wsparcie od GS1 dla 100 dostawców sieci

Carrefour przyspiesza proces digitalizacji współpracy z dostawcami w Polsce. Do końca 2019 roku sieć zamierza zrezygnować z tradycyjnych kart produktowych i całkowicie zastąpić je elektroniczną wymianą danych przez GDSN. Aby wesprzeć ten proces, wspólnie z GS1 Polska firma uruchomiła specjalny program wsparcia dla 100 dostawców, którzy rozpoczną wdrożenie systemu Globalnej Synchronizacji Danych w lutym tego roku.

Raport: e-sprzedawcy w Polsce

Według najnowszych badań Gemius dla E-commerce Polska już ponad 54% polskich internautów dokonuje zakupów przez internet. Cyfrowi sprzedawcy nie koncentrują się już tylko na klientach znad Wisły, ale także szukają kupujących poza granicami kraju. Opanowanie sztuki sprzedaży na rynkach międzynarodowych może być wyjątkowo poważnym wyzwaniem. Wynika to z różnorodnych przepisów i systemów podatkowych, a także z faktu, że te same produkty mogą, zależnie od kraju, w jakim są sprzedawane, spotkać się z zupełnie innym przyjęciem. Mimo to istnieje wiele taktyk ułatwiających sprzedaż międzynarodową.

Subskrybuj to źródło RSS