Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Odbiór regałów magazynowych wolno stojących

Zgodnie z polskim prawem, a konkretnie Kodeksem Pracy, na pracodawcy spoczywa obowiązek przekazania swoim pracownikom bezpiecznego narzędzia pracy. Jednym z podstawowych narzędzi pracy w magazynie są regały magazynowe. Dlatego też przed dopuszczeniem do pracy obsługi magazynu pracodawca powinien mieć pewność, że regały magazynowe nie stanowią zagrożenia przy użytkowaniu zgodnym z ich przeznaczeniem. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, opublikowane w Dzienniku Ustaw numer 169 z 2003 roku pod pozycją 1650, jest głównym obowiązującym pracodawcę aktem wykonawczym w zakresie stosowania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Rozdział 4 „Transport wewnętrzny i magazynowanie” daje jedynie enigmatyczne wymagania przed regałami magazynowymi, opisane w paragrafach od 68 do 70.

Kierunki zmian w działalności portu w sferze magazynowania - przykład Morskiego Portu Gdynia

Magazynowanie towarów stanowi jeden z głównych obszarów działalności gospodarczej portów morskich. Technologię magazynowania determinuje z jednej strony podatność transportowa ładunku (rodzaj, właściwości fizyko - chemiczne towaru, sposób i rodzaj opakowania, wartość towaru), a z drugiej strony suprastruktura portu (możliwości składowania, wielkość i rodzaj powierzchni magazynowej) oraz przepisy prawne odnoszące się do składowania i zwyczaje portowe.

Planowanie sieci magazynów firmy handlowej - na przykładzie rynku rosyjskiego

Rozwój systemów dystrybucyjnych firm handlowych i produkcyjnych, obejmujących rozległe tereny rosyjskie, jest wielkim wyzwaniem obejmującym cały szereg zadań nakierowanych na doskonalenie logistyki dystrybucji towarów. Jednym z nich jest stałe utrzymywanie wysokiego stopnia zgodności mocy łańcuchów dostaw z celami oraz zadaniami biznesu. Ocena mocy łańcucha dostaw pozwala zdefiniować, czy jest on w stanie dostarczyć użytkownikowi wymaganej ilości towarów w ciągu określonego czasu, pod warunkiem przestrzegania ustalonych norm oraz procesów technologicznych.

Zasady klasyfikacji centrów logistycznych wynikające z analizy ich funkcjonowania

Pojęcie centrum logistycznego, charakteryzujące obiekt przestrzenny określonego przeznaczenia, zostało wprowadzone w oparciu o jego specyficzne cechy, takie jak: rodzaj dysponowanej infrastruktury, przedmiot działania zlokalizowanych w nim przedsiębiorstw oraz rodzaj funkcji i związany z nimi zakres usług świadczonych na rzecz klientów.

Ogólna koncepcja hybrydowego modelu odnawiania zapasów w sieci dystrybucji branży farmaceutycznej - opis przypadku

W ostatnich latach obserwujemy na rynku polskim proces konsolidacji hurtowni farmaceutycznych. Podmioty dominujące w ramach powiększania udziału w rynku, poprzez przejęcie mniejszych graczy, przejmują również ich struktury logistyczne. Zarządzanie powstałą w ten sposób nową strukturą organizacyjną w sposób efektywny nie jest proste. Pokonanie różnic związanych z kulturą organizacyjną poszczególnych podmiotów oraz stosowaniem w nich różnych systemów informatycznych to jedna strona medalu. Równie istotnym problemem jest scalenie funkcjonowania obszaru logistyki w jeden wydajny system. W ramach tego obszaru istotnym elementem, wymagającym usprawnień, jest gospodarka zapasami w sieci dystrybucji. I właśnie ten wątek zostanie szerzej opisany w artykule.

Budowanie relacji partnerskich między dostawcami a klientami na rynku B2B

Znaczenie związków partnerskich
Doskonaląc swój system zarządzania, przedsiębiorstwa coraz częściej podejmują intensywne wysiłki w zakresie kształtowania pozytywnych relacji z klientami w łańcuchu logistycznym. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza dla firm działających na rynku B2B. Ścisła współpraca dostawców z klientami na tym rynku, oparta na partnerskich więziach pozwala na szybkie diagnozowanie zmieniających się potrzeb i oczekiwań, w zależności od obecnego i przewidywanego ich rozwoju organizacyjnego, technologicznego oraz marketingowego. Relacje partnerskie obejmują proces, w którym klient i dostawca tworzą z upływem czasu silne, rozległe więzi społeczne, ekonomiczne, techniczne.

Diagnostyka zarządzania procesowego jako źródło doskonalenia strategii wytwarzania - ujęcie teoretyczne

Wprowadzenie
Wzrost rozwoju technologii informatycznych i telekomunikacyjnych wpłynął na powiększenie kapitału produkcyjnego, obniżenie kosztów transakcji i zwiększenie wyboru dla konsumentów. Przedsiębiorstwa polskie w dobie silnie zaznaczonej globalizacji, wyrażającej się poszerzonym rynkiem zbytu, a tym samym zaostrzonymi warunkami konkurencji, winny opracować właściwe "techniki" budowania strategii wytwórczych, które w oparciu o istniejące ograniczenia zewnętrzne (wielkość produkcji i zróżnicowanie asortymentowe) i wewnętrzne (potencjał zasobowy i pozycyjny) winny dać trwałą przewagę konkurencyjną. Tym samym proces globalnego zarządzania strategicznego tworzy macierz, której najważniejszymi elementami są:

Subskrybuj to źródło RSS