logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

MPM - misdeliveries per milion
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: MPM - misdeliveries per milion

MPM - misdeliveries per milion 3 mies., 4 tyg. temu #7864

  • jarox91
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
czesc,

mam duży problem i nie wiem jak to ugryźć.
Mam obliczyć MPM miesięczne dla moich klientów na podstawie wysyłek.
Rozumiem, ze takie MPM mam obliczać na podstawie reklamacji np. błąd wysyłki - zamiast 100sztuk dojechało do klienta 80.

Czy może brać pod uwagę cały moj miesieczny plan dostaw i rezultatów. ( nie zawsze wysylam ilości zgodnie z planem natomiast klient również nie zawsze potrzebuje pełnego zamówienia w sensie "dzis wysle 50 sztuk bo nie mam 60 tak jak chcieliscie ale mowiliscie ze macie jeszcze cos na stanie takze wszystko gra"

Reasumując - mam brać pod uwagę tylko oficjalne reklamacje od klienta czy całość zalozonego miesiecznego planu i ich rezultaty?

Druga sprawa - czy dobrze rozumiem MPM? Mam obliczać tak jak poniżej?
240 ( niedostarczone do klienta sztuki czesci w danym miesiacu ) / ( 265,200 tys)miesieczny order klienta x 1,000,000 ? Wynik to będą punkty MPM?

Bardzo prosze o pomoc.

dzieki

Odp: MPM - misdeliveries per milion 3 mies., 4 tyg. temu #7865

  • jarox91
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
Jeszcze jedno pytanie...mam podane, ze mam obliczyć MPM Customer - z tego co wiem to można to rozumieć poprzez "Misdeliveries per million" albo "missed parts per milion" - skad mam wiedziec ktorego mam uzyc?

Odp: MPM - misdeliveries per milion 3 mies., 3 tyg. temu #7871

  • Lukasz
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 2846
  • Oklaski: 119
Witam,

akurat w tym przypadku nie czujemy się ekspertami, więc proszę szukać rozwinięcia tego zagadnienia w literaturze przedmiotu, ale wg mnie - wskaźnik MPM to najczęściej ilość błędnych dostaw na milion.
Poza tym wskaźnik MPM dopuszcza kilka interpretacji, tzn. zawsze jest to odniesienie "błędów do całości", natomiast można mówić o odniesieniu do linii na zamówieniach, do liczby sztuk lub do liczby zamówień.
Czyli może to być:
- liczba linii z zamówień klientów, które nie zostały zrealizowane w całości (lub na czas) / łączna liczba linii ze wszystkich zamówień klientów * 1.000.000 (wtedy nie ma znaczenia ilu sztuk zabrakło z danej linii czyli danego towaru)
- liczba zamówień niezrealizowanych w całości (lub na czas) / wszystkie zamówienia * 1.000.000 (wtedy nie ma znaczenia ilu towarów i w jakiej ilości zabrakło)
- liczba sztuk niedostarczonych zgodnie z zamówieniem / łączna liczba zamówionych sztuk * 1.000.000 (jest to najbardziej szczegółowe podejście).

Niezależnie od podejścia istotne jest aby zarówno w liczniku jak i w mianowniku formuły obliczeniowej:
- obie wielkości miały ten sam poziom odniesienia (liczba linii lub liczba sztuk towarów lub liczba dokumentów zamówieniowych).
- obie wielkości odnosiły się do tego samego okresu czasu.

Pozdrawiam
ŁP
  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 0.15 sekundy

Ostatnio na forum

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj