logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
C2C

Customer-to-Customer

Określenie dotyczące handlu pomiędzy konsumentami z ominięciem firmy. Inaczej mówiąc, relacja zachodząca pomiędzy końcowymi klientami, zazwyczaj ustalana w trakcie aukcji.
zarządzanie relacjami z klientami

Customer Relationship Management

Strategia biznesowa polegająca na zarządzaniu całym cyklem relacji z klientami; pomaga uzyskiwać z kontaktów z klientami jak największe korzyści (minimalizować koszty utrzymania obecnych i zdobywania nowych klientów); w praktyce często wspierana przez odpowiednie oprogramowanie komputerowe umożliwiające gromadzenie i obróbkę wielu danych, tzw. oprogramowanie klasy CRM.
wykaz wymagań klienta

customer specification

Lista życzeń klienta, która przy przyjmowaniu zamówienia jest akceptowana i przekładana na terminologię stosowaną przez producenta.
poziom obsługi klienta

customer service level

1. Miara odpowiadająca wymaganym warunkom, w jakim mogą być realizowane zamówienia klienta, przy normalnych - akceptowanych przez rynek - warunkach dostawy.
2. Parametr stosowany w modelu służącym do wyliczeń zapasów bezpieczeństwa, wyrażający strategię wobec akceptowanego ryzyka, że zamówienie klienta może napotkać na sytuację braku zapasów.
opracowanie zamówienia klienta

customer order processing

Grupa czynności realizowanych przez służby handlowe przedsiębiorstwa obejmująca:
- rejestrację zamówienia,
- kalkulację ceny,
- określenie terminu dostawy,
- potwierdzenie zamówienia,
- wystawienie faktury.
odbiór przez klienta

customer pick up

Odbiór towaru z magazynu przez klienta.
ocena zyskowności klienta

Customer Account Profitability - CAP

Technika używana przez dostawców do pomiaru zyskowności obsługi partnerów handlowych. Wszystkie koszty oraz przychody są liczone wobec generującego je klienta.
obsługa zamówienia klienta

customer order servicing

Wszystkie czynności realizowane w związku z zamówieniem klienta, od momentu wpłynięcia zapytania do momentu wysyłki gotowego wyrobu (z wyłączeniem fizycznego wykonania wyrobu).
obsługa klienta

customer service

Zespół działań realizowanych od momentu złożenia zamówienia do momentu dostarczenia towarów, których celem jest zaspokojenie wymagań klienta w dłuższym okresie.
moduł klientowski

customer module

Kategoria (najczęściej funkcjonalna), za pomocą której klient precyzuje swoje wymagania dotyczące towarów. Może ona określać produkt znormalizowany, system lub części takiego systemu. Istnieją trzy typy wzorca konsumenckiego: opcjonalny (option), uzupełniający (attachment), pomocniczy (accessory).

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj