logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
poziom obsługi klienta

customer service level

1. Miara odpowiadająca wymaganym warunkom, w jakim mogą być realizowane zamówienia klienta, przy normalnych - akceptowanych przez rynek - warunkach dostawy.
2. Parametr stosowany w modelu służącym do wyliczeń zapasów bezpieczeństwa, wyrażający strategię wobec akceptowanego ryzyka, że zamówienie klienta może napotkać na sytuację braku zapasów.
logistyka na poziomie światowym
Sposób działania polegający na szybkim i efektywnym stosowaniu najlepszych praktyk
w zakresie logistyki. Wspólnymi cechami tych praktyk, a więc i wyróżnikami logistyki na poziomie światowym są:
- taka organizacja procesów logistycznych, która nie tylko zapewnia wysoki poziom obsługi, ale gwarantuje dostosowanie sposobu realizacji tych procesów do indywidualnych potrzeb klientów;
- działanie sfery logistycznej umożliwia nawiązywanie bliskich związków i stałej współpracy z dostawcami i odbiorcami;
- działanie sfery logistycznej jest silnie związane z wykorzystaniem technologii informatycznych dla zastąpienia zapasów i przepływu materiałów przepływem informacji.
zapas zabezpieczający

safety stock

Zapas służący łagodzeniu efektów różnic między przewidywanym zapotrzebowaniem w cyklu dostawy. Przy jego obliczeniu brany jest pod uwagę poziom obsługi klienta, losowość zmian zapotrzebowania i cyklu dostawy. Zob. poziom obsługi klienta.
zarządzanie produkcją i zapasami

production and inventory management

Pojęcie obejmujące wiedzę i działalność praktyczną związaną z planowaniem i sterowaniem zakupami, produkcją, dystrybucją i potencjałem w celu osiągnięcia założonego poziomu obsługi klienta, poziomu kosztów, wydajności lub zysku.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj