logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
zakup bezpapierowy

paperless purchasing

Operacja zakupu, w której nie stosuje się dokumentu zapotrzebowania czy zamówienia zakupu.
zlecenie zakupu

purchase requisition

Dokument upoważniający dział zaopatrzenia do zakupu określonego materiału, w podanej ilości i czasie.
lista zakupów materiałów

procurement parts list

Specyfikacja materiałów i elementów niezbędnych do wykonania danego wyrobu i pochodzących z zakupu. Zawiera identyfikator i nazwę materiału, normę zużycia na wykonanie sztuki wyrobu, opis materiału, wymagania jakościowe, sposób obróbki.
zakup materiału, wykonanie części i montaż na zamówienie

purchase and make to order, DP-5

Lokalizacja punktu rozdziału, przy której nie utrzymuje się zapasów. Zakup materiału, wykonanie części i montaż wyrobu następuje jako reakcja na zamówienie klienta. Każde zamówienie realizowane jest indywidualnie.
zgłoszenie zakupu

ordering requisition

Informacja o potrzebie złożenia zamówienia, anulowania lub zmiany warunków już złożonego zamówienia.
zakupy zaopatrzeniowe

procurements

Wyroby i/lub usługi pozyskane od dostawców zewnętrznych lub wewnętrznych.
zakup jednego artykułu handlowego

commodity buying

Forma pozyskiwania towarów, charakteryzująca się grupowaniem podobnych materiałów bądź dóbr pozostających pod kontrolą jednego kupującego czy jednej sekcji kupującej.
zakup bez zapasu

stockless purchasing

Nabywanie materiałów, części i wyrobów przez bezpośrednich użytkowników w ilości odpowiadającej faktycznemu zapotrzebowaniu, z bezpośrednim przekazywaniem dostawy do użytku, bez prowadzenia osobnej ewidencji magazynowej.
zaopatrzeniowiec

purchaser

Pracownik działu zaopatrzenia (zakupów) odpowiedzialny za działania związane z zakupami. Inna nazwa: agent zaopatrzeniowy (purchasing agent).
promocja sprzedaży

sales promotion

1. Wszelkie metody stymulowania zakupów, włącznie ze sprzedażą osobistą, ogłoszeniami i reklamą.
2. Działalność marketingowa, która nie obejmując sprzedaży indywidualnej i reklamy, stymuluje zakupy i zwiększa skuteczność dealerów: pokazy, wystawy, demonstracje i inne okazjonalne - nie mieszczące się w ramach codziennej rutyny - działania na rzecz zwiększenia sprzedaży.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj