
Webfleet Cold Chain – przewóz towarów w temperaturze kontrolowanej
Wybrane grupy towarów wymagają transportu w temperaturze kontrolowanej i przy zachowaniu ściśle określonych parametrów. Rodzajów produktów wymagających przewozu w warunkach kontrolowanych jest dużo. Oczywistą grupą są produkty spożywcze, wymagające zróżnicowanych temperatur, w zależności od rodzaju: mrożonki przewozimy w temperaturze -10°C, ryby mrożone wymagają -18°C, nabiał i jaja 6°C, warzywa i owoce ok. 2°C. Inne grupy produktów wrażliwych to kwiaty, ziarna zbóż, alkohol, wszelkiego rodzaju napoje i syropy, leki, kosmetyki, chemia, chemia przemysłowa, a także elementy elektroniczne, zwłaszcza te bardziej skomplikowane...
Czytaj więcej
Czy system finansowania kolei w Polsce ma szansę na zmianę?
Izba Gospodarcza Transportu Lądowego (IGTL) oraz Railway Business Forum (RBF), reprezentujące szerokie grono przedsiębiorstw związanych z transportem kolejowym, wzywają do pilnego podjęcia działań usprawniających system finansowania kolei w Polsce.
Czytaj więcej
Nowa inwestycja wzmacnia strategiczną pozycję Portu Gdynia
Port Gdynia konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako jeden z kluczowych ośrodków przeładunków produktów rolno-spożywczych w regionie Morza Bałtyckiego. Port Gdynia jest pierwszym portem na Bałtyku obsługującym ładunki agro. Wielkość przeładunków w 2024 roku osiągnęła poziom 5,6 mln ton, co stanowi ponad 50% wszystkich przeładunków agro polskich portów i jednocześnie odpowiada za około 20% łącznych przeładunków na Bałtyku. Te imponujące wyniki potwierdzają dominującą rolę Gdyni w sektorze agro i budują silne podstawy pod dalszy rozwój.
Czytaj więcejAuchan kontynuuje program Partnerzy w dekarbonizacji 2030
Firma Auchan Polska realizuje kolejny etap programu „Partnerzy w dekarbonizacji 2030”, którego celem jest zaangażowanie…
PKP S.A. w NATO o strategicznych kierunkach rozwoju
W dniach 20-22 maja 2025 w kwaterze głównej Sojuszu Północno-Atlantyckiego w Brukseli odbyło się posiedzenie…
Orlen stawia na produkcję syntetycznych paliw lotniczych i zeroemisyjny wodór
Zgodnie ze swoją strategią Orlen chce produkować rocznie 70 tys. t rocznie SAF, czyli zrównoważonego…
Autotransportery i przewożenie pojazdów w praktyce
Rynek motoryzacyjny w Polsce nie zwalnia tempa. Tylko w pierwszym kwartale 2024 roku na drogi…
Nowy ekosystem dla nowoczesnego transportu Wielton EVO
Grupa Wielton redefiniuje podejście do ekonomicznego transportu, wprowadzając Wielton EVO – nowoczesne, zintegrowane rozwiązanie, które…
Transport klimatyzatorów na chłodno
Coraz wcześniejsze fale upałów sprawiają, że Polacy już wiosną rozglądają się za sposobami na ochłodę…
Przewozy intermodalne w 2024 roku
Statystyki przewozów intermodalnych w IV kwartale 2024 r. pozwoliły podsumować wyniki tej gałęzi transportu w…
PKP CARGO realizuje przewozy szyn do Szwecji
PKP CARGO realizuje na rzecz ArcelorMittal Poland S.A. transporty szyn w kierunku Skandynawii. Transport szyn z…
Wsparcie w dofinansowaniu tachografów
Komisja Europejska wyraziła wstępną zgodę na wsparcie finansowe wymiany tachografów w pojazdach, które są wykorzystywane…
Kuehne+Nagel inicjuje program zrównoważonego rozwoju dla przewoźników lotniczych
Kuehne+Nagel uruchamia program zrównoważonego rozwoju dla przewoźników, który ma utorować drogę do bardziej zrównoważonej przyszłości…
Hitachi Rail wdroży kolejowy system SRK na trasie Warszawa – Radom
Firma Hitachi Rail, w ramach konsorcjum z DP System, podpisała umowę na zabudowę nowoczesnego, cyfrowego…
Biopaliwo w transporcie drogowym SUUS
Rohlig SUUS Logistics wdrożył możliwość wykorzystania biopaliwa HVO100 w swoich przewozach drogowych. Przeprowadzony pilotaż potwierdził…
- 1
- 2
- 3