Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Zakupy online a technologie logistyczne

Wraz z dynamicznym wzrostem e-commerce, którego wartość w Polsce według raportu Strategy& PwC („E-commerce w Polsce”) ma przekroczyć 155 mld PLN w 2025 roku, zmienia się sposób, w jaki konsumenci postrzegają proces zakupowy. Zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu. Na tym tle logistyka zyskuje zupełnie nowy wymiar, stając się integralną częścią customer experience, a nie tylko zapleczem operacyjnym handlu.

Inwestycje zmieniają logistykę chemiczną

Logistyka chemiczna przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez globalne megatrendy, takie jak zmiany klimatyczne, cyfryzacja, regionalizacja łańcuchów dostaw oraz rosnące wymagania regulacyjne. W odpowiedzi na te wyzwania, firmy logistyczne i chemiczne powinny koncentrować się na strategicznych inwestycjach w technologie, bezpieczeństwo oraz rozwój kadr – wynika z raportu „Chemical Logistics on the Move”, opracowanego przy wsparciu DACHSER Chem Logistics.

Czy amerykańskie cła mogą wywrócić europejskie łańcuchy dostaw?

Druga kadencja Donalda Trumpa upływa pod znakiem radykalnych decyzji gospodarczych. Wśród nich na czoło wysuwa się propozycja objęcia 50% cłem towarów sprowadzanych z Unii Europejskiej, obecnie wstrzymana do 9 lipca. Jasne jest, że wdrożenie tak wysokich ceł może mieć katastrofalny wpływ na sytuację ekonomiczną na kontynencie. Wśród sektorów, które na tej decyzji stracić mogą najwięcej, znajduje się transport, a wraz z nim polscy przewoźnicy i spedytorzy.

Jak sztuczna inteligencja zmienia codzienność w logistyce

Sztuczna inteligencja (AI) staje się technologią dnia codziennego. Jej potencjał w logistyce wykracza daleko poza analizę dużych zbiorów danych. Cyfrowi asystenci oparci na AI wspierają pracowników w podejmowaniu decyzji oraz przejmują monotonne, rutynowe zadania. Andre Kranke, Head of Corporate Research & Development w DACHSER, wyjaśnia, jak sztuczna inteligencja jest już wykorzystywana w logistyce drobnicowej oraz jaki ma potencjał.

Udział plastikowych opakowań w e-handlu najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Jakie skuteczne odzyskiwanie należności wybrać w branży TSL?

W branży transportowej każda zaległość w płatnościach, może wywołać efekt domina – opóźnienia w wypłatach dla podwykonawców, zagrożenie utratą płynności, a w skrajnych przypadkach upadłość przedsiębiorstwa. W tak dynamicznym i niskomarżowym sektorze, jak TSL, skuteczne odzyskiwanie należności to nie tylko kwestia egzekwowania prawa, ale często być albo nie być dla firmy. Którą drogę zatem wybrać – postępowanie sądowe, czy windykację polubowną?

Subskrybuj to źródło RSS