Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: raporty i analizy

Zapowiedź raportu Barometr Nowej Mobilności 2026 

Zasięg na jednym ładowaniu (33,6%) oraz wysokie koszty zakupu (33,3%) stanowią nadal największą barierę przed zakupem samochodu elektrycznego – wynika z 9. edycji Barometru Nowej Mobilności, renomowanego badania, które powstało we współpracy z OTOMOTO, GreenWay Polska, SW Research oraz F5A New Mobility Research and Consulting. Przez 9 lat autorzy cyklicznego badania opinii społecznej obrazującego zmiany, które zachodzą na krajowym rynku nowej mobilności, przeanalizowali ponad 1,34 miliona danych z prawie 11 tysięcy ankiet, w ramach których zostało zadanych ponad tysiąc pytań.Pełna wersja raportu będzie dostępna od 22 stycznia 2026 roku.

Gotowi na święta? Klienci e-commerce w raporcie DHL „E-Commerce Trends 2025”

Sezon świątecznych zakupów trwa w najlepsze, a raport DHL E-Commerce Trends 2025 pokazuje, co dziś najbardziej liczy się dla kupujących online w Europie Środkowej i Wschodniej. Są to szybka i elastyczna dostawa, zaufani partnerzy logistyczni oraz bezproblemowe zwroty. Jednocześnie rosną oczekiwania dotyczące zakupów robionych za pośrednictwem social mediów, wykorzystania narzędzi AI i działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Wyjście z kryzysu branży transportowej wymaga zmiany myślenia

Branża transportowa stoi w obliczu najgłębszego kryzysu od ponad dwóch dekad. Połowa firm odnotowała spadek przychodów, 90% przewoźników nie otrzymuje płatności w terminie, a zadłużenie sektora przekracza 1,64 mld złotych. Raport „Branża transportowa w trybie przetrwania” prezentuje kompleksową analizę sytuacji – opartą na badaniu 100 firm transportowych i wywiadach z ekspertami – diagnozuje przyczyny kryzysu i wskazuje konkretne działania, które mogą pomóc sektorowi wrócić na ścieżkę rozwoju.

Świadomość ESG w transporcie a wielkość firmy

Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej Z Barometru ESG przygotowanego przez EFL i Truck Care wynika, że podejście polskich firm do zrównoważonego rozwoju zależy od ich wielkości oraz branży. 73% średnich firm wdraża kompleksową strategię ESG lub wymagane prawem działania, podczas gdy w mikro i małych nikt nie myśli o strategii, a niespełna połowa ogranicza się do podstawowych wymogów formalnych. Różnice widać również w branżach. Transport i logistyka mają największą świadomość ESG, gdyż tylko 15% firm nie planuje żadnych kroków w tym obszarze. W usługach i handlu ten wskaźnik wynosi aż 29%.

Cztery regiony generują większość popytu na magazyny

Według najnowszego raportu „Rynek magazynowo-przemysłowy w Polsce”, opublikowanego przez firmę doradczą Newmark Polska, trzeci kwartał 2025 roku przyniósł nieznaczne spowolnienie na rynku magazynowo-przemysłowym w Polsce pod względem zarówno nowej podaży, jak i aktywności najemców. Deweloperzy dostarczyli w tym czasie najmniej nowej powierzchni od końca 2020 roku, a popyt w ujęciu kwartalnym spadł o prawie 14%. Niemniej wolumen transakcji najmu zarejestrowanych w pierwszych trzech kwartałach przekroczył 4,54 mln mkw., co stanowi wzrost o niemal 20% w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku.

Polskie sklepy internetowe korzystają z boomu e-commerce za wschodnią granicą

Ukraina staje się coraz ważniejszym kierunkiem ekspansji dla polskiego e-commerce. Z badania Fulfilio przeprowadzonego wynika, że już 20% polskich sklepów internetowych prowadzi sprzedaż w Ukrainie, a kolejne 10% planuje wejście na ten rynek. Pomimo trwającego konfliktu zbrojnego, rosnące zainteresowanie tym kierunkiem nie dziwi ekspertów. W latach 2022-2024 liczba internetowych zamówień z zagranicy do Ukrainy wzrosła z 31 mln do ponad 73 mln paczek rocznie, a ich łączna wartość wzrosła niemal czterokrotnie do ponad 120 mld hrywien w 2024 roku (ok. 3 mld USD).

Firmy transportowe szukają szans w nowych technologiach i współpracy

Utrzymanie i rozwój biznesu – to priorytety polskich przewoźników na najbliższe pół roku. Z badania Bibby Financial Services, przeprowadzonego przez Keralla Research we wrześniu 2025 roku, wynika, że 42 proc. firm transportowych chce pozyskać nowych klientów, 36 proc. szuka finansowania na rozwój, a 26 proc. skoncentruje się na utrzymaniu bieżącej działalności. Co piąta firma (19 proc.) deklaruje, że głównym celem będzie odzyskiwanie należności od kontrahentów.

Subskrybuj to źródło RSS