logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
  • piątek, 22 czerwiec 2018 09:11
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
W ostatnim czasie na rynek trafiły produkty wymagające odwołania ze sklepów. Tylko trzy tygodnie czerwca obfitowały w recall piwa, w którego butelce znajdowały się odłamki szkła i kryzys kawiarni, której klienci zatruli się ciastem i trafili do szpitali. W tym tygodniu do opinii publicznej przedostała się informacja na temat zagrażających zdrowiu konsumentów parówek. Od tego, czy te niebezpieczne produkty trafią do klientów, zależy ich zdrowie i życie. A czy trafią uzależnione jest od skutecznego systemu identyfikowalności producenta.
Czytaj więcej... 0
  • czwartek, 08 marzec 2018 08:45
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
Liczby pokazują potęgę e-handlu: 2 bln USD globalnego handlu elektronicznego (9% całości handlu) i 30 mld przesyłek. Coraz częściej e-klienci decydują się na zakupy zagraniczne: obecnie już co piąta transakcja elektroniczna przekracza granice.
Czytaj więcej... 0
  • piątek, 26 styczeń 2018 10:02
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
Rozmowa z Jolantą Gałązką - Szefem Logistyki Tubądzin, członkiem Rady GS1.Jakie są największe wyzwania dla operatorów logistycznych w obsłudze Grupy Tubądzin?Jolanta Gałązka: Wyzwania dla operatorów rozpoczęły się dopiero, kiedy rozszerzyliśmy naszą ofertę o płytki wielkoformatowe z serii Monolith. Wcześniej płytki transportowane były tylko na paletach euro. Płytki wielkoformatowe, największe z serii Monolith, mają wymiar 120 x 240 cm – pakujemy je w skrzynio-palety, które dla transportu drobnicowego są ogromnym wyzwaniem. Obecnie żaden z większych operatorów logistycznych nie dysponuje odpowiednim wyposażeniem w terminalach regionalnych, by móc obsłużyć taki nośnik i skutecznie dowieźć go do klienta.
Czytaj więcej... 0
  • piątek, 15 grudzień 2017 11:08
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
Branża KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) istnieje w Polsce już prawie 30 lat. W ciągu ostatnich kilku lat, m.in. za sprawą dynamicznego rozwoju e-handlu, przeszła na świecie prawdziwą rewolucję. Globalny rynek KEP w 2017 roku może wynieść nawet ok. 285 mld USD, natomiast w Europie ok. 83 mld EUR. Przewiduje się, że w najbliższych latach rynek ten będzie rósł w tempie 6% na świecie i 4-5% w Europie. W przeliczeniu na paczki daje to odpowiednio ok. 47 mld na świecie i 15 mld sztuk w Europie w ciągu roku.
Czytaj więcej... 0
  • czwartek, 26 październik 2017 11:35
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
Badania wykazały, że około połowa leków, które kupujemy przez internet to fałszywe produkty. W najlepszym wypadku są one dla organizmu neutralne, ale wiele z nich może zaszkodzić, zwłaszcza że online kupowane są również leki ratujące życie. Kolejnym problemem, z jakim borykają się chorzy, jest otrzymywanie w szpitalach oryginalnych, ale niewłaściwych lekarstw. Statystyk dotyczących polskiej służby zdrowia brakuje, co nie znaczy, że takie pomyłki się nie zdarzają. Zastosowanie technik sprawdzonych w innych branżach, polegających na skanowaniu kodów kreskowych, pozwala na wyeliminowanie dużej części błędów.
Czytaj więcej... 0
  • czwartek, 05 październik 2017 10:57
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
Z uwagi na coraz większą mobilność Europejczyków, liczne podróże i częste zmiany miejsca pobytu, kluczowego nowego wymiaru nabrało świadczenie usług medycznych w ujęciu transgranicznym, w tym możliwość wystawiania i realizacji recept przez pacjentów za granicą. Kwestie z tym związane są uregulowane prawnie i umożliwiają wystawianie recept w postaci papierowej. Wśród przedstawicieli branży ochrony zdrowia na poziomie Unii Europejskiej zarysowuje się dążenie do wypracowania rozwiązania w zakresie elektronizacji tej procedury.
Czytaj więcej... 0
  • środa, 30 sierpień 2017 12:55
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
Pierwszy kod kreskowy został zeskanowany w 1974 roku w Stanach Zjednoczonych. Od tego czasu standardy GS1 znajdują swoje zastosowanie np. w handlu, ochronie zdrowia, TSL, wojsku, a od niedawna również w eCommerce, pomagając usprawnić transakcje, ułatwiając koordynację i zapewniając efektywne wykorzystanie zasobów w łańcuchu dostaw.
Czytaj więcej... 0
  • czwartek, 10 sierpień 2017 02:00
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
Liczba sprzedawanych podróbek wciąż rośnie, pomimo rozwoju technologii zabezpieczeń. Producenci i właściciele uznanych marek, którzy najwięcej tracą na tym procederze, nie mają na tyle skutecznych narzędzi i rozwiązań, by móc wpłynąć na wyhamowanie procederu.
Czytaj więcej... 0
  • piątek, 07 kwiecień 2017 09:57
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
W ostatnich latach sytuacja polityczna na świecie spowodowała, że władze wielu krajów zwracają szczególną uwagę i asygnują środki na poprawę bezpieczeństwa państwa i obywateli w kontekście minimalizowania ryzyka związanego z atakami terrorystycznymi. Oprócz ataków z użyciem materiałów wybuchowych i wszelkiego rodzaju broni palnej, istnieje również zagrożenie atakami biologicznymi.
Czytaj więcej... 0
  • piątek, 17 luty 2017 09:46
  • Opublikowano w Wieści z GS1
  • Napisane przez
Zachęcając klientów do kupna swoich produktów, producenci prześcigają się w tworzeniu różnego rodzaju promocji, które mają spowodować zwiększenie zainteresowania ich towarami, a tym samym przełożyć się na sprzedaż. Promocje produktowe stały się obecnie tak powszechne, że mamy z nimi do czynienia nie tylko przy okazji świąt, czy innych ważnych okoliczności, ale towarzyszą nam w codziennych zakupach. Z założenia produkt promocyjny jest sezonowo zmodyfikowany. Powinien być dostępny w sprzedaży w konkretnym dniu lub określonym czasie. Istnieje potrzeba jego jednoznacznej identyfikacji w łańcuchu dostaw. Taką jednoznaczną identyfikację zapewnia umieszczony na produkcie, w postaci kodu kreskowego - numer GTIN (Globalny Numer Jednostki Handlowej). To on w jednoznaczny sposób identyfikuje dowolną jednostkę (produkt lub usługę), która może być wyceniana, zamawiana lub fakturowana w celach handlowych pomiędzy uczestnikami w dowolnym punkcie łańcucha dostaw. Jednostką handlową może być zarówno produkt detaliczny (jednostka konsumencka), jak i niedetaliczny (np. karton, czy paleta). O tym, czy w przypadku danej modyfikacji produktu związanej z promocją należy nadać nowy numer GTIN, decydują zasady zarządzania numerami GTIN. Zostały one stworzone globalnie przez organizację GS1, przy współpracy z przedstawicielami firm z całego świata i zapewniają spójną identyfikację produktów w łańcuchu dostaw.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Bezzałogowe samoloty sprawdzą, czy pracownik przestrzega zasad bhp

Bezzałogowe samoloty sprawdzą, czy pracownik przestrzega zasad bhp

Branża budowlana bije kolejne rekordy. Według danych GUS od stycznia do sierpnia 2018 r. produkcja...

Poczta Polska numerem 1 branży kurierskiej w rankingu Top Marka…

Poczta Polska numerem 1 branży kurierskiej w rankingu Top Marka 2018

Poczta Polska zajęła 1 miejsce w rankingu Top Marka 2018 w kategorii branża kurierska.  To...

FedEx Express uruchomił nowe połączenie lotnicze Sydney-Singapur

FedEx Express uruchomił nowe połączenie lotnicze Sydney-Singapur

Największa na świecie firma, świadcząca usługi przewozów ekspresowych, FedEx Express (FedEx) uruchomiła nowe połączenie lotnicze...

Ogłoszenia

Brak aktywnych ogłoszeń.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj