Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Pojazdy serwisowe w logistyce mobilnej

W obliczu rosnącej konkurencji i potrzeby świadczenia usług "tu i teraz", działy serwisowe oraz ekipy techniczne stają przed wyzwaniem efektywnego zarządzania sprzętem i materiałami w terenie. Czas poświęcony na poszukiwanie narzędzi w nieuporządkowanym pojeździe to stracone minuty, które przekładają się na wydajność pracy, niższe zyski  oraz frustrację klienta. Rozwiązaniem, które jest w stanie temu zaradzić jest profesjonalna, modułowa zabudowa pojazdów, przekształcająca furgonetkę w pełni funkcjonalny, mobilny magazyn.

Elektryfikacja transportu zakładnikiem infrastruktury

DSV – Global Transport and Logistics przeprowadziło testy operacyjne elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-tech. Główny wniosek? Warunkiem skutecznej  elektryfikacji, która jest kluczem do sukcesu procesu dekarbonizacji, jest zwiększenie szeroko rozumianej dostępności infrastruktury ładowania.

Największe zagrożenia dla branży TSL w Europie

Kradzieże ładunków, fałszywi przewoźnicy i cyberataki to nowa rzeczywistość łańcuchów dostaw. Branża transportu, spedycji i logistyki (TSL) w Europie stoi dziś przed narastającym problemem bezpieczeństwa. Z najnowszych analiz wynika, że koszty przestępstw wobec łańcuchów dostaw w całej Europie mogą sięgać ≈ 8,2 miliarda euro rocznie. Ogromna kwota, która pokazuje, że problem jest strukturą systemową nie pojedynczym incydentem.

Siła telematyki flotowej: jak nordycka łączność IoT napędza innowacje w polskich flotach

W erze cyfrowej łączności zarządzanie flotą przechodzi głęboką transformację. W całej Europie a szczególnie w dynamicznie rozwijającym się polskim sektorze transportu i logistyki - połączenie technologii IoT, telematyki i łączności komórkowej na nowo definiuje sposób, w jaki firmy monitorują, kontrolują i optymalizują swoje zasoby. 

Budowanie odporności łańcucha dostaw dla przemysłu chemicznego

Odporność łańcuchów dostaw to bezpieczeństwo biznesowe, szczególnie w branży chemicznej – jednej z najbardziej wrażliwych pod względem regulacyjnym, operacyjnym i geopolitycznym. Złożoność procesów, transport substancji niebezpiecznych oraz rosnące wymagania ESG sprawiają, że odporność logistyczna nie jest już opcją, lecz strategią. OECD w „Supply Chain Resilience Review 2025” wskazuje, że branża chemiczna należy do najbardziej narażonych na zakłócenia wynikające z ryzyk klimatycznych, geopolitycznych i regulacyjnych. Jak budować bezpieczne łańcuchy dostaw dla produktów chemicznych w czasach turbulencji? Odpowiada Go Logis, polski operator logistyczny dla przemysłu chemicznego.

Nowe realia płatnicze w sektorze B2B i transporcie

Kultura płatnicza w polskich przedsiębiorstwach ewoluuje pod wpływem rosnących kosztów działalności, zmiennej koniunktury i coraz trudniejszych warunków prowadzenia biznesu. Firmy są dziś bardziej świadome znaczenia terminowych rozliczeń, jednak presja ekonomiczna powoduje, że opóźnienia w płatnościach pozostają jednym z najdotkliwszych wyzwań w relacjach B2B.

Regulacje UE i ograniczenie wypadków na drogach

Konsekwentne dążenie do Vision Zero – ambitnego celu UE, aby do 2050 r. na europejskich drogach ograniczyć do zera liczbę ofiar śmiertelnych i ciężko rannych – skupia większą uwagę na kwestii bezpieczeństwa drogowego. Choć kluczową rolę odgrywa infrastruktura i szkolenie kierowców, coraz większy nacisk kładzie się na standaryzację technologii bezpieczeństwa w nowych pojazdach. Wyrazem tych działań jest unijne Rozporządzenie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa pojazdów (GSR), kompleksowe ramy regulacyjne mające na celu wprowadzenie obowiązkowych i zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa.

Subskrybuj to źródło RSS