Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: wieści z GS1

Carrefour, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadziła GDSN – elektroniczną wymianę danych ze swoimi dostawcami

W ostatnich miesiącach sieć Carrefour przeprowadziła setki testów związanych z wdrożeniem rozwiązań opartych na wymianie danych za pomocą GDSN. Wszystkie testy zakończyły się pomyślnie i z końcem września pierwszy dostawca rozpoczął regularną wymianę danych produktowych w sesji elektronicznej. Obecnie kolejni dostawcy Carrefour otrzymują z działu handlowego informację o możliwości dołączenia do GDSN.

Z etykietą

Alibaba Group i GS1 ogłaszają wspólny projekt GDSN

Organizacja GS1 Chiny zarządza jedynym w tym kraju certyfikowanym katalogiem elektronicznym GDSN. Dzięki współpracy GS1 Chiny z Alibaba Group udało się opisać numerami GTIN (ang. Global Trade Item Number) wszystkie chińskie produkty oferowane za pośrednictwem platform Alibaba. Ponieważ lokalny projekt zakończył się sukcesem, chiński operator internetowych platform sprzedażowych zarekomendował zastosowanie standardów GS1 także sprzedającym za pośrednictwem tych platform globalnym właścicielom marek handlowych.

Z etykietą

GS1 SmartSearch: nabór do pilotażu nowego standardu potrwa do 15 września

Jeszcze do 15 września sklepy internetowe i producenci (szczególnie z branż: spożywcza, odzież i obuwie oraz ochrona zdrowia) mogą zgłosić się do pilotażowego wdrożenia nowego standardu GS1 SmartSearch. W ramach pilotażu odbędzie się audyt możliwości wdrożenia GS1 SmartSearch (sprawdzenie, czy platforma technologiczna umożliwia jego zastosowanie), a po jego pozytywnym wyniku uczestnicy otrzymają pomoc w przystosowaniu istniejących opisów produktów do formatu GS1 SmartSearch, wsparcie w oznaczeniu wszystkich produktów numerami GTIN lub bezpłatną weryfikację istniejących danych i konsultacje merytoryczne na etapie uzupełniania szablonów stron produktowych uczestnika pilotażu o znaczniki GS1 SmartSearch oraz indeksowania przeprojektowanych stron w wyszukiwarce. W pakiecie znajduje się także oferta śledzenia wyników przez ok. 2-3 miesiące od momentu wdrożenia. Pilotaż połączony będzie z badaniem wpływu zastosowania nowego standardu na poprawę pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce.

Poradnik "Kody kreskowe w eCommerce"

Kody kreskowe odgrywają ważną rolę również w sprzedaży on-line i omnichannel. Kluczowa staje się szybka i prawidłowa identyfikacja produktu niezależnie od tego, w jakim kanale komunikacji znajduje się konsument oraz w jaki sposób szuka produktu. Fundacja GS1 Polska przygotowała bezpłatny poradnik dotyczący wdrożenia i wykorzystywania kodów kreskowych w sprzedaży internetowej. Na prawie 40 stronach autorzy poradnika "Kody kreskowe w eCommerce" wyjaśniają zasady stosowania standardów GS1 w Internecie, wyjaśniają budowę numeru GTIN, zasady jego nadawania oraz specyfikę Globalnych Numerów Lokalizacyjnych. Osobny rozdział poświęcono platformie EPOKA/MOJE GS1, która jest odpowiedzią na zapotrzebowanie producentów na proste i intuicyjne rozwiązanie do tworzenia, przechowywania i współdzielenia opisów produktów. Dane znajdujące się na platformie można następnie wykorzystać w aplikacjach mobilnych, na stronach sklepów internetowych lub innych usługach online.

Więcej informacji na temat poradnika "Kody kreskowe w eCommerce" oraz odnośnik do bezpłatnej wersji publikacji w formacie PDF można znaleźć na stronie internetowej Fundacji GS1 Polska.

Z etykietą

GS1 SmartSearch - weź udział w pilotażu nowego standardu GS1

Uczestników Systemu GS1, którzy za pośrednictwem swoich stron internetowych prezentują lub sprzedają produkty zapraszamy do wzięcia udziału w pilotażowym wdrożeniu nowego standardu GS1 SmartSearch. Pilotaż połączony będzie z badaniem wpływu zastosowania tego standardu na pozycję stron internetowych w wyszukiwarce. Organizatorzy w szczególności poszukują uczestników z branż: spożywczej, odzież i obuwie oraz ochrony zdrowia.

Twoje produkty w Google Shopping obowiązkowo z numerem GTIN od 14 lutego 2017 r.

W przyszłym roku Polska dołączy do światowego projektu, uruchomionego przez Google, w którym firmy prezentujące swoje produkty oraz pliki produktowe w Google Shopping mają obowiązek znakowania numerem GTIN - Globalnym Numerem Jednostki Handlowej (ang. Global Trade Item Number), czyli unikatowym dla każdego produktu numerem kodu kreskowego. Od 14 lutego 2017 r. również polskie firmy, które mają zamiar wprowadzić swoje produkty do Google Shopping będą musiały obowiązkowo oznaczyć je numerem GTIN.

Subskrybuj to źródło RSS