logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
1,8 godziny dziennie - tyle Polacy korzystają średnio z Internetu mobilnego, a wśród wielu aktywności, do których wykorzystujemy smartfony, znajdują się zakupy mobilne. Dla e-sklepów ale też producentów, znakujących swoje towary kodami kreskowymi, to bardzo ważna informacja. Każdy użytkownik smartfonu może być użytkownikiem skanera kodów kreskowych, a to najszybszy sposób na mobilną identyfikację produktu.
Czytaj więcej... 0
Kanały handlu z każdym rokiem coraz mocniej się przenikają. Z badań wynika, że ponad 80% konsumentów zakupy zaczyna robić w… Google lub porównywarkach. Jednocześnie coraz częściej można zaobserwować klientów sklepów stacjonarnych skanujących kody kreskowe w poszukiwaniu informacji o produkcie w Internecie. Sprzedawcy tradycyjni otwierają sklepy on-line, a sklepy będące ikoną sprzedaży internetowej zaczynają otwierać swoje punkty stacjonarne. Wszyscy tworzą aplikacje lub strony mobilne, aby jak najszybciej i najbardziej precyzyjnie dotrzeć do konsumenta. Mamy bowiem do czynienia z rynkiem konsumenta. To on decyduje gdzie i jak szuka towaru oraz gdzie i jak go kupuje.
Czytaj więcej... 0
Jak długie byłyby dzisiaj kolejki przy kasach, gdyby kasjer wciąż musiał ręcznie wprowadzać cenę każdego produktu? Przyzwyczajeni do obecnego standardu i „piknięcia” kodu przy kasie nie zastanawiamy się nad tym. Tymczasem to właśnie dzięki kodom kreskowym podliczenie koszyka pięćdziesięciu produktów zajmuje kasjerowi zaledwie około trzy minuty. Pierwszy kod kreskowy został zeskanowany 26 czerwca 1974 roku. Czterdzieści lat później każdego dnia skanowanych jest ponad 5 miliardów produktów na całym świecie.
Czytaj więcej... 0
Kod kreskowy obchodzi w tym roku jubileusz 40 lat funkcjonowania w handlu. Z tej okazji organizacja GS1 Polska przygotowała szereg działań okolicznościowych, a jednym z nich będzie prezentacja jak i do czego w dzisiejszych czasach konsument może wykorzystać kod.
Czytaj więcej... 0
Od kilku tygodni kolejna reklama zachęca nas do jedzenia ryb. Wszystko dlatego, że Polacy jedzą ich coraz mniej. Choć wielkość spożycia bogatych w składniki odżywcze ryb i przetworów rybnych spada z każdym rokiem, wciąż w okresie Świąt Bożego Narodzenia obserwujemy ogromny wzrost ich sprzedaży. Ile zjadamy ryb i które najchętniej wybieramy? Co możemy powiedzieć o ich pochodzeniu, przechowywaniu i transporcie, i czy to wszystko ma znaczenie dla przeciętnego klienta?
Czytaj więcej... 0
Z danych firmy Euromonitor International wynika, że Polacy w 2013 roku wydadzą na zakupy spożywcze w Internecie ponad 515 mln zł, o 16 proc. więcej niż w roku 2012. W najbliższych latach przewidywana przez analityków dynamika wzrostu może jeszcze bardziej przyspieszyć i osiągnąć poziom 1,1 mld zł w roku 2017. W Polsce działa około 300 internetowych sklepów spożywczych, a ich liczba z pewnością będzie rosła. FMCG należy obecnie do najszybciej rosnących kategorii e-handlu.
Czytaj więcej... 0
  • poniedziałek, 15 kwiecień 2013 08:24
  • Kategoria: Wieści z GS1
Pracując w branży spożywczej spółka SuperDrob SA stanęła przed koniecznością wprowadzenia standardu oznakowania produktu, tak aby informacje o pochodzeniu, ilości, wadze czy dacie przydatności do spożycia były czytelne dla wszystkich w całym łańcuchu dostaw, od producenta, poprzez przewoźnika, dystrybutora aż do detalisty zarówno w Polsce jak i zagranicą.
Czytaj więcej... 0
  • poniedziałek, 03 grudzień 2012 12:10
  • Kategoria: Wieści z GS1
Jednym z przewodnich tematów, poruszonych w andrzejkowym wydaniu popularnego śniadaniowego programu Dzień Dobry TVN były kody kreskowe. Pracownicy Instytutu Logistyki i Magazynowania odpowiadali na szereg pytań dotyczących kodów oraz ich zastosowań. Cieszy nas niezmiernie zainteresowanie mediów ważnym elementem współczesnego handlu. Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo.
Czytaj więcej... 0
Już ponad 270 tys. produktów można przeglądać w Internecie lub za pomocą telefonu komórkowego w ramach projektu PRODUKTY W SIECI. Celem projektu jest udostępnianie referencyjnej i wiarygodnej bazy danych podstawowych produktów, ich opisów oraz relacji zachodzącymi między numerem kodu kreskowego a danymi o okodowanych towarach. Szybki dostęp do rzetelnej i aktualnej informacji o produktach zwiększa zaufanie konsumentów i wspiera ich decyzje zakupowe.
Czytaj więcej... 0
Przedstawiciele GS1 USA oraz GS1 Niemcy ostatecznie podpisali umowę o utworzeniu Joint Venture, w wyniku czego połączone zostają dwa największe katalogi GDSN tj. 1Sync oraz SA2 Worldsync. Powstała w ten sposób spółka pod nazwą 1WorldSync nadal będzie dostarczać rozwiązania pomocne przedsiębiorstwom w sprawnej dystrybucji kompletnych danych produktowych na całym świecie. 1WorldSync to połączenie najlepszych doświadczeń GDSN obu firm. Już teraz 1WorldSync obsługuje ponad 15.000 dostawców i sieci handlowych w 40 krajach, a do swojej strategii wpisał również synchronizację danych nie tylko na poziomie B2B, ale także B2C. Więcej informacji na stronie: www.1worldsync.com
Czytaj więcej... 0

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj